AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #1 Skrevet 5. februar 2011 Jeg har fått helt dilla på filmer om britiske kongelige fra langt tilbake i historien, har noen noen filmer å anbefale? Helst av reltivt nyere dato Hittil har jeg sett: The other Boelyn girl Elizabth Elizabeth: The golden age The Young Victoria The Dutchess (som ikke er en film om kongelige, men den er victoriansk og jeg elsker den!) Som dere kanskje ser så er det igrunn bare kvinner, men jeg har lyst til å se mer av mannfolkene også! Det må da finnes flere gode filmer der ute? Hvis noen har andre historiske filmer med kngelige fra andre land og deres levshistorie så er det bare å fyre løs med dem også
Pimp Skrevet 5. februar 2011 #2 Skrevet 5. februar 2011 Jeg elsker The Lion in Winter, men den er litt gammel da... http://www.imdb.com/title/tt0063227/
Anglofil Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 The King's Speech vil jeg absolutt anbefale, en veldig fascinerende film. Mvh Yvonne
Lachesis Skrevet 16. februar 2011 #4 Skrevet 16. februar 2011 (endret) Gunpowder, Treason and Plot er en utrolig bra miniserie. Første del om Mary, Queen of Scotts og andre del om James 1. Med Robert Carlyle fra I Blanke Messingen og Kevin McKidd fra ROME og Greys Anatomy. Henry VIII med Ray Winstone fra King Arthur er også veldig bra. Og så har du jo Lady Jane, men den er i fra 1986 eller no sånt. ed Helena Bonham Carter og Cary Elwes. Vakker. Endret 16. februar 2011 av Lachesis
Gjest Applecore Skrevet 16. februar 2011 #5 Skrevet 16. februar 2011 The Tudors er en serie, men jeg synes den er råbra
Gjest Valiant Skrevet 17. februar 2011 #6 Skrevet 17. februar 2011 The Dutchess (som ikke er en film om kongelige, men den er victoriansk og jeg elsker den!) Det er faktisk feil The Dutchess foregår før Viktoriatiden. Siden filmen handler om Georgiana Cavendish, Duchess of Devonshire som levde mellom 1757 og 1806 og Viktoriatiden startet i 1837. Altså den er ikke viktoriansk
Gjest Heloise Skrevet 17. februar 2011 #7 Skrevet 17. februar 2011 Jeg har ikke sjekket selv, men kanskje de har noe mer på HMV.com? Søk litt der og se Har bestilt derifra før og det er ikke noe problem, hvis du skulle finne noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå