AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Jeg skal begynne å ta vare på håret en gang for alle. Har langt lyst tørt hår. Trenger jeg både proteinkur og fuktighetskur? Er disse de beste kurene for håret, eller trenger jeg noe annet eller noe mer? hvordan bruker dere disse, begge på en gang eller med noen dagers mellomrom? Masse spm dette, men trenger virkelig hjelp
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Fuktighet- og proteinkur i ett, denne her
Lulilelu Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Fuktighet- og proteinkur i ett, denne her Det er ikke bra å bruke fuktighet og proteinkur i ett. Det er to vidt forskjellige produkter som skal brukes på forskjellig måte. Proteinkur bør ikke sitte i håret i mer enn 5min og skal brukes hver 2 uke til 1 gang i måneden, evt sjeldnere også men det avhenger av håret. Fuktighetskur bør sitte i så lenge man gidder og bør brukes 1 gang i uken. TS: Du trenger både proteinkur og fuktighetskur. Ville også investert i god shampo og balsam, altså frisør merker. Kjøp på nett, mye billigere. Beste plassen jeg vet om er DENNE. De gangene du bruker proteinkur så bruker du først proteinkuren, så fuktighet etterpå. Andre tips jeg kan gi deg i farten for å ta best mulig vare på håret ditt er å alltid bruke varmebeskyttende krem eller spray (jeg foretrekker spray) før retting og krølling. Aldri børste håret når det er vått, bruk evt kun en grovtagget kam hvis du absoluttt er nødt. Vått hår er mye svakere enn tørt hår og tar derfor lett skade av børsting.
CafeLatte Skrevet 6. februar 2011 #4 Skrevet 6. februar 2011 Joico de har både proteinkur og fuktighetskur.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #5 Skrevet 6. februar 2011 Det er ikke bra å bruke fuktighet og proteinkur i ett. Det er to vidt forskjellige produkter som skal brukes på forskjellig måte. Proteinkur bør ikke sitte i håret i mer enn 5min og skal brukes hver 2 uke til 1 gang i måneden, evt sjeldnere også men det avhenger av håret. Fuktighetskur bør sitte i så lenge man gidder og bør brukes 1 gang i uken. TS: Du trenger både proteinkur og fuktighetskur. Ville også investert i god shampo og balsam, altså frisør merker. Kjøp på nett, mye billigere. Beste plassen jeg vet om er DENNE. De gangene du bruker proteinkur så bruker du først proteinkuren, så fuktighet etterpå. Andre tips jeg kan gi deg i farten for å ta best mulig vare på håret ditt er å alltid bruke varmebeskyttende krem eller spray (jeg foretrekker spray) før retting og krølling. Aldri børste håret når det er vått, bruk evt kun en grovtagget kam hvis du absoluttt er nødt. Vått hår er mye svakere enn tørt hår og tar derfor lett skade av børsting. Takk for et fint svar. Kan du anbefale meg et merke jeg kan starte med? Trenger da shampo, balsam, proteinkur og fuktighetskur. Håret mitt er tørt og sprøtt i tuppene. Kanskje prøve en olje til tuppene i tillegg?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #6 Skrevet 6. februar 2011 Skal man bruke kur før eller etter balsam?
SmallTalk Skrevet 6. februar 2011 #7 Skrevet 6. februar 2011 Før balsam dersom den er av typen som skal skylles ut.
Lulilelu Skrevet 6. februar 2011 #8 Skrevet 6. februar 2011 Takk for et fint svar. Kan du anbefale meg et merke jeg kan starte med? Trenger da shampo, balsam, proteinkur og fuktighetskur. Håret mitt er tørt og sprøtt i tuppene. Kanskje prøve en olje til tuppene i tillegg? Ingen problem. Jeg husker når jeg var like ny i alt dette som du er nå. Jeg har/hadde veldig likt hår som deg høres det ut som. Første frisør shampoen jeg prøvde var Tigi sin Moisture maniac shampo og balsam. De gjorde underverker for håret mitt og de lukter så utrolig godt. Alle Tigi produkter luker utrolig godt. Til og med min samboer sa en dag etter jeg hadde begynt å bruke de, at håret mitt såg så friskt og glansfult ut uten at han visste at jeg hadde skiftet hårprodukter. Siden da har jeg prøvd maaaaange forskjellige merker, men jeg faller alltid tilbake på Tigi sine produkter når de gjelder shampo, balsam og styling. Av Tigi sine ville jeg derfor anbefalt Moisture maniac til slitt hår. Joico sine kurer er veldig gode. Proteinkuren har vunnet pris 9 år på rad. Jeg er personlig ikke så glad i den, lukter ganske banan syns jeg og lukten sitter 2-3 dusj. Jeg liker absolutt Redken sin Extreme Cat Treatment. Av fuktighet er Redken All soft veldig god. Samme med Joico sin. Nå bruker jeg Loreal Professionnel Serie Expert Absolut Repair Masque. Det er mange produkter som er veldig bra å bruke etter håret er vasket, type leave inn balsam. Redken Anti Snap elker jeg. Den myker tuppene og beskytter mot videre slitasje. Men den skal kun brukes i tuppene. Til hele håret er Biosilk silk therapy treatment veldig god, den er litt oljete. Du må nesten bare prøve deg litt frem med produker. Alt er avhengig av hårtype, lengde, farge, lukt på produktene osv. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #9 Skrevet 6. februar 2011 Ingen problem. Jeg husker når jeg var like ny i alt dette som du er nå. Jeg har/hadde veldig likt hår som deg høres det ut som. Første frisør shampoen jeg prøvde var Tigi sin Moisture maniac shampo og balsam. De gjorde underverker for håret mitt og de lukter så utrolig godt. Alle Tigi produkter luker utrolig godt. Til og med min samboer sa en dag etter jeg hadde begynt å bruke de, at håret mitt såg så friskt og glansfult ut uten at han visste at jeg hadde skiftet hårprodukter. Siden da har jeg prøvd maaaaange forskjellige merker, men jeg faller alltid tilbake på Tigi sine produkter når de gjelder shampo, balsam og styling. Av Tigi sine ville jeg derfor anbefalt Moisture maniac til slitt hår. Joico sine kurer er veldig gode. Proteinkuren har vunnet pris 9 år på rad. Jeg er personlig ikke så glad i den, lukter ganske banan syns jeg og lukten sitter 2-3 dusj. Jeg liker absolutt Redken sin Extreme Cat Treatment. Av fuktighet er Redken All soft veldig god. Samme med Joico sin. Nå bruker jeg Loreal Professionnel Serie Expert Absolut Repair Masque. Det er mange produkter som er veldig bra å bruke etter håret er vasket, type leave inn balsam. Redken Anti Snap elker jeg. Den myker tuppene og beskytter mot videre slitasje. Men den skal kun brukes i tuppene. Til hele håret er Biosilk silk therapy treatment veldig god, den er litt oljete. Du må nesten bare prøve deg litt frem med produker. Alt er avhengig av hårtype, lengde, farge, lukt på produktene osv. Takk for kjempefine svar :-) Da skal jeg prøve Tigi først tenkte jeg. Hvor ofte skal man kure håret. Må vel da bruke disse to kurene med noen dager mellomrom. Hvilket varmebeskyttende produkt anbefaler du? Og gjerne et styling/volumprodukt. :-))
Lulilelu Skrevet 6. februar 2011 #10 Skrevet 6. februar 2011 Takk for kjempefine svar :-) Da skal jeg prøve Tigi først tenkte jeg. Hvor ofte skal man kure håret. Må vel da bruke disse to kurene med noen dager mellomrom. Hvilket varmebeskyttende produkt anbefaler du? Og gjerne et styling/volumprodukt. :-)) Tigi lukter så utrolig godt Proteinkur bør brukes 1 gang hver 14-30 dag, gjerne sjeldnere etterhvert som håret har bygget opp proteininnholdet. Ikke bruk proteinkur for ofte for da vil den ha motsatt effekt, blir tørt og tyggis. Fuktighetskur bør du bruker ca 1 gang i uken. De gangene du bruker proteinkur så tar du først den i håret og lar virke i ca 5min. Så skyller du godt og tar i fuktighetskuren, klem først så mye vann du kan ut av håret før du bruker fuktighetskuren. Den kan du la virke så lenge du gidder. Du kan fint sette deg i sofaen og se på en film mens den virker men det er selvfølgelig ikke nødvendig at den virker såååå lenge, men det er godt en gang i blant. Men 10-15 min bør den i hvertfall ha. Når du skal velge shampo og balsam så pass på at du velger en som er beregnet for ditt hår, tørt og slitt, altså en som reparer og gir fuktighet. Nå vet jeg ikke hvor lenge det siden du klippet deg sist men det kansje en ide og ta en liten stuss for å få vekk det håret som er mest slitt. Produkter kan ikke repare slitte tupper, kun styrke og forebygge. Av varmebeskyttende bruker jeg KMS FlatOut Hot Pressed Spray. Den kjøpte jeg pga god kritikk og jeg liker den veldig godt. Styling er ikke lett å komme med anbefalinger om, der er det så forkjsellig hva man liker og hvor man styler håret. Jeg bruker i hvert fall kun Tigi sine. De er veldig gode, de har mye forskjellig å velge mellom, embalasjen er genial og gøy med masse farger og igjen...de lukter så godt. Men de anbefalingene jeg kan komme med er: TIGI Bed Head Ego Boost Split End Mender. Leave inn balsam med litt hold. Perfekt hvis du vil forsterke fall i håret uten å måtte gjøre noe med det. TIGI Bed Head After Party. Kontrolere frizz og gjøre håret mykt. TIGI Bed Head Headrush Shine Spray. Gir masse glans TIGI hard head hårspray. Hårspray med masse hold. De har maaaange forskjellige sprayer og kremmer for å skape volum så du får ta en titt og lese litt på de. Det er vel det jeg kommer på nå. Du må nesten bare prøve deg frem og finne det som passer deg. Kjøp på feelunique.com, de har gratis frakt og fordeler varene slik at man slipper toll. Hvis man må betale toll så betaler de den tilbake. Bare husk at du ikke kan kjøpe produkter med gass derfra, altså hårspay og shinespray. Men det kan du kjøpe på blush.no, den er billig og nå har de tilbud.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #11 Skrevet 6. februar 2011 Tigi lukter så utrolig godt Proteinkur bør brukes 1 gang hver 14-30 dag, gjerne sjeldnere etterhvert som håret har bygget opp proteininnholdet. Ikke bruk proteinkur for ofte for da vil den ha motsatt effekt, blir tørt og tyggis. Fuktighetskur bør du bruker ca 1 gang i uken. De gangene du bruker proteinkur så tar du først den i håret og lar virke i ca 5min. Så skyller du godt og tar i fuktighetskuren, klem først så mye vann du kan ut av håret før du bruker fuktighetskuren. Den kan du la virke så lenge du gidder. Du kan fint sette deg i sofaen og se på en film mens den virker men det er selvfølgelig ikke nødvendig at den virker såååå lenge, men det er godt en gang i blant. Men 10-15 min bør den i hvertfall ha. Når du skal velge shampo og balsam så pass på at du velger en som er beregnet for ditt hår, tørt og slitt, altså en som reparer og gir fuktighet. Nå vet jeg ikke hvor lenge det siden du klippet deg sist men det kansje en ide og ta en liten stuss for å få vekk det håret som er mest slitt. Produkter kan ikke repare slitte tupper, kun styrke og forebygge. Av varmebeskyttende bruker jeg KMS FlatOut Hot Pressed Spray. Den kjøpte jeg pga god kritikk og jeg liker den veldig godt. Styling er ikke lett å komme med anbefalinger om, der er det så forkjsellig hva man liker og hvor man styler håret. Jeg bruker i hvert fall kun Tigi sine. De er veldig gode, de har mye forskjellig å velge mellom, embalasjen er genial og gøy med masse farger og igjen...de lukter så godt. Men de anbefalingene jeg kan komme med er: TIGI Bed Head Ego Boost Split End Mender. Leave inn balsam med litt hold. Perfekt hvis du vil forsterke fall i håret uten å måtte gjøre noe med det. TIGI Bed Head After Party. Kontrolere frizz og gjøre håret mykt. TIGI Bed Head Headrush Shine Spray. Gir masse glans TIGI hard head hårspray. Hårspray med masse hold. De har maaaange forskjellige sprayer og kremmer for å skape volum så du får ta en titt og lese litt på de. Det er vel det jeg kommer på nå. Du må nesten bare prøve deg frem og finne det som passer deg. Kjøp på feelunique.com, de har gratis frakt og fordeler varene slik at man slipper toll. Hvis man må betale toll så betaler de den tilbake. Bare husk at du ikke kan kjøpe produkter med gass derfra, altså hårspay og shinespray. Men det kan du kjøpe på blush.no, den er billig og nå har de tilbud. Tuuusen takk for et så omfattende og bra svar. Da skal jeg begynne å teste ut produkter. Mange skulle vært som deg her inne :-)
Lulilelu Skrevet 6. februar 2011 #12 Skrevet 6. februar 2011 Tuuusen takk for et så omfattende og bra svar. Da skal jeg begynne å teste ut produkter. Mange skulle vært som deg her inne :-) Åååå så søt du er . Bare hyggelig. En liten ting jeg vil tipse om er at hvis håret ditt blir fort slitt så bør du stusse tuppene jevnlig ca hver 3 mnd, men det blir dyrt å dra til frisør å gjøre dette hele tiden. Jeg vet ikke hvilken frisyre du har men jeg klipper håret mitt selv med DENNEDa kan du lage fine jevne lag og med V-form bak. Men du kan gjøre mye forskjellig annet med den også. Det er så enkelt og greit. Bare se på videone på siden jeg linket til. Du må ha masse lykke til og kose deg med nytt, friskt og glansfult hår.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #13 Skrevet 7. februar 2011 Sinnsyyykt billig : http://www.blivakker.no/ec608284-feab-474b-b3c7-4d035ceaaa08/products/supersalg-tigi-bedhead-catwalk-750ml Nå er ikke jeg SÅÅÅ Tigi fan som hun over her.. Jeg liker produkter som lukter litt mer "rent", og som ingredienslistene er litt bedre på.. Moisture maniac lukter caramel.. BLÆÆH.
Lulilelu Skrevet 7. februar 2011 #14 Skrevet 7. februar 2011 Sinnsyyykt billig : http://www.blivakker.no/ec608284-feab-474b-b3c7-4d035ceaaa08/products/supersalg-tigi-bedhead-catwalk-750ml Nå er ikke jeg SÅÅÅ Tigi fan som hun over her.. Jeg liker produkter som lukter litt mer "rent", og som ingredienslistene er litt bedre på.. Moisture maniac lukter caramel.. BLÆÆH. Billiger på feelunique.com. Moisture maniac lukter ikke karamel, men frisk appelsin sitrus.
Skylines Skrevet 7. februar 2011 #15 Skrevet 7. februar 2011 Kerastase har veldig gode fuktighetskurer. Husk å ha i balsam etter kur for å lukke skjellagene:)
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #16 Skrevet 9. februar 2011 Lulilelu jeg ser du har peiling her Håper je kan stjele tråden din litt ts. Det jeg lurer på er hvor lenge man skal ha i proteinkur? Og hvor ofte bør jeg bruke den? Jeg har tørt og stripet(bleket) krøllete hår. Skal jeg bruke en futighetskur etter proteinkur? Håper virkel du orker å svare meg Lulilelu
Skylines Skrevet 9. februar 2011 #17 Skrevet 9. februar 2011 Har lest at proteinkur skal sitte i ca fem minutter, ikke for lenge. Og bruke den maks et par ganger i mnd, deretter skjeldnere. Fuktighetskur kan du bruke et par ganger i uka.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #18 Skrevet 9. februar 2011 Har lest at proteinkur skal sitte i ca fem minutter, ikke for lenge. Og bruke den maks et par ganger i mnd, deretter skjeldnere. Fuktighetskur kan du bruke et par ganger i uka. Tusen takk for svar, men skal jeg bruke fugtighets kur rett etter proteinkur?
Gjest Raindrops Skrevet 9. februar 2011 #19 Skrevet 9. februar 2011 Joico de har både proteinkur og fuktighetskur. Joice reddet virkelig håret mitt, ikke er det så dyrt heller. Men den proteinkuren lukter litt merkelig, jeg har ikke merket at lukten sitter igjen da, kanskje jeg skal spørre de jeg bor sammen med om håret mitt lukter rart neste gang
Toffee Skrevet 9. februar 2011 #20 Skrevet 9. februar 2011 Hvilke erfaringer har dere med Kèrastase for tørt, slitt og brusete hår? Vurderer å bestille Nutritive-serien deres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå