guttsomeranonym Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 http://www.youtube.com/watch?v=7R4f9ygxDbk
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Mmmmh... Italiensk er et så vakkert språk.
sofiemyr Skrevet 7. februar 2011 #3 Skrevet 7. februar 2011 Underholdende å se at ett ord feil oversatt kan endre totalbetydningen av et foredrag i så stor grad. Det samme foredraget er holdt på x-antall andre språk og de fleste vet at høyere utdannelse får du ikke på et "college" (jmf videregående skole) men på et universitet.
guttsomeranonym Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 7. februar 2011 (endret) Underholdende å se at ett ord feil oversatt kan endre totalbetydningen av et foredrag i så stor grad. Det samme foredraget er holdt på x-antall andre språk og de fleste vet at høyere utdannelse får du ikke på et "college" (jmf videregående skole) men på et universitet. jeg regnet med at folk faktisk skjønte dette... på den ene siden så kan man si at det ikke gjør saken bedre, på den andre side så er det jo slik at grunnene til at det er slik, er sammensatte dvs at det er mange forskjellige grunner til at det er slik. Jeg forstår at dette blir frarådet, hvis man ser dette fra et JV ståsted. Endret 7. februar 2011 av guttsomeranonym
feuerstein Skrevet 7. februar 2011 #5 Skrevet 7. februar 2011 Underholdende å se at ett ord feil oversatt kan endre totalbetydningen av et foredrag i så stor grad. Det samme foredraget er holdt på x-antall andre språk og de fleste vet at høyere utdannelse får du ikke på et "college" (jmf videregående skole) men på et universitet. Feiloversettelsen er hos deg. Videregående på engelsk er (upper) secondary school, evt. high school. College kan være mye forskjellig, i UK og en del tidligere britiske kolonier brukes det blant annet om videregående, men også om deler av universitet (jf. Balliol-, All Souls-, Trinity College og alle de andre på Oxford) eller mindre utdanningsinstitusjoner for høyere utdanning, tilsvarende norske høgskoler. For amerikansk engelsk brukes det kun om høyere utdanning, enten om selve konseptet med å studere ("going to college") eller noe tilsvarende fakultet på norsk, f.eks. har Texas A&M University ti colleges, "College of Liberal Arts", "College of Geosciences" osv.
sofiemyr Skrevet 8. februar 2011 #6 Skrevet 8. februar 2011 Feiloversettelsen er hos deg. Videregående på engelsk er (upper) secondary school, evt. high school. College kan være mye forskjellig, i UK og en del tidligere britiske kolonier brukes det blant annet om videregående, men også om deler av universitet (jf. Balliol-, All Souls-, Trinity College og alle de andre på Oxford) eller mindre utdanningsinstitusjoner for høyere utdanning, tilsvarende norske høgskoler. For amerikansk engelsk brukes det kun om høyere utdanning, enten om selve konseptet med å studere ("going to college") eller noe tilsvarende fakultet på norsk, f.eks. har Texas A&M University ti colleges, "College of Liberal Arts", "College of Geosciences" osv. Det stemmer at det er et begrep som brukes forskjellig, men videoen er lastet opp av en amerikansk bruker på youtube. College er den engelske formen av kollegium, og brukes særlig om institusjoner innen høyere utdannelse i engelskspråklige land. I USA er college en utdanningsinstitusjon som er forberedende for universitetsstudier. Uansett, flisespikkeri. Det vesentlige er hva Vakttårnet egentlig formidler om temaet - og det er: Bibelen oppgir naturligvis ikke nøyaktig hvor mange års skolegang en kristen ungdom bør ha. Den fordømmer heller ikke det å skaffe seg en utdannelse. Jehova, den «store Lærer», oppmuntrer sitt folk til å lære å lese godt og å uttrykke seg tydelig. (Jesaja 30: 20, NW; Salme 1: 2, NW; Hebreerne 5: 12) En utdannelse kan i tillegg utvide vår horisont og hjelpe oss til lettere å forstå andre mennesker. Men er en høyskole- eller universitetsutdannelse alltid verd den innsats som kreves i form av tid og penger? Statistiske opptegnelser tyder nok på at de som har en slik utdannelse, tjener mer og har lettere for å få arbeid enn dem som bare har eksamen fra den videregående skole. Boken Planning Your College Education minner oss imidlertid om at det er gjennomsnittstall som blir presentert. Det er bare et fåtall av dem som har gått ut fra universiteter og høyskoler, som har skyhøye inntekter; de andre tjener langt mer beskjedne summer. At de som har høyere utdannelse, får høy lønn, kan dessuten skyldes faktorer som «evner utover det som er vanlig, motivasjon, spesielle arbeidsmuligheter i distriktet, . . . spesielle talenter» — ikke bare hvor lang utdannelse de har. «En eksamen [på universitetsnivå] er ikke lenger noen garanti for suksess på arbeidsmarkedet,» sier De forente staters arbeidsdepartement. «Andelen [av folk med høyskole- og universitetsutdannelse] i akademiske, tekniske eller administrative stillinger . . . sank fordi mengden av slike jobber ikke økte raskt nok til at de stadig voksende antall kandidater [personer med høyskole- eller universitetseksamen] kunne absorberes. Som et resultat av det fikk rundt regnet hver femte kandidat som gikk ut i arbeidslivet i årene 1970—1984, et arbeid som vanligvis ikke krever en utdannelse på universitetsnivå. Det vil sannsynligvis være overskudd på kandidater fram til midten av 1990-årene.»
