Gå til innhold

Buss til Stockholm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk plutselig lyst til å dra på en miniferie, helt alene. Shopping i Stockholm ville vært gøy. Er det noen her som har tatt direkte bussen til Stockholm? Er det behagelig eller trangt og dårlig luft?

Jeg tenkte på nattbussen som går fra Oslo i 23-tida, kjekt å sove hele veien også klar for shopping på morgenen :-)

Er jeg forresten rar som vil dra alene? Har aldri vært på ferie alene før.... Tenker det vil være en befrielse, kan gå i akkurat de butikkene jeg vil, spise akkurat der jeg vil og legge meg på et stille hotellrom HELT ALENE, deilig!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk plutselig lyst til å dra på en miniferie, helt alene. Shopping i Stockholm ville vært gøy. Er det noen her som har tatt direkte bussen til Stockholm? Er det behagelig eller trangt og dårlig luft?

Jeg tenkte på nattbussen som går fra Oslo i 23-tida, kjekt å sove hele veien også klar for shopping på morgenen :-)

Er jeg forresten rar som vil dra alene? Har aldri vært på ferie alene før.... Tenker det vil være en befrielse, kan gå i akkurat de butikkene jeg vil, spise akkurat der jeg vil og legge meg på et stille hotellrom HELT ALENE, deilig!

Jeg ville absolutt tatt fly og ikke buss til Stockholm. For det første får man svært ofte meget billige flybilletter. For det andre er de bussene ikke spesielt komfortable, for å si det mildt. Om du ikke er heldig og får et dobbeltsete alene kan du vente deg en ukomfortabel dag/natt. Det er ofte både trangt og varmt, og de luftdysene i taket er det oftest ikke noe særlig liv i. Du skal ha meget godt sovehjerte og ikke spor av bilsyke for å sove hele natten i en sånn buss og våkne uthvilt dagen etter. Mest sannsynlig våkner du (om du i det hele tatt får sove), stiv, støl og urtrett. Og så blir du gående hele shoppingdagen din med det i bakhodet at du skal ha samme moroa tilbake igjen. Om jeg ikke har fått sagt det tydelig nok nå:

TA FLY ;)

Skrevet

Jeg ville absolutt tatt fly og ikke buss til Stockholm. For det første får man svært ofte meget billige flybilletter. For det andre er de bussene ikke spesielt komfortable, for å si det mildt. Om du ikke er heldig og får et dobbeltsete alene kan du vente deg en ukomfortabel dag/natt. Det er ofte både trangt og varmt, og de luftdysene i taket er det oftest ikke noe særlig liv i. Du skal ha meget godt sovehjerte og ikke spor av bilsyke for å sove hele natten i en sånn buss og våkne uthvilt dagen etter. Mest sannsynlig våkner du (om du i det hele tatt får sove), stiv, støl og urtrett. Og så blir du gående hele shoppingdagen din med det i bakhodet at du skal ha samme moroa tilbake igjen. Om jeg ikke har fått sagt det tydelig nok nå:

TA FLY ;)

TS her. Har flyskrekk og tør ikke fly alene, helt uaktuellt desverre.........og orker ikke styre med transport til/fra begge flyplassene, innsjekking osv. det tar jo mange timer bare det.

Jeg blir ikke bilsyk, og har sovetabletter :fnise:

Skrevet (endret)

TS her. Har flyskrekk og tør ikke fly alene, helt uaktuellt desverre.........og orker ikke styre med transport til/fra begge flyplassene, innsjekking osv. det tar jo mange timer bare det.

Jeg blir ikke bilsyk, og har sovetabletter :fnise:

Går det ikke tog fra Oslo? Det gjorde det i alle fall før, men det er mange år siden jeg reiste. Tog er i alle all mer behagelig enn buss.

Kan i alle fall anbefale å reise på tur alene, har gjort det noen ganger, og jeg nyter det.

Endret av ToveM
Skrevet (endret)

Jeg tok tog i sommer. Helt supert. Billig og stopper nesten rett i hovedgaten. Toget går også fortere enn bussen, og man slipper å betale til/fra flyplassen. Anbefales, sjekk ut sj.se!

Endret av ThePink
Skrevet

ville også satset på tog, SJ har finfine nettsider for bestilling og billetter hentes enkelt på oslo s.

Gjest Instamatic
Skrevet

jeg liker best bussen jeg, da kan man krølle seg sammen baki og være litt mere skjult. Buss går direkte fra oslo

Skrevet

jeg liker best bussen jeg, da kan man krølle seg sammen baki og være litt mere skjult. Buss går direkte fra oslo

Er ikke mye plass til krølling hvis det er full buss...

Gjest Instamatic
Skrevet

Har aldri opplevd at det er full buss til sverige på natten, så på den ruta kan man krølle i vei:D

Skrevet

Har aldri opplevd at det er full buss til sverige på natten, så på den ruta kan man krølle i vei:D

Trenger ikke være mer enn 1 person over halvfull, så kan du være den "heldige" som slipper å sitte alene :)

Gjest Instamatic
Skrevet

Det er sant! Jeg er så lei oversosiale mennesker på busser, spesielt om de lukter rart eller har lyst til å snakke hele veien. Er det en tjue minutters tur, så ok, men ikke hele natta!

Gjest padawan
Skrevet

*snip*

dette er en beskrivelse av den bussen jeg ikke kjenner meg igjen i i det hele tatt. jeg har tatt den bussen flere ganger og svært sjeldent opplevd at den har vært full. setene er dessuten ganske konfrtable.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...