Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du hjelpe meg med hvilke produkter jeg bør kjøpe til min hud?

Jeg er 25 år gammel, og hudtypen vil nok kategoriseres som kombinasjonshud (litt fet og fuktfattig). Har gått på diane i mange år men sluttet og opplever nå endel kviser, noen ganske dype og vonde.

Hjelp? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hva er forskjellen på/hvilken er "best" av bioglycolic bioclean cleanser og bioglycolic cleansing gel?

Skrevet

Hei!

Jeg forstår at det er lett å bli forvirret over JM sin serie!

Bioclean er en rens uten syrer. Mens den andre er med glykolsyre. Jeg vil anbefale deg rensen med syre, da den renser ekstra godt og er fin for alle hudtyper.

Siden du er litt fuktfattig, vil jeg anbefale deg Bioglycolic Bioclear kremen (ikke lotion), denne innholder salisylsyre som er veldig fin for uren hud. Denne kan du bruke natt og dag.

Ønsker du en god fuktighetskrem proppet med fukt, så er Transformation kremen virkelig super! :rodmer: Denne er dyr, men du kan jo bruke den innimellom- f. eks. etter masker og skrubb.

Av serum, så er C- esta et bra serum som passer til kombinasjonshud.

Solkremen til JM er også veldig god! Når solen titter mer frem, kan det være lurt å avslutte med denne på dagtid. Er viktig å beskytte huden når en bruker syrer. Solkremen kan også fint brukes som dagkrem om sommeren, jeg synst iallefall den gir litt fukt. Den er ikke fet og matter ned.

Jeg har brukt alle disse produktene med gode resultater.

Benzoyl Perozide fra JM er også veldig super! Bruker den for 2 gang nå og huden har aldri vert så fin. Kombinerer det litt med de andre produktene og bare i perioder.

Håper du finner ut av hva som passer for deg. Er ikke så lett i begynnelsen, da en gjerne må prøve seg litt frem og finne ut hva som passer for DIN hud.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Hvis jeg ikke har råd til både rens, krem og serum på en gang, hva vil du anbefale å begynne med? (jeg bruker dermalogica nå, så jeg kommer uansett ikke til å blande JM med noe dårlige greier)

Gjelder det samme også her med at det blir verre før det blir bedre?

Skrevet

Jeg merket ingenting til at ting ble så mye verre før det ble bedre (men det var kanskje fordi jeg brukte Benzoyl Peroxide også, dette hemmer utbruddene). Det likte jeg, men det tok litt tid før jeg kunne se resultater. Du må gi det ivertfall et par mnd.! :) Men uansett er det nok individuelt hvordan huden venner seg til produktene.

Om du ikke er vant til syrer, vil jeg anbefale deg iallefall å begynne med rensen. Rensen er egentlig ganske lik MD Formulations, men denne er sterkere og jeg liker iallefall denne mye bedre.

Så ville jeg etterhvert ha kjøpt meg Bioglycolic Bioclear kremen, som du kan først bruke kun en gang om dagen (morgen eller kveld).

Disse to produktene er nok det jeg ville begynt med iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...