Gå til innhold

Regne ut studiepoeng m/ tilleggspoeng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med å finne ut nøyaktig hvor mange studiepoeng jeg har. Noen som kan hjelpe meg?

Samordna Opptak sine nettsider kan man finne nyttig informasjon om poengberegning. Men, jeg står litt fast når det gjelder språkpoeng. Jeg gikk allmennfag VDG (og har dermed generell studiekompetanse), og som fremmedspråk hadde jeg fransk C-språk (altså 3-årig, med fire uketimer hvert år om jeg husker rett). Jeg gikk vdg fra 2000-2003, og hører vel da under reform94?!

Om man leser gjennom "Læreplan for videregående opplæring B-/C-språk Alle studieretninger" står det i punkt 1.3 Krav til timetall i B-/C-språk i videregående opplæring følgende; "Elever som påbegynner annet fremmedspråk i videregående skole skal ha minst 450 timer C-språk. Den vanlige måten å organisere dette på er over 3 år med gjennomsnittlig 4 uketimer."

Utifra tabellen på Samordna Opptak sine nettsider, håper jeg at fransk C-språk går under "Tredje fremmedspråk (4 + 4 + 4 uketimer)", noe som gir meg 1 poeng.

hva tror dere? tusen takk for alle innspill, regner med at noen her inne har god peiling på dette!

på forhånd, tusen takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sliter med å finne ut nøyaktig hvor mange studiepoeng jeg har. Noen som kan hjelpe meg?

Samordna Opptak sine nettsider kan man finne nyttig informasjon om poengberegning. Men, jeg står litt fast når det gjelder språkpoeng. Jeg gikk allmennfag VDG (og har dermed generell studiekompetanse), og som fremmedspråk hadde jeg fransk C-språk (altså 3-årig, med fire uketimer hvert år om jeg husker rett). Jeg gikk vdg fra 2000-2003, og hører vel da under reform94?!

på forhånd, tusen takk!!

Ja

Endret av fink

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...