buljong Skrevet 26. februar 2002 #1 Skrevet 26. februar 2002 Jeg får stadig tekstmeldinger som skal gi bilder el. men siden jeg ikke har en Nokia får jeg bare opp noen merkelige tegn som ikke gir noen mening. Har nå fått en melding som jeg er spesiellt nysgjerrig på. Er det noen som vet hvordan jeg kan finne ut hvordan den egentlig skal se ut? Går det f.eks ann at jeg sender den til en som har Nokia, eller blir det bare tull?
Bakgårds-katta Skrevet 26. februar 2002 #2 Skrevet 26. februar 2002 Det kan bli bare tull, men som oftest går det greit,faktisk...har prøvd det selv (før jeg skaffet meg ny mobil).12
villen Skrevet 26. februar 2002 #3 Skrevet 26. februar 2002 dette fikk vi til å funke den ene gangen vi prøvde. samboeren fikk kryptisk bildemelding fra nokia til sin siemens, som vi sendte videre til min nokia, og da ble det så fint, så.
Gjest sexysadie Skrevet 27. februar 2002 #4 Skrevet 27. februar 2002 Grunnen til at d blir slik er at mobilprodusentene ikke har en felles protokoll for hvordan de bygger opp sine meldinger.(språk)slik at billedbeskjeder ofte ikke funker for noen annen mobiltype enn d den er laget for.D er Nokia som er på hugget m billedbeskjeder og svært skjelden kan de være forståelig for oss m andre telefontyper.D er i gang en felles protokoll så snart kan vi vel alle motta billedbeskjeder uansett hvilken telefontype vi har
Mistyen Skrevet 27. februar 2002 #5 Skrevet 27. februar 2002 ...og så har det litt med å gjøre hvilken oppløsning det er på displayet til telefonen. Feks. Nokia 6210 har en annen oppløsning enn 3310, og noen "bilder" sendt til en 6210 blir helt feil på den.... 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå