goille Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Hei Jeg har i lengre tid ønsket å begynne å trene, men har liksom ikke klart å passere den berømte dørstokkmila :gjeiper: Nå har en av ungene forsnakket seg, å det ser ut til at jeg får et gavekort på treningssenteret til bursdagen min. Da må jeg selvfølgelig benytte meg av det, men så begynte jeg å tenke på utfordringene i forhold til sykdommen min (jeg har fibromyalgi). Er det noen av dere som er på treningsstudio som kan anbefale hva som er best å starte med, hva jeg evt bør holde meg unna osv...?
rockering Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Mange treningssenter tilbyr 2 eller 3 gratis personlig trener timer. Kanskje du skal starte med en slik time? Så setter de opp program for deg, og forteller hvordan du skal trene osv.
Tullepia Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Mange treningssenter tilbyr 2 eller 3 gratis personlig trener timer. Kanskje du skal starte med en slik time? Så setter de opp program for deg, og forteller hvordan du skal trene osv. Enig. Tilbyr de ikke slikt kan du snakke med legen din og i samarbeid med henne/ham få lagt opp et godt treningsopplegg. Generelt vil jeg si at du bør fokusere på å gjøre øvelsene riktig, dvs få riktig teknikk. Det finnes alltid ansatte på treningsstudio som du kan spørre om veiledning. Lett til moderat styrketrening er bra, og prøv gjerne en enkel sykkeltime. Tilbyr senteret pilatestimer eller yogatimer vil jeg anbefale dette som en mild og god trening for den som vil begynne litt forsiktig.
goille Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 7. februar 2011 Hei igjen, og takk for svar Var med legen i dag av diverse årsaker og nevnte også dette med treningssenteret. Han mente at det kunne være en god ide å prøve,men måtte være forberedt på at dette ikke var noe for meg. Utover det fikk jeg liksom ikke noe skikkelig svar, så jeg får vel bare benytte meg av kortet når det kommer og heller se hvordan det går MEN...før jul klarte ene bikkjedyret å løpe meg ned ( og jeg er sikker på at han siktet :gjeiper: ) i full fart og jeg har siden slitt med smerter i halebeinet. Legen mente at dette var et brudd,men at ingenting kan gjøres annet enn å vente til det blir bra. Vil jeg fremdeles kunne trene til tross for dette? Jeg har jo fortsatt hverdagen min likens helt siden det skjedde, siden jeg ikke fikk vite før i dag at det var brudd. Er ikke sikkert noen her har vært borti dette med halebein og trening, men jeg slenger nå på spørsmålet fordi om
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå