AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Jeg har mottatt årets ligningsoppgave fra Obos. Men under ligningsverdi står det ingenting fylt ut denne gangen. Er det pga de papirene vi måtte levere inn for å få ny (høyere) ligningsverdi? Dem leverte jeg inn lenge før fristen. Håper ikke jeg får utsatt oppgjøret til høsten denne gangen, selv om det ville vært typisk. Det er nemlig første gang på mange år jeg ligger an til å få igjen penger :gjeiper: Dere andre som har fått oppgave fra Obos, står den nye ligningsverdien der?
TheaH Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Jeg har mottatt årets ligningsoppgave fra Obos. Men under ligningsverdi står det ingenting fylt ut denne gangen. Er det pga de papirene vi måtte levere inn for å få ny (høyere) ligningsverdi? Dem leverte jeg inn lenge før fristen. Håper ikke jeg får utsatt oppgjøret til høsten denne gangen, selv om det ville vært typisk. Det er nemlig første gang på mange år jeg ligger an til å få igjen penger :gjeiper: Dere andre som har fått oppgave fra Obos, står den nye ligningsverdien der? Angående ligningsverdi så har jeg egentlig ikke peiling, men tror nok dette kan ha med å gjøre at mange pga de nye reglene får ny ligningsverdi på boligen. I år er det faktisk slik at det er flere skatteoppgjør for personlige skattytere, i forhold til tidligere hvor det bare var 2, altså ett i juni og et i oktober. I år kan man få skatteoppgjør enten i juni, august, september eller oktober.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Har også fått null på boligen min. Der står det : Posten ligningsverdi skal være null for boliger i Norge Tror det har noe å gjøre med de nye reglene for ligningsverdi
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #4 Skrevet 6. februar 2011 Har også fått null på boligen min. Der står det : Posten ligningsverdi skal være null for boliger i Norge Tror det har noe å gjøre med de nye reglene for ligningsverdi Får håpe det. Jeg leste noe om at de som har levert i tide vil få denne posten ferdigutfylt. Det må man jo nesten da, siden man ikke får den opplyst fra Obos. Kan jo ikke gjette heller. Selv om 0 hadde vært en fin sum å beregne formueskatten av
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #5 Skrevet 6. februar 2011 Du får ikke utsatt skatteoppgjør selv om Obos ikke opplyser deg om likningsverdi av bolig. Du skal heller ikke får utsatt skatteoppgjør selv om du ikke har innrapportert opplysninger om boligen din. Hvis du ikke rapporterte opplysninger om boligen får du imidlertid ikke likningsverdien i den forhåndsutfylte selvangivelsen, men må fylle ut verdi utfra den kalkulatoren som ligger ute på nettsidene til finansdepartementet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå