Gå til innhold

svetting på trening + pupper

Anbefalte innlegg

Skrevet

herregud jeg svetter så sykt mye når jeg trener..var på spinning idag- jeg måtte nesten le- etter sånn 10 min startet det å bare rennee nedover (særlig ansiktet/hode- har myyye ög tykt hår og :P)..Synes det er litt flaut jeg, selv om ja, man skal jo svette når man trener!

Er svetting et bra tegn i forhold til trening? eller har det egentlig ikke noe å si om du svetter mye eller lite (hehe høres dumt ut dette, men lurer på ordentlig).

Også PUPPER! hehe..jeg lurer på om man kan trene pupper så de vil holde seg fine og stramme-livredd for det! og hvordan da? er det bare sånne kjedelige maskiner som kan gjøre underverk der eller kan man faktisk gjøre noe morsomt? Puppene min er store i forhold til kroppen min, og dette har irritert meg sykt- men med en gang jeg starta å trene igjen etter et par års "pause" forsvinner de gradvis, jeg ser og kjenner det godt! Hvorfor tar det fettet fra puppene først? :P vil jo ikke ende opp med ikke no heller..kan det være fordi det ikke er noe spess annet sted å ta fett fra??

(er en jente på 22, 168 høy, alt fra 53-58 kg)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

herregud jeg svetter så sykt mye når jeg trener..var på spinning idag- jeg måtte nesten le- etter sånn 10 min startet det å bare rennee nedover (særlig ansiktet/hode- har myyye ög tykt hår og :P)..Synes det er litt flaut jeg, selv om ja, man skal jo svette når man trener!

Er svetting et bra tegn i forhold til trening? eller har det egentlig ikke noe å si om du svetter mye eller lite (hehe høres dumt ut dette, men lurer på ordentlig).

I en spinningsal kan man fort svette mye, fordi det er et forholdsvis lite rom med mange mennesker som alle trener hardt. Ta med et håndkle, du. Alle svetter like mye.

Det er klart at jo mer man trener, jo varmere blir man. Men det er vanskelig å brukte svetting som et mål på hvor effektiv treningen er. Kjenn heller på pusten din og hvor hardt det er i bena (evt kan du bruke pulsklokke)

Også PUPPER! hehe..jeg lurer på om man kan trene pupper så de vil holde seg fine og stramme-livredd for det! og hvordan da? er det bare sånne kjedelige maskiner som kan gjøre underverk der eller kan man faktisk gjøre noe morsomt? Puppene min er store i forhold til kroppen min, og dette har irritert meg sykt- men med en gang jeg starta å trene igjen etter et par års "pause" forsvinner de gradvis, jeg ser og kjenner det godt! Hvorfor tar det fettet fra puppene først? :P vil jo ikke ende opp med ikke no heller..kan det være fordi det ikke er noe spess annet sted å ta fett fra??

(er en jente på 22, 168 høy, alt fra 53-58 kg)

Du er jo ganske slank i utgangspunktet, og det er klart at hvis du trener hardt og ikke spiser nok så vil fettet du har forsvinne (hvilket betyr at puppene krymper). Vil du beholde formene må du spise mer når du driver med trening. Det betyr nok energi før du begynner på en økt og det betyr mat med proteiner etter endt økt (særlig etter styrketrening).

Armhevinger og annen styrketrening av brystmusklene kan gjøre brystene dine noe strammere, men det er brystmuskelen som i tilfelle vokser, ikke brystene i seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...