Gjest Mauna Lee Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Jeg er ferdig utdannet lærer til høsten, og ser at skoler i fylket har begynt å søke etter lærere til neste skoleår. Så jeg lurer på om noen har noen tips til hvordan man skriver en god lærersøknad? Har skrevet en god del søknader til andre ting, butikker å sånn, de siste årene, men aldri som lærer... er det noe spesielt jeg bør ha med? Kanskje hvorfor jeg akkurat vil jobbe med den og den skolen (sånn at det ikke ser ut som søknaden min er masseprodusert)? Noen tips? Hadde vært utrolig kult om jeg fikk noe napp og fikk fast jobb fra høsten av!
Gjest Rampunge Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 (endret) Nå vet jeg ikke hvor du er i fra, eller hvor du skal søke lærerjobb. Men det avhenger veldig hvor du skal søke lærerjobb. Feks på Østlandet så kaster de jobbene etter deg. Flere kommuner lokker med fire års ansennitet i startlønn. Skal du derimot søke jobb i Trondheim burde du nesten ha jobbet 100 % som vikar i studietiden for å ha noe relevant å vise til. Erfaring teller utrolig mye + referanser. Hva du skal skrive, aner jeg ikke, vær deg selv. Har hørt om noen som ble foretrukket fordi de nevnte en hobby de hadde til felles med den fremtidige sjefen, men det var ikke en lærerjobb. Endret 6. februar 2011 av Rampunge
Gjest Mauna Lee Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Det er østlandet ja, men jeg vil helst ikke på de største skolene midt i byene/tettstedene. Synes det er koseligere med mindre skoler i utkantstrøk.
Gjest Rampunge Skrevet 6. februar 2011 #4 Skrevet 6. februar 2011 (endret) Det er østlandet ja, men jeg vil helst ikke på de største skolene midt i byene/tettstedene. Synes det er koseligere med mindre skoler i utkantstrøk. Du finner utkantstrøk i alle kommunene, til og med i Bærum. Lykke til med søknaden! Om du ønsker jobb i Nittedal så får du med skipakke og kurs med selveste Hjelmeset attåt:) Endret 6. februar 2011 av Rampunge 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #5 Skrevet 6. februar 2011 Finn noe som viser at du vet noe om stedet/skolen, særlig hvis du ikke kommer fra stedet. Ofte håper de å få lærere som de kommer til å beholde en stund, så om du samtidig antyder en grunn til at du vil bo på det stedet, kan det være et pluss.
KatteLatte Skrevet 7. februar 2011 #6 Skrevet 7. februar 2011 Skriv kort om dine tanker rundt hvordan man skaper et godt klassemiljø, hva som er god klasseledelse og hvordan få fram det beste i hver elev, både faglig og sosialt. Det viktigste er klasseledelse, klasseledelse, klasseledelse. Det er det alle skoler trenger! Framstå som klar, tydelig, bestemt og selvsikker på intervju, og jobben er din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå