AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Fikk strømregningen fra huseierne nå, for desember og januar. Den var på ca 2500 kr, altså ca 1250 kr per måned. Jeg føler dette er ganske dyrt, men igjen, dette er min første leilighet så jeg har vel egentlig ikke snøring. Hva mener dere? Leiligheten er en kjellerleilighet på 32 kvm. Jeg bor alene her. Det er uvanlig lavt under taket, litt over 2 meter regner jeg med. Har gjennomsnittlig 22 grader i stua og på kjøkkenet, og ingen varme på soverommet og badet (ja, ingen varme på badet ). Oppvarmingen foregår med tre panelovner plassert i stua og på kjøkkenet (åpen løsning). Bor rett vest for Oslo. Jeg bruker ellers normalt/lite med strøm. Er det da dyrt med 1250 kr i måned midt på vinteren? Har mistanker om at leiligheten er usedvanlig dårlig isolert, men siden jeg som sagt har liten erfaring med leiligheter og strømregninger så er jeg lettere forvirra.
liv Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Synes ikke det var ille i og med at du varmer med strøm
Timseh Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Wow, du er heldig. Min kom på 4500 kr De fleste jeg kjenner fikk regninger på over 5000 kr disse mnd. Denne strømregningen jeg fikk nå er den dyreste jeg har hatt. Bruker du mye varmtvann? Jeg og bor i kjellerleilighet. Min er ikke under jorden, men oppå og alikevel trenger jeg mye varme. Jeg får jo ikke varme nedenifra
Tullepia Skrevet 6. februar 2011 #4 Skrevet 6. februar 2011 Fikk strømregningen fra huseierne nå, for desember og januar. Den var på ca 2500 kr, altså ca 1250 kr per måned. Jeg føler dette er ganske dyrt, men igjen, dette er min første leilighet så jeg har vel egentlig ikke snøring. Hva mener dere? Leiligheten er en kjellerleilighet på 32 kvm. Jeg bor alene her. Det er uvanlig lavt under taket, litt over 2 meter regner jeg med. Har gjennomsnittlig 22 grader i stua og på kjøkkenet, og ingen varme på soverommet og badet (ja, ingen varme på badet ). Oppvarmingen foregår med tre panelovner plassert i stua og på kjøkkenet (åpen løsning). Bor rett vest for Oslo. Jeg bruker ellers normalt/lite med strøm. Er det da dyrt med 1250 kr i måned midt på vinteren? Har mistanker om at leiligheten er usedvanlig dårlig isolert, men siden jeg som sagt har liten erfaring med leiligheter og strømregninger så er jeg lettere forvirra. For en så liten leilighet var det kanskje litt drøyt. Men kjellere pleier være kalde, da, og hvis det ikke er særlig til isolasjon er det ikke rart det gåt mye strøm. Det er dessverre ikke annet å gjøre enn å senke temperaturen inne og krype opp i sofaen med et godt ullpledd og varm te Hvis du har mulighet for å dusje på treningsstudio eller jobb, så gjør det. Varmtvann er dyrt.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #5 Skrevet 6. februar 2011 Hm, kanskje det ikke var så ille likevel. Hvor stor er leiligheten din da HenLu, hvor mye av den varmer du opp og hvor varmt har du det? Føler at jeg liksom burde få enda litt lavere regning pga takhøyden og det at jeg bare varmer opp ca 2/3 av leiigheten. Men det er vel ønsketenkning. Tror ikke jeg bruker uvanlige mengder med varmtvann, men jeg dusjer varmt altså. - TS
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #6 Skrevet 6. februar 2011 For en så liten leilighet var det kanskje litt drøyt. Men kjellere pleier være kalde, da, og hvis det ikke er særlig til isolasjon er det ikke rart det gåt mye strøm. Det er dessverre ikke annet å gjøre enn å senke temperaturen inne og krype opp i sofaen med et godt ullpledd og varm te Hvis du har mulighet for å dusje på treningsstudio eller jobb, så gjør det. Varmtvann er dyrt. Kan kanskje prøve å ha gjennomsnittstemperaturen på 20 i stedet. Men har ikke lyst til å krype så mye mer under det, pga husdyr. Også får jeg prøve å dusje kortere. Alt for å spare penger :gjeiper: Har dessverre ingen andre steder å dusje, unntatt når jeg er hjemme på besøk hos mamma. - TS
Tullepia Skrevet 6. februar 2011 #7 Skrevet 6. februar 2011 Kan kanskje prøve å ha gjennomsnittstemperaturen på 20 i stedet. Men har ikke lyst til å krype så mye mer under det, pga husdyr. Husdyr med pels/fjær tåler mer enn som så. Jeg har dyr og jeg holder 17grader inne. Dyret koser seg for det meste på teppet sitt, eller løper ut i de -20gradene der. Men du kjenner selvsagt dyret ditt best. Også får jeg prøve å dusje kortere. Alt for å spare penger :gjeiper: Har dessverre ingen andre steder å dusje, unntatt når jeg er hjemme på besøk hos mamma. - TS Høres lurt ut! Lykke til!
Timseh Skrevet 6. februar 2011 #8 Skrevet 6. februar 2011 Hm, kanskje det ikke var så ille likevel. Hvor stor er leiligheten din da HenLu, hvor mye av den varmer du opp og hvor varmt har du det? Føler at jeg liksom burde få enda litt lavere regning pga takhøyden og det at jeg bare varmer opp ca 2/3 av leiigheten. Men det er vel ønsketenkning. Tror ikke jeg bruker uvanlige mengder med varmtvann, men jeg dusjer varmt altså. - TS Jeg er utrolig sjeldent hjemme, men sovner ofte på sofaen så da har jeg kun varme i stuen. Har ALDRI noe strøm på når jeg er ute (er veldig flink til å skru av tv, dra ut ladere, slukke lys osv når jeg går ut). Leiligheten min er større enn din (54 kvadratmeter) Og varmer aldri opp soverommet eller bad eller gang. Lager også veldig sjeldent mat hjemme.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #9 Skrevet 6. februar 2011 Husdyr med pels/fjær tåler mer enn som så. Jeg har dyr og jeg holder 17grader inne. Dyret koser seg for det meste på teppet sitt, eller løper ut i de -20gradene der. Men du kjenner selvsagt dyret ditt best. Høres lurt ut! Lykke til! Tamrotter blir dessverre lett syke og er spesielt utsatt for luftveisinfeksjoner, forkjølelse osv., spesielt når de løper så mye rundt på det kalde gulvet. Hadde så klart vært annerledes om jeg hadde hund eller katt, eller en varm lodden kanin. Tusen takk - TS
Glitnir Skrevet 6. februar 2011 #10 Skrevet 6. februar 2011 Synes ikke det hørtes så uvanlig mye ut. Reagerte mer på at du fikk strømregningen fra huseier. Har du ikke egen måler?
Gjest Blondie65 Skrevet 6. februar 2011 #11 Skrevet 6. februar 2011 Ikke egen måler, for lavt under taket og en strømregning fra helvete. Vedder på at du ikke har eget søppelspann heller. Leiligheten er sikkert ikke lovlig på noen som helst måte. Når det er sagt: kjellerleiligheter er noe skikkelig dritt å holde varmt.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #12 Skrevet 6. februar 2011 Synes ikke det hørtes så uvanlig mye ut. Reagerte mer på at du fikk strømregningen fra huseier. Har du ikke egen måler? Jeg har en egen strømmåler her, leser den av for utleierne annenhver måned, også trekker de fra det jeg har brukt fra deres strømregning. Stoler på at de er ærlige, de er ålreite folk. Ikke egen måler, for lavt under taket og en strømregning fra helvete. Vedder på at du ikke har eget søppelspann heller. Leiligheten er sikkert ikke lovlig på noen som helst måte. Når det er sagt: kjellerleiligheter er noe skikkelig dritt å holde varmt. Jeg mistenker at takhøyden egentlig er for lav ja :gjeiper: Men det bryr meg ikke stort, er blitt så vant til det, og leiligheten er super ellers. Deler forresten både søppelspann og postkasse med utleierne. Har ikke tenkt så mye over det, egentlig. Og ja, merker det :\ Innimellom synes jeg til og med det trekker langs gulvet. Digg! - TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå