Gå til innhold

Jeg blir kvalm!!!


Nelle

Anbefalte innlegg

*kremt*

Synes det er litt kos jeg, da!

Javist er det tidlig med jule "stæsj" i Oktober, men synes det er litt kos også da.....

Juleplanlegging har jeg alt begynt med, t.om. kjøpt to presanger idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes dere overdriver og blåser opp hele julegreiene her. Kan vi ikke bare sette en strek og la de som liker jul, pusle og utveksle erfaringer og tradisjoner og slikt? Det er faktisk noen av oss som ikke blir så lei av alt julemaset i november! Og dere som bare "syter og klager" over alt julemaset, ja, som jeg har skrevet før, kom igjen når dere er klar da, og heller spre juleglede enn denne negativiteten som er her nå.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere overdriver og blåser opp hele julegreiene her. Kan vi ikke bare sette en strek og la de som liker jul' date=' pusle og utveksle erfaringer og tradisjoner og slikt? Det er faktisk noen av oss som ikke blir så lei av alt julemaset i november! Og dere som bare "syter og klager" over alt julemaset, ja, som jeg har skrevet før, kom igjen når dere er klar da, og heller spre juleglede enn denne negativiteten som er her nå.. :roll:[/quote']

:enig:

*applaus*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t

jeg er helt motstander av å slippe julestemningen løs i oktober. jeg venter med alt som hører julen til, til desember.

men jeg ser ikke det gale i at viss noen vil begynne tidligere,så kan de vel få lov til det? jeg tar ikke skade av det. og jeg tror ikke andre heller gjør det. det eneste jeg begynner med tidligere enn desember, er med julegavene. de er litt greie å få unnagjort jaffal noen av, sånn at ikke alt samler seg i siste liten..

men som sagt, dette er ett julekoseforum, så la de som vil boltre seg i gleden at det snart er jul, få gjøre det, så kan vi andre heller vente til det nærmer seg :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere overdriver og blåser opp hele julegreiene her. Kan vi ikke bare sette en strek og la de som liker jul' date=' pusle og utveksle erfaringer og tradisjoner og slikt? Det er faktisk noen av oss som ikke blir så lei av alt julemaset i november! Og dere som bare "syter og klager" over alt julemaset, ja, som jeg har skrevet før, kom igjen når dere er klar da, og heller spre juleglede enn denne negativiteten som er her nå.. :roll:[/quote']

...og AMEN til den!!! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder på med julebroderi og kjøper adventspakker før 1.desember. Ellers kjøper jeg ingenting av juleprodukter bare av prinsipp før i desember måned,gjør heller ikke "julereint" før desember. Koser meg med alle juleforberedelsene og jobber best under press. 1. desember henger vi opp julestjerna og finner fram nissehuset, det er så koselig, gleder meg en hel haug til det.

Men i år gruer jeg meg til å finne på julegaver til familien, har egntlig fått litt avsmak av hele presangkjøpinga. Synes egentlig det hadde hatt mer for seg å spandere litt kvalitetstid og opplevelser på tantebarna enn å kjøpe ei bukse på HM som er til halv pris uka etter julaften, men hvordan hadde det blitt mottatt, tror dere, hvis ungene hadde fått 1 kinobillett eller museumsbesøk i julegave, sammen med tante og onkel??

Hilsen Brit Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

, men hvordan hadde det blitt mottatt, tror dere, hvis ungene hadde fått 1 kinobillett eller museumsbesøk i julegave, sammen med tante og onkel??

Hilsen Brit Elin

Jeg vet iallefall at hvis ungene mine hadde fått -hvert sitt- gavekort på en helaften med tante ville det ha blitt tidenes julekveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det bare er perfekt! Får god tid til å gjøre i stand ting, handle inn gaver, pakke de inn og alt :D Synes ikke julen kommer for tidlig og meg og barna koser oss med julebrus, pepperkaker og julenissesjokolade :nisse: Også prater vi innimellom om julenissen, at snøen skal komme, de skal få ake, og vi snakker om julegaver :nisse:

Jeg elsker julen og for meg må den bare komme i oktober :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det bare er perfekt! Får god tid til å gjøre i stand ting, handle inn gaver, pakke de inn og alt :D Synes ikke julen kommer for tidlig og meg og barna koser oss med julebrus, pepperkaker og julenissesjokolade :nisse: Også prater vi innimellom om julenissen, at snøen skal komme, de skal få ake, og vi snakker om julegaver :nisse:

Jeg elsker julen og for meg må den bare komme i oktober :D

High five !! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

' date=' men hvordan hadde det blitt mottatt, tror dere, hvis ungene hadde fått 1 kinobillett eller museumsbesøk i julegave, sammen med tante og onkel?? [/quote']

Tror de fleste barn ville hoppet i taket. Men da er det selvfølgelig viktig at man faktisk gjennomfører det ganske raskt etterpå, synes jeg. En av mine barndomsminner var da jeg var med mammas tante på bytur og museum. Det var stort. Tror det er viktig at man tar med ett og ett av barna så de føler at det er litt spesielt. Du har jo også Disney on Ice og liknende arrangementer som en mulighet. Og føler du at pakka blir litt stusselig, så legg ved et blad eller et billig puslespill e.l. Jeg er helt sikker på at det slår ann hos de fleste barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nisse: Ikke sant det er mye koseligere med sånne kose meldinger :nisse:

Gud for en suppeklubb dette forumet til tider bærer preg av å være.

