AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #1 Skrevet 5. februar 2011 Hei! Har vunnet en aukjson på ett smykke på ebay å nå krever han 172kr for å sende det. Var ikke det voldtsomt dyrt? Jeg har bestillt klær på ebay før som har vært tungere enn ett smykke,å aldri betalt så mye i frakt likevel! Er ikke dette urimlig dyrt for å sende ett lett smykke? Selger er fra United states står det.
Gjest Instamatic Skrevet 5. februar 2011 #2 Skrevet 5. februar 2011 du må jo sjekke fraktkostnadene før du byr! 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #3 Skrevet 5. februar 2011 du må jo sjekke fraktkostnadene før du byr! [/quote) det sto ikke i annonsen!! Å visst du ikke har noe svar på spørsmålet mitt så kan du like godt la vær å svare her. Er ikke intressert i å høre hva du mener jeg burde gjøre før jeg byr,er kun intressert i å høre om det er andre som også synes det er urimelig dyrt.
Fluffe Skrevet 5. februar 2011 #4 Skrevet 5. februar 2011 Noen ganger legger selgeren store summer i porto og selger smykke billig. Eks har jeg opplevd Wow genser 30 dollar + 10 dollar i porto wow genser 20 dollar + 20 dollas i porto wow genser 10 dollar + 30 dollar i porto
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #5 Skrevet 5. februar 2011 det sto ikke i annonsen!! Å visst du ikke har noe svar på spørsmålet mitt så kan du like godt la vær å svare her. Er ikke intressert i å høre hva du mener jeg burde gjøre før jeg byr,er kun intressert i å høre om det er andre som også synes det er urimelig dyrt.
Havtorn Skrevet 5. februar 2011 #6 Skrevet 5. februar 2011 Nikknikk, du må nok se på dette som dyr lærdom. Hør med selger ang. rimeligere shipping og si at du så gjerne ønsker å rate selger bedre enn "unreasonable shipping and handling fees". Helt enig i at det var en voldsom porto, selv ikke å tracke koster så mye, så det er nok helt klart endel som settes i egen lomme for å kunne fortsette å selge selve objektene til en rimeligere pris. Men fra nå av hører du ang. porto først.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #7 Skrevet 5. februar 2011 Du er selv ansvarlig! Dersom det ikke stod i annonsen må du sende selger en e-post for å få dette oppgitt, før du byr på varen. Billig er det ikke, men lite du får gjort med det nå siden du allerede har kjøpt varen.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #8 Skrevet 5. februar 2011 Omigosh, du må jo nesten sende en mail å spørre før du byr da. Men ja, det var urimelig dyrt. Har du spørt om han ikke kan sende med et billigere alternativ? Om han velger fedex f.eks blir det ofte så dyrt.
Havtorn Skrevet 5. februar 2011 #9 Skrevet 5. februar 2011 Link til den regelen som sier at porto ikke skal gå over så og så mye? For den har ikke jeg hørt om. Hadde vært en fryktelig kjekk regel, though! Er plenty av selgere som legger store penger i shipping/handling.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #10 Skrevet 6. februar 2011 Link til den regelen som sier at porto ikke skal gå over så og så mye? For den har ikke jeg hørt om. Hadde vært en fryktelig kjekk regel, though! Er plenty av selgere som legger store penger i shipping/handling. Dette står det om frakt kostnader: It's against our rules to provide unclear or misleading shipping information or to charge unreasonable fees for shipping and related services.
pandabear Skrevet 6. februar 2011 #11 Skrevet 6. februar 2011 Det er jo en håndskrevet regel at man må sjekke fraktkostnader på ebay. Ett tips er å søke på billigst frakt til norge f.esk. for da får du opp bare de varene hvor frakten står. Så slipper du å sende mail og lure, eller å bare ta sjansen..
Anglofil Skrevet 6. februar 2011 #12 Skrevet 6. februar 2011 Dette må du sjekke på forhånd. Hvis ikke det står så må du spørre selger, men generelt sett kjøper jeg aldri fra de som ikke har opplyst dette på forhånd. Uansett, jeg sorterer alltid søk på eBay etter varekostnad + frakt, på den måten slipper jeg slikt som dette. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #13 Skrevet 6. februar 2011 Det er jo en håndskrevet regel at man må sjekke fraktkostnader på ebay. Ett tips er å søke på billigst frakt til norge f.esk. for da får du opp bare de varene hvor frakten står. Så slipper du å sende mail og lure, eller å bare ta sjansen.. Det hjelper lite. En må faktisk spørre selgeren dersom det ikke står oppgitt. For på eBay referes the til "shipping and handling", altså både selve portoen på frakten men også kostnad for håndtering av pakken (pakke den inn, tur på postkontoret, osv.). Så selger kan i grunn ta hva som helst for jobbe, uavhengig av hva billigste porto er.
appelsinjuice Skrevet 6. februar 2011 #14 Skrevet 6. februar 2011 Du kan jo alltids sjekke fraktkostnadene selv på usps sine nettsider (de er mye billigere enn f.eks UPS) og spørre om selgeren ikke kan benytte seg av denne fraktmetoden i steden. Kjøpte selv et par sko på ebay for et par år siden, hvor selgeren ville ha 113 dollar(!) for å sende de. Han sa det var dette UPS tok for sendingen. Jeg fikk ham til å sende via USPS i steden. Sendingen kom innen 10 dager, og hele moroa kostet 9 dollar og 95 cent.
pandabear Skrevet 6. februar 2011 #15 Skrevet 6. februar 2011 Det hjelper lite. En må faktisk spørre selgeren dersom det ikke står oppgitt. For på eBay referes the til "shipping and handling", altså både selve portoen på frakten men også kostnad for håndtering av pakken (pakke den inn, tur på postkontoret, osv.). Så selger kan i grunn ta hva som helst for jobbe, uavhengig av hva billigste porto er. Hehe, ja, jeg vet det.. Er jo det jeg sa, man søker etter billigst frakt(pg da kommer det opp + handling, som yvonne skrev over her)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå