Gå til innhold

Felles konto med to visakort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren vil åpne en felles konto med to visakort. hvordan går vi frem? må vi i banken for dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men det er fort gjort.

Dere kan også sette opp en sms melding som sier i fra at nå er det feks så og så mye igjen på kontoen. Det synes jeg er kjekt, spesielt den gangen samboer tok en bilmotor på kortet og jeg skulle handle samme dag. Kunne blitt kleint i kassa :)

Skrevet

Bruker du skandiabanken gjør du alt selv i nettbanken.

Skrevet

For ordens skyld: Kontoen må stå på en av dere, og kan ikke være felles i så måte. Imidlertid får dere kort i hver deres navn til denne kontoen.

Skrevet

Vi forsøkte å gjøre det i Skandiabanken, men de insisterte hardt på at vi ikke bodde på samme adresse (selv om vi er folkeregistrert samme sted), så da gikk det ikke. :roll:

Endte med at vi opprettet en ny konto som står hos ham i Nordea, men der jeg har eget kort, tilgang med nettbank og full disposisjonsrett. Jeg ble faktisk overrasket over hvor mye papirarbeid som måtte til, siden jeg ikke var kunde i Nordea fra før. Skrev under det ene papiret etter det andre og måtte vise pass som legitimasjon. Funker som smurt nå da! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...