Gjest Kim Skrevet 8. februar 2011 #7 Skrevet 8. februar 2011 Sitere bibelen = fail! JV og lignende organisasjoners hovedoppgave er å misjonere, tillates det misjonering her på KG? Som er noe Sofiemyr i høyeste grad gjør.
sofiemyr Skrevet 8. februar 2011 #8 Skrevet 8. februar 2011 Sitere bibelen = fail! JV og lignende organisasjoners hovedoppgave er å misjonere, tillates det misjonering her på KG? Som er noe Sofiemyr i høyeste grad gjør. Jeg ler meg skakk av voksne mennesker som henger seg på språkvoknen og bruker slike utsagn som "fail !" i den tro at det skulle vise noe annet en mangel på norske ord i vokabularet. Igjen, konkret spørsmål på hvordan JV ser på dette med skolegang med et konkret svar. Kim, les dine egne svar. Burde det være lov å stigmatisere religiøse minoriteter på en forum som KG?
Gjest Kim Skrevet 8. februar 2011 #9 Skrevet 8. februar 2011 Jeg ler meg skakk av voksne mennesker som henger seg på språkvoknen og bruker slike utsagn som "fail !" i den tro at det skulle vise noe annet en mangel på norske ord i vokabularet. Igjen, konkret spørsmål på hvordan JV ser på dette med skolegang med et konkret svar. Kim, les dine egne svar. Burde det være lov å stigmatisere religiøse minoriteter på en forum som KG? Spill minoritetskortet du Sofiemyr, det er omtrent alt dere har igjen. Du er en stakkarslig figur som prøver å gjemme den ekle relgionen din bak et slør av medisinske argumenter som du tar til inntekt for ditt forkvaklede verdensbilde. At noen mennesker til de grader har et så sterkt ønske om underkastelse og drømmen om det totalitære regimet skremmer livet av meg. Det mest foruroligende er at en som faktisk har lest bibelen fra perm til perm klarer å tro på det som står der. Det må jo være den boken i verden med mest motstridende informasjon og faktafeil.
sofiemyr Skrevet 8. februar 2011 #10 Skrevet 8. februar 2011 Spill minoritetskortet du Sofiemyr, det er omtrent alt dere har igjen. Du er en stakkarslig figur som prøver å gjemme den ekle relgionen din bak et slør av medisinske argumenter som du tar til inntekt for ditt forkvaklede verdensbilde. At noen mennesker til de grader har et så sterkt ønske om underkastelse og drømmen om det totalitære regimet skremmer livet av meg. Det mest foruroligende er at en som faktisk har lest bibelen fra perm til perm klarer å tro på det som står der. Det må jo være den boken i verden med mest motstridende informasjon og faktafeil. Godt gjort å bruke så mange nedsettende ord i et så kort innlegg uten å banne 2
feuerstein Skrevet 8. februar 2011 #11 Skrevet 8. februar 2011 Det stemmer at det er et begrep som brukes forskjellig, men videoen er lastet opp av en amerikansk bruker på youtube. College er den engelske formen av kollegium, og brukes særlig om institusjoner innen høyere utdannelse i engelskspråklige land. I USA er college en utdanningsinstitusjon som er forberedende for universitetsstudier. Den er ikke "forberedende", høyere utdanning kan i sin helhet foregå på college. En stor del av bachelorutdanningene ved Harvard University er hos Harvard College, mens man f.eks. hos Sarah Lawrence College også kan ta master. Jefferson College of Graduate Studies tilbyr kun høyere grads studier som master, MD og PhD.
