AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #21 Skrevet 10. februar 2011 Har dårlige erfaringer med Proffice, og gode erfaringer med Manpower. Vikarene internt i samme type oppdrag tjener også forskjellig i Manpower. F.eks var jeg i en sentralbordjobb da jeg var 20 - hun som jobbet sammen med meg, i samme jobb, også gjennom Manpower fikk 102 kr timen. Jeg hadde vært kravstor på lønn fra dag 1 og hadde 140kr. Hun hadde huslån og barn, jeg bodde billig på hybel... Hun turde heller ikke å si noe til "konsulenten vår" i frykt for å ikke få nye oppdrag Man må stå på krava!
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #22 Skrevet 11. februar 2011 Jeg jobber for 2 vikarbyråer for tiden, et byrå for den utdanningen jeg har (helsepersonell 3årig) og et byrå for å få saksbehandlererfaring så jeg kan få andre jobber senere. I det første byrået tjener jeg bedre både i grunnlønn og i tillegg, og har fått muligheten til å velge bort tredelt turnus. Samtidig får jeg erfaring innenfor flere sider ved helsevesenet, som jeg ikke ville ha fått som fast ansatt på en plass. Konsulenten min er flink til å ta vare på meg, og ringer meg når jeg er i oppdrag for å høre hvordan det går. Under oppdrag hos dette byrået har jeg opplevd både å bli sykmeldt og skadet på jobb, opplevde da en utrolig god oppfølging som også var av bedre kvalitet enn det jeg har opplevd i det offentlige. I det andre byrået tjener jeg bedre enn andre som har samme type oppdrag, rett og slett fordi jeg innehar kunnskaper i spesielle datasystemer som byrået var desperate etter. Da hadde jeg et godt grunnlag for å forhandle lønn. Selv er jeg meget fornøyd med denne tilværelsen og slipper å bekymre meg for å være arbeidsledig. Samtidig kan jeg ta perioder med fri når jeg har behov for det ift den utdannelsen jeg holder på med nå (ikke helse). Har jobbet i byrå siden 2004. Personlig kunne jeg aldri ha tenkt meg å jobbe direkte for kommunen her hvor jeg bor, det har jeg gjort i to kortere perioder og aldri mer.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #23 Skrevet 11. februar 2011 Jeg jobbet hos Manpower innen renhold. Det har jo stått mye om det i avisen i det siste - at renholdere i oslo kommune, som er leid inn via Adecco får 120 kr timen når tarifflønn er 148. Slik er det i Manpower og. Da jeg starta hadde jeg 110 kr timen, og 2 år etterpå hadde jeg 120 kr timnen. Så dårlig betalt var det. Men penger må man ha, så jeg hadde ikke noe valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå