Gå til innhold

Matbudsjett ved lavkarbo-kosthold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye bruker dere i måneden på mat når dere har et lavkarbo-kosthold og hvordan ser en dags meny ut?

Bruker dere mer enn før eller nesten det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi er samboere og bruker mellom 2-4000 kr i mnd, alt ettersom hva vi selv ønsker. Jeg spiser lavkarbo, det gjør ikke han. Jeg føler ikke bruken er så veldig annerledes, kjøper mer av noe og mindre av annet. Går mye mer egg, kremfløte, mandelmel og sukkerfritt godteri til helgene enn før. Bruker omtrent samme mengde kjøtt. Kjøper en del fra utlandet, og det koster jo litt, men da hamstrer jeg for flere måneder, slik som Mama Lupe-tacolomper, Atkins-barer eller Dreamfieldspasta. Skal sies, den største forandringen for meg er at jeg ikke lenger spiser ris, brød, poteter eller vanlig pasta. Spiser i stedet for blomkålmos, kikerter eller andre grønnsaker som erstatning.

En vanlig dagsmeny:

Frokost er som regel eggerøre med gressløk. Har noen ganger ketoylysepølser eller skinke i.

Lunsj er som regel den samme som frokost, eventuelt middagsrester. Hender jeg spiser en brødskive eller to med Fedon Lindberg-brød om jeg skal virkelig unne meg litt.

Middag er gjerne fisk eller kjøtt, eventuelt vegetar med da enten kikerter/grønnsaksmos eller lavkarbopasta. Har jeg taco har jeg Mama Lupe-lomper.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...