Gjest Caylee Skrevet 8. februar 2011 #12 Skrevet 8. februar 2011 Spill minoritetskortet du Sofiemyr, det er omtrent alt dere har igjen. Du er en stakkarslig figur som prøver å gjemme den ekle relgionen din bak et slør av medisinske argumenter som du tar til inntekt for ditt forkvaklede verdensbilde. At noen mennesker til de grader har et så sterkt ønske om underkastelse og drømmen om det totalitære regimet skremmer livet av meg. Det mest foruroligende er at en som faktisk har lest bibelen fra perm til perm klarer å tro på det som står der. Det må jo være den boken i verden med mest motstridende informasjon og faktafeil. Å høre på deg blir jeg bare kvalm av . hold snavla di 2
Gentle Skrevet 8. februar 2011 #13 Skrevet 8. februar 2011 Videoen er sann, han som taler tilhører "det styrende råd" i Brooklyn. "Det styrende råd" er en gruppe menn (13 stk?) som styrer hele organisasjon. Det blir anbefalt å ta en praktisk utdannelse, det er akademisk utdannelse det blir advart mot. Årsaken er vel ikke noe som trenger videre forklaring?? Det spiller ingen rolle om våre meninger tilhører en minoritet i norge eller verden, husk at også ateister er en minoritet. Vi stiller alle likt her på KG, det som har betyding er om det vi sier holder vann, er sant og at vi kan føre bevis. Derfor mener jeg det er velkomment at Sofiemyr deltar, hennes stemme er like mye verd som noen som helst andres. Jeg er nok ikke enig med noen som helst her inne, selv om jeg nok er MER enig med enkelte. Det er sunt å ikke være 100% enig, det betyr at vi kan tenke selv 2
guttsomeranonym Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #14 Skrevet 8. februar 2011 det er bra at sofiemyr er her på forumet hvis hun vil. ingen bør se på hennes tilstedeværelse eller argumenter med mistenksomhet bare fordi hun har stått frem som et av Jehovas vitner. 1
Gjest Kim Skrevet 9. februar 2011 #15 Skrevet 9. februar 2011 Å høre på deg blir jeg bare kvalm av . hold snavla di Ja det er som oftest hardt å høre sannheten, når man lever i en drømmeverden...
Gjest Caylee Skrevet 9. februar 2011 #16 Skrevet 9. februar 2011 Ja det er som oftest hardt å høre sannheten, når man lever i en drømmeverden... Nesten alle mennesker i verden tror på en eller flere guder. Så da er det vel du som lever i en drømmeverden? Siden du er av fåtallet 2
Gjest Kim Skrevet 9. februar 2011 #17 Skrevet 9. februar 2011 Nesten alle mennesker i verden tror på en eller flere guder. Så da er det vel du som lever i en drømmeverden? Siden du er av fåtallet Tallstatestikken støtter ikke din verdensoppfattning.
sofiemyr Skrevet 9. februar 2011 #18 Skrevet 9. februar 2011 Tallstatestikken støtter ikke din verdensoppfattning. Ordinær folkeskikk støtter ikke din menneskeoppfatning 2
Gjest Kim Skrevet 9. februar 2011 #19 Skrevet 9. februar 2011 Ordinær folkeskikk støtter ikke din menneskeoppfatning For en idiotisk settning. Er det virkelig det beste du og guden din kan komme opp med?
sofiemyr Skrevet 10. februar 2011 #20 Skrevet 10. februar 2011 (endret) For en idiotisk settning. Er det virkelig det beste du og guden din kan komme opp med? Beste og beste, inntil du klarer å a) ta inn over deg at det du mener ikke nødvendigvis er rett for alle og b) klarer å formidle noen form for respekt inn i mellom all nedlatenheten så er det det beste jeg gidder. Hvorfor skal jeg debattere et tema med deg når du koker over av meninger uten å ha satt deg inn i annet enn din egen side av temaet? Endret 10. februar 2011 av sofiemyr 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå