Steinar40 Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Hvor viktig er det for deg å være forelsket? Hvorfor? Hva har skjedd når forelskelsen forsvinner?
Gjest Sobril Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Det er stort sett viktig for meg å være forelsket for å kunne bli seksuelt opphisset av vedkommende. Jeg hadde endorfiner (eller hva pokker det heter) i kroppen i et års tid med eksen. Normalt så er vel de borte-vekk etter alt fra 3 uker til 3 måneder. Når forelskelsen er over sitter fremdeles kjærligheten igjen (og - ja, jeg klarer å bli seksuelt opphisset så lenge jeg har denne). Jeg har aldri gått inn i et forhold uten å være forelsket. "Fornuftsekteskap" hører gamledager til.
QueenPenelope Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Forelskelse er viktig ved starten på et forhold. Man skal ha kiling i magen når man ser eller snakker med vedkommende. Man skal tenke mye på han, ønske å se, være sammen med og snakke med han. Hvorfor?! Fordi man skal føle noe annerledes for en partner, enn for en venninne eller en kamerat. Forelskelsen (og tenningen) er det som gjør denne personen spesiell. Og det bør være noe spesielt der, om man skal tenke på å dele alt sammen med et menneske for resten av livet. Dessuten er forelskelsen første steg mot kjærlighet. Når forelskelsen går over, endres den til kjærlighet. Og det er heller ikke slik at forelskelsen går over og blir borte for alltid heller. Den går i bølgedaler. Enkelte dager er det kjærlighet, andre dager kommer sommerfuglene tilbake. Selv etter 16 år, har vi dager hvor sommerfuglene er der 1
Anglofil Skrevet 6. februar 2011 #4 Skrevet 6. februar 2011 Det er viktig del av hele greia med å finne seg en kjæreste, det er en herlig følelse. Samtidig så forventer jeg ikke at den berusende forelskelsen skal være til stede hele tiden gjennom vårt forhold. Vår forelskelse har gått over til dyp kjærlighet, og for meg er det viktigere. Men det skal sies, jeg får fremdeles sommerfugler i magen av kjæresten min, men det gjør ingenting å ikke føle det slik hele tiden. Den intense forelskelse vi opplevde i starten av forholdet var herlig, men også veldig slitsom. Mvh Yvonne
Gjest Sobril Skrevet 6. februar 2011 #5 Skrevet 6. februar 2011 Den intense forelskelse vi opplevde i starten av forholdet var herlig, men også veldig slitsom. Akk - signerer!!
Kosemose Skrevet 6. februar 2011 #6 Skrevet 6. februar 2011 Jeg både hater og elsker følelsen av å være forelsket! Da føler jeg meg utrolig levende, samtidig som det er ganske altoppslukende og tidkrevende/slitsomt En "oppdagelse" som gjorde meg glad, var å oppleve at også gamle folk blir forelska. De blir akkurat like fnisete og fjollete som fjortiser og andre. Dét syns jeg er en fin ting, da går jeg alderdommen lyst i møte! 1
Steinar40 Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 6. februar 2011 (endret) Når forelskelsen går over, endres den til kjærlighet. Og det er heller ikke slik at forelskelsen går over og blir borte for alltid heller. Den går i bølgedaler. Enkelte dager er det kjærlighet, andre dager kommer sommerfuglene tilbake. Selv etter 16 år, har vi dager hvor sommerfuglene er der Bare som en sidekommentar her, så har du da problemer på en litt annen måte enn hun 'tolkningsdama'. Fordi hun sitter nemlig fast i et forhold som er dødt. Ifølge henne selv. Endret 6. februar 2011 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 6. februar 2011 En "oppdagelse" som gjorde meg glad, var å oppleve at også gamle folk blir forelska. De blir akkurat like fnisete og fjollete som fjortiser og andre. Dét syns jeg er en fin ting, da går jeg alderdommen lyst i møte! Jaha. Så forelskelsen er altså så viktig at du må bli forelsket igjen?
Gjest Sobril Skrevet 6. februar 2011 #9 Skrevet 6. februar 2011 Jaha. Så forelskelsen er altså så viktig at du må bli forelsket igjen? Men, kjære deg. Hva baserer du egentlig livet på? Er du virkelig så bitter og sint som du høres? Fordømmer du forelskelse nord og ned - fordi du tydeligvis har gitt opp denne (eller ikke evner å bli forelsket?)? Jeg skjønner ingenting, jeg (og har mistanke om at denne tråden kan bli like frustrerende som en annen)
QueenPenelope Skrevet 6. februar 2011 #10 Skrevet 6. februar 2011 Bare om en sidekommentar her, så har du da problemer på en litt annen måte enn hun 'tolkningsdama'. Fordi hun sitter nemlig fast i et forhold som er dødt. Ifølge henne selv. Steinar. Jeg er ferdig med å diskutere tolkningsdama. Du har en egen tråd for det, eller faktisk 2 tråder. Her diskuterer vi forelskelse. Og jeg har aldri sagt at jeg likner på tolkningsdama. Jeg har faktisk sagt at jeg overhode ikke ligner på henne. Det du vet om meg og mitt, kan kokes ned til 3 setninger. Og det er alt for lite til at du kan mene noe om meg, eller mitt forhold. Jeg sitter ikke fast i noe som helst, og forholdet mitt er heller ikke dødt. Og jeg utnytter definitivt ikke andre for penger. Her i huset er det jeg som er hovedforsørger. Men, nok sidekommentarer, ikke sant?
Kosemose Skrevet 6. februar 2011 #11 Skrevet 6. februar 2011 Jaha. Så forelskelsen er altså så viktig at du må bli forelsket igjen? Haha, ja "må og må, Fru Blom" Hvis jeg er lykkelig i et samliv så må jeg vel ikke det, med mindre jeg re-forelsker meg i mannen min, det skjer jo det, i gode forhold?! Men du prøvde kanskje å antyde at jeg er en tøyte som dropper forholdet jeg er i fordi jeg må ut og være fjortisforelska med jevne mellomrom? Og der tok du meg liksom? For en fjert du er, altså. Jeg syns også det er herlig med 50 åringer som begynner på sykepleiestudiet eller som begynner på en master. Jeg syns det er flott å se at lærelyst, forelskelse og alt som er godt i livet vedvarer selv om vi blir gamle og skrukkete. Og for noen kan jo ting kun utvikles til det bedre.... no name spoken.
Gjest Sobril Skrevet 6. februar 2011 #12 Skrevet 6. februar 2011 Haha, ja "må og må, Fru Blom" Hvis jeg er lykkelig i et samliv så må jeg vel ikke det, med mindre jeg re-forelsker meg i mannen min, det skjer jo det, i gode forhold?! Men du prøvde kanskje å antyde at jeg er en tøyte som dropper forholdet jeg er i fordi jeg må ut og være fjortisforelska med jevne mellomrom? Og der tok du meg liksom? For en fjert du er, altså. Jeg syns også det er herlig med 50 åringer som begynner på sykepleiestudiet eller som begynner på en master. Jeg syns det er flott å se at lærelyst, forelskelse og alt som er godt i livet vedvarer selv om vi blir gamle og skrukkete. Og for noen kan jo ting kun utvikles til det bedre.... no name spoken. AMEN
Gjest Sobril Skrevet 6. februar 2011 #13 Skrevet 6. februar 2011 Kosemos; der minnet du meg på min gamle far. Han har vært sammen med ei dame i 12 års tid nå. Hun bor på en annen kant av landet, men de bytter på å fly til hverandre sånn annenhver helg. Husker i begynnelsen av forholdet - da ble jeg nesten litt flau. Han var helt i hundre, og snakket om å ta "Love air til xxxx" og la IKKE skjul på at han forelsket. Han var noen og femti da det startet
QueenPenelope Skrevet 6. februar 2011 #14 Skrevet 6. februar 2011 Kosemos; der minnet du meg på min gamle far. Han har vært sammen med ei dame i 12 års tid nå. Hun bor på en annen kant av landet, men de bytter på å fly til hverandre sånn annenhver helg. Husker i begynnelsen av forholdet - da ble jeg nesten litt flau. Han var helt i hundre, og snakket om å ta "Love air til xxxx" og la IKKE skjul på at han forelsket. Han var noen og femti da det startet Åh, sånt er så herlig Jeg har en gammel dame som nabo. hun ble enke for noen år siden, og for en stund siden fant hun en ny mann. De er begge godt over 70 år, men flere ganger i uka er de ute og går tur, og da leier de hverandre! Det er så koselig å se 1
Kosemose Skrevet 6. februar 2011 #15 Skrevet 6. februar 2011 Kosemos; der minnet du meg på min gamle far. Han har vært sammen med ei dame i 12 års tid nå. Hun bor på en annen kant av landet, men de bytter på å fly til hverandre sånn annenhver helg. Husker i begynnelsen av forholdet - da ble jeg nesten litt flau. Han var helt i hundre, og snakket om å ta "Love air til xxxx" og la IKKE skjul på at han forelsket. Han var noen og femti da det startet Haha, reise med "love-air"!! Så utrolig fint! Jeg blir bare så lykkelig over sånne historier! Livet slutter ikke ved 29 liksom! :-D
Steinar40 Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #16 Skrevet 6. februar 2011 Men du prøvde kanskje å antyde at jeg er en tøyte som dropper forholdet jeg er i fordi jeg må ut og være fjortisforelska med jevne mellomrom? Og der tok du meg liksom? For en fjert du er, altså. Jeg mener ingenting om deg personlig fordi jeg kjenner deg ikke. Men at det finnes en del slik individer også, er det ingen tvil om.
Gjest Sobril Skrevet 6. februar 2011 #17 Skrevet 6. februar 2011 Jeg mener ingenting om deg personlig fordi jeg kjenner deg ikke. Men at det finnes en del slik individer også, er det ingen tvil om. HAHAHAHAHAHA. Jeg mistenker deg for å være et troll med nick. Er det mulig...(????)
Steinar40 Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #18 Skrevet 6. februar 2011 HAHAHAHAHAHA. Jeg mistenker deg for å være et troll med nick. Er det mulig...(????) Nei. Jeg er intet troll. Jeg liker imidlertid å diskutere noe som interesserer meg.
Gjest Sobril Skrevet 6. februar 2011 #19 Skrevet 6. februar 2011 Nei. Jeg er intet troll. Jeg liker imidlertid å diskutere noe som interesserer meg. Da er det vel naturlig å spørre; er DU forelska, Steinar??
Steinar40 Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #20 Skrevet 6. februar 2011 Da er det vel naturlig å spørre; er DU forelska, Steinar?? Nei. Det er ikke mulig å være det i den situasjonen jeg har vært i altfor lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå