Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har etter endt utdannelse som ergoterapeut i utlandet flyttet tilbake til Norge - har søkt masse jobber, for å ha en inntekt. Desverre er det eneste jeg har fått intervju på, og begynt i, provisjonsbasert jobb (salg av tjenester).

Når jeg tar frem kalkulatoren kan jeg se at jeg realistisk kommer til å tjene absolutt max 6000 i måneden i denne jobben. Det er ikke mye å klare seg på. Jeg er 27 år og vil ikke spørre foreldre om hjelp - syns dette er pinlig, for før hadde jeg alltid penger - men sparepengene ble brukt opp i løpet av utdannelsen. Søker fortsatt alt jeg kan finne av jobber, men foreløpig er det dumpet 22 avslag inn døren. Og jeg har ikke krav på noe fra NAV fordi jeg har flyttet hit fra utlandet. Jeg har også blitt "innstilt" som nr 2 eller tre på flere jobber, så helt ubrukelig er jeg visst ikke.

Noen gode råd til hva jeg kan gjøre for å sikre meg en stabil inntekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ta kontakt med et bemanningsselskap, det er ikke veldig stabilt det heller, men mye mer å foretrekke enn provisjonsbasert lønn. Så kan du bruke tiden som vikar til å bygge opp nettverk og relasjoner.

Mens du fortsetter å søke på jobber :)

Endret av gullhjerte
  • Liker 1
Skrevet

Har etter endt utdannelse som ergoterapeut i utlandet flyttet tilbake til Norge - har søkt masse jobber, for å ha en inntekt. Desverre er det eneste jeg har fått intervju på, og begynt i, provisjonsbasert jobb (salg av tjenester).

Når jeg tar frem kalkulatoren kan jeg se at jeg realistisk kommer til å tjene absolutt max 6000 i måneden i denne jobben. Det er ikke mye å klare seg på. Jeg er 27 år og vil ikke spørre foreldre om hjelp - syns dette er pinlig, for før hadde jeg alltid penger - men sparepengene ble brukt opp i løpet av utdannelsen. Søker fortsatt alt jeg kan finne av jobber, men foreløpig er det dumpet 22 avslag inn døren. Og jeg har ikke krav på noe fra NAV fordi jeg har flyttet hit fra utlandet. Jeg har også blitt "innstilt" som nr 2 eller tre på flere jobber, så helt ubrukelig er jeg visst ikke.

Noen gode råd til hva jeg kan gjøre for å sikre meg en stabil inntekt?

Fortsett å søke jobber, ikke gi opp! Søk på alt mulig. Når du har en jobb som gir stabil inntekt kan du bruke tiden til å søke på drømmejobben.

Helsevesenet har nok behov for masse hjelp, særlig assistenter og hjelpepleiere. Prøv gjerne der.

Du gjør åpenbart godt inntrykk siden du innstilles så høyt, så gå med hevet hode og god selvtillit :)

Skrevet

Fortsett å søke jobber, ikke gi opp! Søk på alt mulig. Når du har en jobb som gir stabil inntekt kan du bruke tiden til å søke på drømmejobben.

Helsevesenet har nok behov for masse hjelp, særlig assistenter og hjelpepleiere. Prøv gjerne der.

Du gjør åpenbart godt inntrykk siden du innstilles så høyt, så gå med hevet hode og god selvtillit :)

Tusen takk for gode svar ! :) Jeg skal prøve å finne tilbake selvtilliten ja !

Skrevet

Jeg sier meg enig med den over meg, her.

Søk i helsetjenesten - sykehjem, hjemmesykepleie etc. Da holder du deg (nesten) innenfor fagområdet ditt. Du vil kunne lære mye og se en "annen del" av faget ditt. Det vil nok også se bra ut på CV-en i videre jobbsøkning.

Ved å bli innen helse vil du komme "innenfor", og bygge nettverk og møte relevante personer. :)Hjemmesykepleien arbeider ofte tett med fysio- og (især) ergoterapeuter.

Hilsen nordmann bosatt utenlans, som gruer seg litt til å evt. flytte hjem en dag.. ;)

Skrevet

Dette er helt grusomt. Har ringt for å si at jeg ville si opp, for jeg har fått et vikariat.

Ble skjelt ut på telefonen.... Utrolig ubehagelig!

Skrevet

Dette er helt grusomt. Har ringt for å si at jeg ville si opp, for jeg har fått et vikariat.

Da kan du virkelig prise deg lykkelig for å være kvitt dem :)

Lykke til med vikariatet!

• Liker 1
Skrevet

Det skal du bare heve deg over, og prise deg lykkelig for at du slapp å bli der lenger!

Lykke til med vikariatet! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...