Gå til innhold

Leter etter noen filmer

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg sitter og mimrer fra barndommens tv-serier og skulle så gjerne hatt et par av dem på dvd.

Flukten fra dyreskogen, om noen husker den? en gjeng dyr anført av en rev som må flykte fra skogen de bor i fordi menneskene kommer med anleggsmaskiner.

Den andre er en serie som gikk på tv1000 (tror jeg) rundt 1993, Alfred Kvakk (tror jeg den heter) Handler om en andunge som blir foreldreløs fordi en bil kjører på familien hans. han fostres opp av en muldvarp. koselig (og til tider litt skummel) serie.

Noen som skjønner hvilke serier jeg snakker om og vet om de er å oppdrive på dvd? Hadde blitt kjempeglad i såfall :jepp:

Endret av Lumê
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flukten fra dyreskogen (Hjorteparken?) husker jeg godt! :rodmer: "Ikkje få panikk, ikkje få panikk." Og så Moldvarp da :rodmer: Serien er blitt gitt ut på vhs, men om den er gitt ut på dvd vet jeg ikke.

Alfred Kvakk kan jeg ikke si jeg husker :klo:

Skrevet

Jeg har Flukten fra dyreskogen på VHS, men vet ikke om det er å oppdrive på DVD..

Gjest Raindrops
Skrevet

Flukten fra dyreskogen er ikke å få tak i på dvd på norsk iallefall, men de finnes på engelsk.

Skrevet

Jeg kan heller ikke hjelpe deg med den siste der, dessverre. Men istedetfor å opprette en ny tråd, spør jeg her om det er greit, for jeg har et spørsmål om nøyaktig det samme.

Det er en barnefilm, om noen dyr i skogen. Husker ikke hva slags dyr engang, men det jeg husker er at det veltet en tankbil som inneholdt noen farlige stoffer i skogen, slik at dyrene ble syke. Så måtte de finne en plante de måtte bruke for at det ene dyret ikke skulle dø. Jeg TROR det var slik det foregikk, men det er bokstavelig talt 15 år siden jeg så den, og jeg husker ikke all verden fra barndommen min, dessverre :sukk: Men om noen har peiling, så hadde jeg blitt sjeleglad for et svar, eller en hint om hva den kan hete. Det er den fineste, mest triste filmen jeg så på som barn..

Skrevet

Hei! Dette handler ikke om noen barnefilm, men det er en film jeg så fra da jeg var yngre, og jeg husker virkelig ikke hva den heter! Den er fra rundt 80-tallet, og handler om en mann som blir gjenfødt etter å ha blitt påkjørt av en bil rett foran øynene på hans gravide kjæreste/forlovede. Han blir gjenfødt som en liten gutt igjen, men husker alt fra hans forrige liv, og prøver å overbevise "kjæresten" hans om at det er han. Han er nå jevnaldrende med datteren hans han aldri fikk se, og alt blir snudd på hodet når hun blir forelsket i han. Og for at han skal kunne slutte å huske ting fra hans forrige liv, må han få en sprøyte, eller noe. Haha..

Det er en ganske skrudd film i grunn, men jeg bare MÅ få vite hva den heter, så om noen vet det, si i fra! Har lett overalt på Google uten hell...

Skrevet

Jeg digget Alfred Kvakk :Nikke:

Vet ikke hvor du kan få tak i den, men kan mimre litt på youtube da :)

Skrevet

AB 11:51 : wtf?! En far som vil bli sammen med sin datter? Du må være pedofil for å like sånt!

Skrevet

AB 11:51 : wtf?! En far som vil bli sammen med sin datter? Du må være pedofil for å like sånt!

Det hun skrev var vel at datteren var forelsket i han (som hun ikke visste hvem var), ikke omvendt.

Skrevet

Det hun skrev var vel at datteren var forelsket i han (som hun ikke visste hvem var), ikke omvendt.

Nettopp! Er ikke pedofili what so ever, bare så det er sagt. Det er en slags komedie-drama-ish film fra åttitallet.

Skrevet

Hei! Dette handler ikke om noen barnefilm, men det er en film jeg så fra da jeg var yngre, og jeg husker virkelig ikke hva den heter! Den er fra rundt 80-tallet, og handler om en mann som blir gjenfødt etter å ha blitt påkjørt av en bil rett foran øynene på hans gravide kjæreste/forlovede. Han blir gjenfødt som en liten gutt igjen, men husker alt fra hans forrige liv, og prøver å overbevise "kjæresten" hans om at det er han. Han er nå jevnaldrende med datteren hans han aldri fikk se, og alt blir snudd på hodet når hun blir forelsket i han. Og for at han skal kunne slutte å huske ting fra hans forrige liv, må han få en sprøyte, eller noe. Haha..

Det er en ganske skrudd film i grunn, men jeg bare MÅ få vite hva den heter, så om noen vet det, si i fra! Har lett overalt på Google uten hell...

Chances are med Robert Downey jr.? I tilfelle var den rimelig lett å søke seg frem til på Google.

Skrevet

Chances are med Robert Downey jr.? I tilfelle var den rimelig lett å søke seg frem til på Google.

Åh, tusen hjertelig! Satt lenge og prøvde alt, er vel bare jeg som er veldig dårlig til å søke, haha.. Men tusen takk!

Skrevet

Åh, tusen hjertelig! Satt lenge og prøvde alt, er vel bare jeg som er veldig dårlig til å søke, haha.. Men tusen takk!

Bare hyggelig! Jeg begynner å bli ganske dreven på Google-søk, sikkert derfor jeg fant den så fort.

Skrevet (endret)

Jeg kan heller ikke hjelpe deg med den siste der, dessverre. Men istedetfor å opprette en ny tråd, spør jeg her om det er greit, for jeg har et spørsmål om nøyaktig det samme.

Det er en barnefilm, om noen dyr i skogen. Husker ikke hva slags dyr engang, men det jeg husker er at det veltet en tankbil som inneholdt noen farlige stoffer i skogen, slik at dyrene ble syke. Så måtte de finne en plante de måtte bruke for at det ene dyret ikke skulle dø. Jeg TROR det var slik det foregikk, men det er bokstavelig talt 15 år siden jeg så den, og jeg husker ikke all verden fra barndommen min, dessverre :sukk: Men om noen har peiling, så hadde jeg blitt sjeleglad for et svar, eller en hint om hva den kan hete. Det er den fineste, mest triste filmen jeg så på som barn..

Ingen som kan hjelpe meg med denne? :sukk:

Edit: bare glem det dere folkens, jeg fant den ENDELIG! :hoppendeglad:

Endret av Mamaloco
Skrevet

Ingen som kan hjelpe meg med denne? :sukk:

Once upon a forest?

Skrevet

Once upon a forest?

Ja, det var den! Fant den nettopp selv, men tusen takk :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...