Gjest No_glitter Skrevet 9. februar 2011 #41 Del Skrevet 9. februar 2011 Vi gjør heller dette sammen, i form av diskusjon a-la "hva ville du gjort i denne situasjonen" og vi er så ærlige som mulig uten å gå utover våre egne grenser. Som regel er vi (som jeg vet da...) helt ærlige med hverandre fordi ellers ville det jo ha vært liten vits? Hvis det er noe en av oss grubler på eller rett og slett bare vil vite så spør vi. I den rette settingen, det er ikke alle temaer som passer rundt middagsbordet. Jeg har aldri vært typen til å teste mannen min. Men jeg er kanskje for kjapp til å si det jeg mener også til tider, uten at det nødvendigvis er en bakdel i det lange løp. Hvis jeg skulle ha testet ham for å finne ut hvem han er ville jeg følt meg som en fjortis som tester en klassekamerat om han er interessert i meg eller ikke. Helt feil for meg, kan ikke se for meg at voksne mennesker gjør det på denne måten? Ja, klart vi tester - som Kevlarsjäl nevner - ubevisst og kanskje også bevisst. Det ligger i vår natur. Men å legge feller for å se hvordan han reagerer? Virkelig? Tabu ja.. her er mange tabuer. Desto viktigere å ta ting opp 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 10. februar 2011 #42 Del Skrevet 10. februar 2011 hvor fåpr man info om denne pua metoden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2011 #43 Del Skrevet 10. februar 2011 Noen kvinner gjør det, andre ikke, det som gjør det er sjelden bevisst på det. At noen ikke tester mannen i sitt nåværende forhold betyr ikke nødvendigvis at de ikke ville gjort det om de var i et forhold der de ante svakhet fra den de var sammen med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #44 Del Skrevet 10. februar 2011 Nja, jeg vil ikke si at jeg tester grensene til kjæresten når jeg er i et forhold. Det er ikke slik at jeg sier noe stygt for å få ham til å reagere eller noe, eller prøver å komme i konflikt, heller det motsatte. Men jeg merker at jeg "tester" hvor glad han er i meg ved å spørre ham om å gjøre ting for meg iblant. Feks kan jeg spørre ham om han kan fikse noe i huset, hente ting til meg eller kjøre meg noe sted. Hvis han sier "ja, selvfølgelig skal jeg det" så føler jeg at han er glad i meg og vil gjøre ting for meg, men hvis han nøler eller sier nei, tolker jeg det som om han ikke bryr seg så mye om meg. Jeg kan også en veldig sjelden gang spørre ham om å gjøre ting som er litt urimelige, rett og slett fordi jeg vil se hvor langt jeg kan få ham til å gå. Jeg tror mange damer gjør slikt, selv om kanskje ikke så mange vil innrømme det. Så du måler altså kjærligheten hans til deg ut fra hvor villig han er til å gjøre deg tjenester? Dette er både reinspikka egoisme og manipulativ oppførsel. Du er sikkert ikke den verste, men dette er ille nok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest selvopplevd Skrevet 11. februar 2011 #45 Del Skrevet 11. februar 2011 kvinner som gjør sånn kan ryke til helvette og bli der, skaff en hobby... HILSEN MANN 23 med modent og vel gjennomtenkt innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helsehammeren Skrevet 11. februar 2011 #46 Del Skrevet 11. februar 2011 Angående hoop theory så er det mange (både menn og kvinner) som befinner seg i infernoet, dog blir det ille når vi trekker inn det seksuelle. De kvinner som konstant higer etter en slik tenning minner meg om Onoskelis, kjærligheten som noe en kan kvantifisere, ja... tenke seg det. Denne kjærligheten bare må ha en grense, eller.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
straamann Skrevet 15. august 2011 #47 Del Skrevet 15. august 2011 Ja, Havbris jeg er drittlei av dette spillet. Det å ikke være seg selv hele tiden, hele tiden må gå på et kompromiss. Skal en være hard så er det ikke mye rom for noe annet. Den kalde krigen i heiem er et våpenkappløp og for min del så blir det slikt at man tenker kun strategi og aldri mister hodet m.m. det er berettiget og da er det ingen nåde. testing fra kvinners side har ingenting med å være kald og hard. Såkalt "Testing" er en underbevisst mekanisme fra det feminine sinnet for å finne ut av om det maskuline sinnet er i stand til å omfavne det. Det handler om sunn polarisering. I så måte synes jeg likestillingen har gått for langt på det seksuelle området. Det er bra at kvinner og menn er politisk og sosialt likestilt, men det er en vanvittig misforståelse at kvinner og menn er like seksuelt. Å dyrke det feminine og det maskuline som motsetninger er grunnlaget for seksuell spenning og et lykkelig samliv for begge parter. Det er noe av forklaringen på alle samlivsbruddene vi ser i dag, kvinnen tar på seg en del maskulint ansvar som fortrenger hennes feminine sider, fordi mannen i vårt samfunn har blitt "depolarisert" og mistet sin maskuline kraft. Kvinnen er både mann og kvinnen i en kropp, og den seksuelle spenningen mellom kjønnene er i ferd med å opphøre. Som en tidligere debbatant anbefalte; les David Deida´s bok The Way of the superior man" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå