Gå til innhold

adecco, toptemp, proffice, manpowr+++

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dårlige erfaringer med Proffice, og gode erfaringer med Manpower. Vikarene internt i samme type oppdrag tjener også forskjellig i Manpower.

F.eks var jeg i en sentralbordjobb da jeg var 20 - hun som jobbet sammen med meg, i samme jobb, også gjennom Manpower fikk 102 kr timen. Jeg hadde vært kravstor på lønn fra dag 1 og hadde 140kr. Hun hadde huslån og barn, jeg bodde billig på hybel... Hun turde heller ikke å si noe til "konsulenten vår" i frykt for å ikke få nye oppdrag

Man må stå på krava!

Skrevet

Jeg jobber for 2 vikarbyråer for tiden, et byrå for den utdanningen jeg har (helsepersonell 3årig) og et byrå for å få saksbehandlererfaring så jeg kan få andre jobber senere.

I det første byrået tjener jeg bedre både i grunnlønn og i tillegg, og har fått muligheten til å velge bort tredelt turnus. Samtidig får jeg erfaring innenfor flere sider ved helsevesenet, som jeg ikke ville ha fått som fast ansatt på en plass. Konsulenten min er flink til å ta vare på meg, og ringer meg når jeg er i oppdrag for å høre hvordan det går. Under oppdrag hos dette byrået har jeg opplevd både å bli sykmeldt og skadet på jobb, opplevde da en utrolig god oppfølging som også var av bedre kvalitet enn det jeg har opplevd i det offentlige.

I det andre byrået tjener jeg bedre enn andre som har samme type oppdrag, rett og slett fordi jeg innehar kunnskaper i spesielle datasystemer som byrået var desperate etter. Da hadde jeg et godt grunnlag for å forhandle lønn.

Selv er jeg meget fornøyd med denne tilværelsen og slipper å bekymre meg for å være arbeidsledig. Samtidig kan jeg ta perioder med fri når jeg har behov for det ift den utdannelsen jeg holder på med nå (ikke helse). Har jobbet i byrå siden 2004.

Personlig kunne jeg aldri ha tenkt meg å jobbe direkte for kommunen her hvor jeg bor, det har jeg gjort i to kortere perioder og aldri mer.

Skrevet

Jeg jobbet hos Manpower innen renhold. Det har jo stått mye om det i avisen i det siste - at renholdere i oslo kommune, som er leid inn via Adecco får 120 kr timen når tarifflønn er 148. Slik er det i Manpower og. Da jeg starta hadde jeg 110 kr timen, og 2 år etterpå hadde jeg 120 kr timnen. Så dårlig betalt var det. Men penger må man ha, så jeg hadde ikke noe valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...