Nelle

:oppgitt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og heller spre juleglede enn denne negativiteten som er her nå.. :roll:

Hvilke negativitet?? Det er oktober, KG har åpnet julesidene sine. Sidene inneholder allerde 14 (!!!) sider omhandlende dypsindig problemtikk og diskusjoner rundt temaene "Hva fikk du av kjæresten din til jul i fjor" og "Hvor mye bruker du på presanger". Dersom denne lille tråden, inne på disse 14 sidene med sukkersøtt pjatt om hva vi skal spise til middag på julaften ødelegger din/deres juleforbredelse -da tar jeg det faen meg som et jævla stort kompliment!!

Som du/dere selv sier så kjekt: Dersom dere ikke liker det kan dere vel bare overse det, kan dere ikke? Såvdit meg bekjent er dette et forum for meningsutvekslinger og debatt. Er denne meningsutvekslingen kun forbeholdt de som er enige med alle de andre her inne, eller er det også lov å ha egne meninger? Er det lov, i dagens samfunn, å mene at det er litt tidlig å starte med full jul i butikkene i oktober? Er det lov å mene at det er litt vel tidlig å servere gløgg og pepperkaker på byens bibliotek i oktober? Er det i det hele tatt lov å ha andre meninger enn meninger om julepresangen vi fikk av kjæresten vår i fjor?

Nelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er oktober, KG har åpnet julesidene sine. Sidene inneholder allerde 14 (!!!) sider omhandlende dypsindig problemtikk og diskusjoner rundt temaene "Hva fikk du av kjæresten din til jul i fjor" og "Hvor mye bruker du på presanger". Dersom denne lille tråden, inne på disse 14 sidene med sukkersøtt pjatt om hva vi skal spise til middag på julaften ødelegger din/deres juleforbredelse -da tar jeg det faen meg som et jævla stort kompliment!!

Dette inkluderer alle sider fra da forumet var åpent i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som du/dere selv sier så kjekt: Dersom dere ikke liker det kan dere vel bare overse det, kan dere ikke? Såvdit meg bekjent er dette et forum for meningsutvekslinger og debatt. Er denne meningsutvekslingen kun forbeholdt de som er enige med alle de andre her inne, eller er det også lov å ha egne meninger? Er det lov, i dagens samfunn, å mene at det er litt tidlig å starte med full jul i butikkene i oktober? Er det lov å mene at det er litt vel tidlig å servere gløgg og pepperkaker på byens bibliotek i oktober? Er det i det hele tatt lov å ha andre meninger enn meninger om julepresangen vi fikk av kjæresten vår i fjor?

Nelle

Og er det ikke lov til å begynne tidlig for at man skal slippe å gjøre jula til noe som bare er stress og mas? Jeg er så drittlei alle som sitter å klager på at det er så mye styr med jul. De gruer seg pga alle menneskene som løper rundt som gale osv. Og alle snakker om kjøpehysteriet. Så se til helvete å gjør noe med det da. Man må ikke kjøpe bare for å kjøpe, man kan faktisk legge litt mer sjel i det hvis man begynner litt tidligere. Man må feire jul slik man ønsker det selv.

Jeg er enig i at det er for tidlig å selge julemarsipan og servere gløgg, men jeg velger derfor å ikke kjøpe det. Det sparer jeg til det er jul. Men det jeg gjør her inne er å planlegge. Jeg er også typen som pakker kofferten 3 uker før vi skal på ferie og jeg trives med det. Jeg elsker å planlegge. Det betyr ikke at jeg sitter her med panikk over hva jeg skal servere på julaften fordet. Jeg slipper også unna ganske mye billigere med julegavene fordi jeg begynner tidlig. Mange fordeler og jeg kan ikke se noen ulemeper ved det annet enn at det irriterer sånne som deg :D Og for å være helt ærlig kan jeg ikke se noe sukkersøtt i å diskutere hva man skal spise til middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det lov å mene det man vil om ting. Kanskje det er litt tidlig for noen, men jeg synes det bare er koselig jeg.

Men det er da meg. Hva andre synes om det, kan ikke jeg vite.

Når julen nærmer seg, så liker jeg å ha god tid til å finne julegaver og lage julestemning og sånt. Da slipper jeg alt stresset i desember mnd og det er ikke lett med 2 unger på slep heller.

Klart man kan begynne julehandelen når som helst på året og samle inn allerede fra januar av, men det er mye mer koseligere å handle når det er jul i butikkene og.

Jeg har en voldsom juleånd og den tar har tatt nesten helt overhånd nå.

Det er bare sånn jeg er. Har allerede kjøpt julepynt og som sagt julesnop o.l.

Var også nede og kjøpte julegaver i dag. Skal kjøpe fler i morgen.

Synes ikke det er noe galt i at julen kommer nå jeg, men som jeg sa det er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Nelle i mye av det hun skriver!

Om folk hjemme vil sy vattnisser fra oktober, må de gjerne det. Men noen av oss synes det er rart med julenisser og gløgg i oktober i det offentlige rom.

Og for de som ønsker å begynne tidlig med å kjøpe julegaver, så har vel ikke dette noe med om man pynter til jul i butikkene i oktober eller desember??? Varene ligger der hele året - dere kan kjøpe julegaver i juli om dere vil!!!

Nelle må få lov til å mene at ALT ved julen ikke bare er positiv, akkurat slik som andre her synes at ALT ved julen fra oktober bare er KOS!

Julen er ikke lenger en rolig høytid, men derimot en kommersiell runddans!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...