Gå til innhold

Hva slags undertøy til kjolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, kjolen er innkjøpt! Så gjenstår undertøyet!

Har valgt en stroppeløs kjole og har planer om å ha bh UTEN stropper under for å "dytte" puppene litt opp og gi litt kløft! Så ser jeg litt på sider hvor de selger undertøy til bruden og finner slike lekre korsetter osv...Og de fåes stroppeløse! MEN min kjole er med snøring i ryggen og det er mange av disse korsettene også! Er det vanlig å ha korsett under en brudekjole? Eller er det først etterpå, etter at kjolen er tatt av og bryllupsnatten venter at man tar på seg et slikt korsett?

Hva er så vanlig undertøy til brudekjole? Bh og gstring og strømpeholdere? Eller vanlig strømpebukser? Noen med erfaring eller noen som har gått til innkjøp som kan hjelpe meg på vei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ikke ha det, brudekjolen er laget slik at jeg slipper å ha bh under. Hva som er vanlig eller ikke vet jeg ikke, jeg synes man bør velge det man selv føles er riktig.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Mener nå man fint kan ha korsett under kjolen! Bare pass på at lengden passer.. Jeg skal inn til en brudesalong for å få hjelp til akkurat den delen av undertøy, siden vanlige stroppeløse bher ikke sitter oppe på meg :S

Men hva som er vanlig... Ha det som føles komfortabelt!

Skrevet

Ok, kjolen er innkjøpt! Så gjenstår undertøyet!

Har valgt en stroppeløs kjole og har planer om å ha bh UTEN stropper under for å "dytte" puppene litt opp og gi litt kløft! Så ser jeg litt på sider hvor de selger undertøy til bruden og finner slike lekre korsetter osv...Og de fåes stroppeløse! MEN min kjole er med snøring i ryggen og det er mange av disse korsettene også! Er det vanlig å ha korsett under en brudekjole? Eller er det først etterpå, etter at kjolen er tatt av og bryllupsnatten venter at man tar på seg et slikt korsett?

Det merker du på kjolen din. Hvis den har innebygget korsett eller gir nok støtte i seg selv trenger du ikke et ekstra korsett. Da holder det med bh (eller ingenting). Hvis du vil ha korsett er det lurt å prøve det sammen med kjolen for å sjekke at det passer og at det er plass i kjolen til det.

Hva er så vanlig undertøy til brudekjole? Bh og gstring og strømpeholdere? Eller vanlig strømpebukser? Noen med erfaring eller noen som har gått til innkjøp som kan hjelpe meg på vei?

Det kommer an på hva du trives i og hvilken kjole du har valgt.

Er du frodig og har lyst å holde ting på plass kan det være greit med hold-in strømpebukse. En del sliter med at lårene gnisser mot hverandre, da er strømpebukse en fordel.

Har du ikke slike problemer å ta hensyn til kan du kle deg som du vil. Strømper og strømpebånd er klassisk brudepynt. Har du en ettersittende kjole er det lurt å ha undertøy som ikke "synes" gjennom kjolen (en trusekant er ikke så pent).

Ellers ville jeg unngått for mye blonder og g-string. Det blir en lang dag og du må ha det litt behagelig. Blonder kan gnisse mye (så hvis du VIL ha dem bør du vaske dem på forhånd for å myke dem opp). I stedet for g-string kan du kjøpe andre truser som er sexy, men som har litt mer behagelig tøy.

Eventuelt kan du kjøpe to sett undertøy: Et behagelig å ha på hele dagen, og et mer sexy/pent som du kan bytte til før bryllupsnatta starter.

Skrevet

HER er en nettside

som jeg har fått anbefalt av andre bruder. Masse fint undertøy som skal være veldig behagelig.

Skrevet

Jeg brukte stroppeløs BH fra CK (kjøpt hos Marinka, fikk god hjelp der) og så en pen truse som satt godt (kjøpte en i en annen farge enn kremhvit for å teste den ut på forhånd :fnise: ). Jeg brukte ikke strømpebukser og synes det var supert.. bare litt babypudder mellom lårene for å unngå gnissning. Skal du ha sommerbryllup tror jeg dessuten det kan bli ekstra varmt med korsett..?

Skrevet

Jeg hadde korsett i brudekjolen, men jeg hadde BH-plaster under bare for å løfte brystene litt og så en søt hvit truse. Hadde kjøpt ekstra undertøy som jeg tok på da vi var på hotellet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...