Gjest Sobril Skrevet 6. februar 2011 #21 Del Skrevet 6. februar 2011 Nei. Det er ikke mulig å være det i den situasjonen jeg har vært i altfor lenge. VAR du forelska da, Steinar? Vet du hvordan det føles? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #22 Del Skrevet 6. februar 2011 VAR du forelska da, Steinar? Vet du hvordan det føles? Ja, jeg vet hvordan det føles, men i det seneste tilfellet så var det ikke akkurat optimalt når det gjelder et gift kvinnfolk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strenge Frk.Gerd Skrevet 6. februar 2011 #23 Del Skrevet 6. februar 2011 For min del så er seriøs forelskelse en indikasjon på potensiale for fruktbart forhold/samliv, hvis gjengjeldt. Det er også et aspekt for motivasjon til å inngå forhold, i sammenheng med når man oppdager at man er kompatible. Dette forkommer ekstremt skjeldent at jeg blir såpass forelsket, men når jeg først gjør det så varer det lenge. Og de få forholdene som har vært inngått på slik basis har vært veldig bra... selv om livets uforutsigbarhet ikke har villet at det skulle holde. Jeg kan bli fasinert/betatt i perioder hvor jeg er singel, men aldri så mye til at jeg blir blind på den og inngår forhold som er lite liv laga i lengden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cannavaro Skrevet 6. februar 2011 #24 Del Skrevet 6. februar 2011 Bevares....enda en spørsmålstråd fra S40... what a surprise ??? *lurer på hvor lang tid det tar før det kommer noen ord om kjepphesten "praktiske fordeler i et forhold" her * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 6. februar 2011 #25 Del Skrevet 6. februar 2011 Bevares....enda en spørsmålstråd fra S40... what a surprise ??? *lurer på hvor lang tid det tar før det kommer noen ord om kjepphesten "praktiske fordeler i et forhold" her * Men nå ga du han jo en ypperlig anledning til å skrive om nettopp det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #26 Del Skrevet 6. februar 2011 Bevares....enda en spørsmålstråd fra S40... what a surprise ??? *lurer på hvor lang tid det tar før det kommer noen ord om kjepphesten "praktiske fordeler i et forhold" her * Vel, det er faktisk vanskelig å se noe særlig praktisk med en forelskelse. Derimot er mye som fort blir upraktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 6. februar 2011 #27 Del Skrevet 6. februar 2011 Vel, det er faktisk vanskelig å se noe særlig praktisk med en forelskelse. Derimot er mye som fort blir upraktisk. Må alt være så fryktelig praktisk hvis det gir en herlig følelse? Selvsagt er det upraktisk å bli forelsket i en som allerede er gift, eller som opptatt eller lignende, men jeg har større tro på å heller gjøre det til noe positivt, framfor å se på det som en negativ ting som ødelegger livet. Og tro meg, jeg vet hvordan det er å være ulykkelig forelska, jeg ble selv avvist ansikt til ansikt på den mest pinlige måte, og for å si det slik: det er ikke noe jeg vil oppleve igjen. Samtidig: det handler like mye om hvordan man tar det, som om hvordan man har det. Det nytter ikke å grave seg ned og synes synd på seg selv. Og forøvrig synes jeg forelskelse kan være svært så praktisk, spesielt når det fører til et forhold. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #28 Del Skrevet 6. februar 2011 Må alt være så fryktelig praktisk hvis det gir en herlig følelse? Selvsagt er det upraktisk å bli forelsket i en som allerede er gift, eller som opptatt eller lignende, men jeg har større tro på å heller gjøre det til noe positivt, framfor å se på det som en negativ ting som ødelegger livet. Og tro meg, jeg vet hvordan det er å være ulykkelig forelska, jeg ble selv avvist ansikt til ansikt på den mest pinlige måte, og for å si det slik: det er ikke noe jeg vil oppleve igjen. Samtidig: det handler like mye om hvordan man tar det, som om hvordan man har det. Det nytter ikke å grave seg ned og synes synd på seg selv. Og forøvrig synes jeg forelskelse kan være svært så praktisk, spesielt når det fører til et forhold. Mvh Yvonne Det hadde vært mer praktisk å bare kunne hoppet over hele forelskelsen, men det ser ikke ut til å være lett å få til noe forhold uten. Vanskelig å klare å få motivasjon uten forelskelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuith Skrevet 6. februar 2011 #29 Del Skrevet 6. februar 2011 Jeg synes det er utrolig deilig å være forelsket, jeg! Og hvis man er heldig så går forelskelsen over i ekte kjærlighet, som er om mulig enda deiligere. Hadde det ikke vært for forelskelser og kjærlighet, hadde jeg aldri giddet å bo sammen med en annen person, til det er livet for mye enklere alene. Men plutselig så møter man den ene spesielle personen som snorker så utrolig nydelig og klipper tåneglene på en så utrolig søt måte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #30 Del Skrevet 6. februar 2011 Jeg synes det er utrolig deilig å være forelsket, jeg! Og hvis man er heldig så går forelskelsen over i ekte kjærlighet, som er om mulig enda deiligere. Hadde det ikke vært for forelskelser og kjærlighet, hadde jeg aldri giddet å bo sammen med en annen person, til det er livet for mye enklere alene. Men plutselig så møter man den ene spesielle personen som snorker så utrolig nydelig og klipper tåneglene på en så utrolig søt måte... Ja, da må du faktisk være forelsket altså! Det går nok over skal du se hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenPenelope Skrevet 6. februar 2011 #31 Del Skrevet 6. februar 2011 Vel, det er faktisk vanskelig å se noe særlig praktisk med en forelskelse. Derimot er mye som fort blir upraktisk. Hvis det ikke er noen forelskelse involvert. Hvordan vil du si at det da vil være noe annerledes enn å bo sammen med en venninne? Er det ikke nettopp forelskelsen (og senere kjærligheten) og tenningen som skiller en partner fra en venn? Sånn sett synes jeg forelskelse er veldig praktisk, jeg. Det er den som gjør at personen skiller seg ut i mengden, som en jeg kan se en fremtid sammen med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuith Skrevet 6. februar 2011 #32 Del Skrevet 6. februar 2011 Ja, da må du faktisk være forelsket altså! Det går nok over skal du se hehe Hvis forelskelsen går over i ingenting; ja, da går det over. Hvis forelskelsen går over i ekte kjærlighet; nei, da går det ikke over. Det er det som er det flotte med kjærlighet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #33 Del Skrevet 6. februar 2011 Hvor viktig er det for deg å være forelsket? Ikke så viktig. Hvorfor? Jeg har ikke følt meg forelsket siden jeg var rundt 14, jeg er nå 23. Er akkurat blitt sammen med en fyr jeg liker godt, men skulle ønske jeg hadde følt meg forelsket og, da hadde alt vært så mye lettere. Men kan ikke gå og vente på denne helvetes forelskelsen i evigheter heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå