lille katt Skrevet 5. februar 2011 #1 Del Skrevet 5. februar 2011 Tenkte å teste ut bambusinnlegg til den kommende ammeperioden. Jeg har vært avhengig av Chicco de to andre gangene, fordi de holder på MYE melk uten å føles våte. Jeg har lekket EKSTREMT mye i de to andre ammeperiodene, og må derfor ha noen som både holder tett og som kan holde på mye væske. Chicco kunne holde opp mot 50-100 ml... De andre gangene har jeg brukt ammeinnlegg døgnet rundt i flere måneder, og bytter forholdsvis ofte. Takknemlig for tips ift. hvor mange man trenger, og tips til merker som er prisgunstige og har OK kvalitet . De trenger ikke se pene ut/ha spreke farger . Jeg tror nok jeg må ha sperrelag i plast, ikke ull. Har sett på et par nettbutikker nå, hvor det faktisk ikke står noe om sperrelag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 5. februar 2011 #2 Del Skrevet 5. februar 2011 Jeg har disse og er SUPERFORNØYD! Har brukt dem nå i over et halvt år og vasket dem på 60 grader (og ved mange anledninger hatt dem i tørketrommelen). Du kan ikke se at de er brukt, de er myke og gode og jeg kan ikke huske at det har lekket (lekt?) noe særlig. Men så bruker jeg Nøstebarn sine i ull og silke over der og Janus sine i ull over der igjen for jeg er så innmari kald på puppene Må sjelden skifte de to ytterste da Nå har jeg 30 par, men kommer til å ha litt mer til neste gang. Kanskje jeg kjøper ti eller 20 til. Som sagt har jeg ikke brukt dem helt fra begynnelsen så den aller aller verste lekkingen var over for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 5. februar 2011 Takk for svar! De har plastbakside? Jeg kommer også til bruke ullinnlegg utenpå, men er helt avhengig av at ammeinnleggene holder helt tett. Bruker ullinnlegg KUN for varme, ikke for absorbsjon. Puppene mine lekker ikke, de renner . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 5. februar 2011 #4 Del Skrevet 5. februar 2011 Takk for svar! De har plastbakside? Jeg kommer også til bruke ullinnlegg utenpå, men er helt avhengig av at ammeinnleggene holder helt tett. Bruker ullinnlegg KUN for varme, ikke for absorbsjon. Puppene mine lekker ikke, de renner . Det er PUL inni dem, så bambus på begge sidene, men det renner ikke gjennom om du skjønner Jada, mine pupper renner også til tider Men om de holder helt tett vet jeg ikke... de gjør det for meg ihvertfall Bare bytt hver gang du ammer Og bonusen med bambus er at de er mye varmere enn engangsene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 5. februar 2011 #5 Del Skrevet 5. februar 2011 Jeg har disse og er SUPERFORNØYD! Har brukt dem nå i over et halvt år og vasket dem på 60 grader (og ved mange anledninger hatt dem i tørketrommelen). Du kan ikke se at de er brukt, de er myke og gode og jeg kan ikke huske at det har lekket (lekt?) noe særlig. Men så bruker jeg Nøstebarn sine i ull og silke over der og Janus sine i ull over der igjen for jeg er så innmari kald på puppene Må sjelden skifte de to ytterste da Nå har jeg 30 par, men kommer til å ha litt mer til neste gang. Kanskje jeg kjøper ti eller 20 til. Som sagt har jeg ikke brukt dem helt fra begynnelsen så den aller aller verste lekkingen var over for min del. Skriver under Pysepusen her, har også de fra littlelamb...kjøpt på ebay.......og er SUPERFORNØYD også!!! Har 20stk, men kunne hatt 10 til.....jeg brukte Chicco i starten da, men fant ut at jeg ikke tåler engangsinnlegg.....så disse her har vært himmelen for meg! vasker de på 60grader og ser alltid like nye ut! Her renner puppene også altså, men med et sånt innlegg kan de holde en stund.....men prøver bytte hver eller annenhver gang jeg ammer......har alltid silke/ull innlegg utenpå der igjen for varme, men de blir sjeldne bløte......så da synes jeg disse bambus inleggene er veldig gode! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 10. februar 2011 Nå har jeg 30 par, men kommer til å ha litt mer til neste gang. Kanskje jeg kjøper ti eller 20 til. Har 20stk, men kunne hatt 10 til.....jeg brukte Chicco i starten da, men fant ut at jeg ikke tåler engangsinnlegg.....så disse her har vært himmelen for meg! Tenkte å bestille disse - men lurer litt på hvor mange man trenger? Har du 30 par (altså 60 stykker), pysepusen, og synes det er for lite? Mens Neytiri har 20 stykker, altså 10 par?? Må bare sjekke . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 10. februar 2011 #7 Del Skrevet 10. februar 2011 Tenkte å bestille disse - men lurer litt på hvor mange man trenger? Har du 30 par (altså 60 stykker), pysepusen, og synes det er for lite? Mens Neytiri har 20 stykker, altså 10 par?? Må bare sjekke . Haha, godt du spurte! I ammetåka kan man komme med de rareste svar Jeg har 30 stk selvfølgelig 15 par Men til nestemann kommer jeg nok til å ha minst 20 par Jeg lekker fremdeles mye, så jeg går ut fra at det er likt neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 10. februar 2011 #8 Del Skrevet 10. februar 2011 hehe ja jeg har 20 par, altså 40 stk virker som det holder her så lenge jeg husker å ha dem i vask Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibi Skrevet 11. februar 2011 #9 Del Skrevet 11. februar 2011 hehe ja jeg har 20 par, altså 40 stk virker som det holder her så lenge jeg husker å ha dem i vask Kan jeg kuppe tråden, og spørre deg om hva du betalte for dem på ebay? De jeg finner koster ca 360 kroner for 4 pakker (altså 20 par), og det er jo ikke spesielt mye billigere enn på hjemmesiden deres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #10 Del Skrevet 11. februar 2011 Kan jeg kuppe tråden, og spørre deg om hva du betalte for dem på ebay? De jeg finner koster ca 360 kroner for 4 pakker (altså 20 par), og det er jo ikke spesielt mye billigere enn på hjemmesiden deres? Samme som jeg fant, sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 11. februar 2011 #11 Del Skrevet 11. februar 2011 Kan jeg kuppe tråden, og spørre deg om hva du betalte for dem på ebay? De jeg finner koster ca 360 kroner for 4 pakker (altså 20 par), og det er jo ikke spesielt mye billigere enn på hjemmesiden deres? Er nok den prisen jeg har betalt ja, vel verdt når det koster 100kr for 60par chicco......og det er jo engangs. så sånn sett er det kanskje ikke billigere med akkurat de her bambusinnleggene å kjøpe på ebay, men handler såpass mye på ebay at det gjorde meg ikke noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #12 Del Skrevet 11. februar 2011 Er nok den prisen jeg har betalt ja, vel verdt når det koster 100kr for 60par chicco......og det er jo engangs. Så på apotekhjem at det var 60 stk i pakken, altså 30 par? Utrolig dyrt, svidde vel av tusenvis av kroner på Chicco i forrige ammeperiode. Satser på bambus denne gangen . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibi Skrevet 12. februar 2011 #13 Del Skrevet 12. februar 2011 Er nok den prisen jeg har betalt ja, vel verdt når det koster 100kr for 60par chicco......og det er jo engangs. så sånn sett er det kanskje ikke billigere med akkurat de her bambusinnleggene å kjøpe på ebay, men handler såpass mye på ebay at det gjorde meg ikke noe Takk for svar. Neida, prisen er helt grei den, jeg bare tenkte jeg skulle spørre. Er ikke så skrekkelig erfaren med ebay, så tenkte kanskje at jeg ikke fikk opp alle søkealternativene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 12. februar 2011 #14 Del Skrevet 12. februar 2011 Takk for svar. Neida, prisen er helt grei den, jeg bare tenkte jeg skulle spørre. Er ikke så skrekkelig erfaren med ebay, så tenkte kanskje at jeg ikke fikk opp alle søkealternativene ahh skjønner.....nei jeg har funnet billigere bambusinnlegg på ebay, men er ikke disse, de er mye tjukkere og jeg ville ikke anbefale de da jeg syntes det synes inmari gjennom toppen min. så de her er bare supre for de suger fuktigheten fra huden og fortsatt er tynne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linaaa Skrevet 12. februar 2011 #15 Del Skrevet 12. februar 2011 Hvordan blir det med moms/toll på de når man bestiller fra ebay eller leverandør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #16 Del Skrevet 12. februar 2011 Er vel momsfritt når det koster under 200 kroner. Det tenkte jeg faktisk ikke på engang, selv om jeg handler på eBay støtt og stadig. Det kan hende jeg slipper unna momsen hvis jeg er heldig, men om det kommer oppå er det jo ikke noen krise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #17 Del Skrevet 30. mars 2011 Dytter denne opp jeg, siden jeg skrev litt i en annen tråd om bambusinnlegg. Må bare si at jeg ikke er superimponert etter en knapp ukes bruk. De loer noe sinnsykt, jeg må pelle lo av puppen hver gang jeg skal amme, og ikke minst - de tåler IKKE store lekkasjer. Hvis jeg har litt spreng på den andre puppen mens jeg ammer, blir hele ammeinnlegget fullt, og det renner utenfor . Får håper de duger bedre når jeg får mindre spreng, men inntil videre må jeg bytte underveis i ammingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 30. mars 2011 #18 Del Skrevet 30. mars 2011 Dytter denne opp jeg, siden jeg skrev litt i en annen tråd om bambusinnlegg. Må bare si at jeg ikke er superimponert etter en knapp ukes bruk. De loer noe sinnsykt, jeg må pelle lo av puppen hver gang jeg skal amme, og ikke minst - de tåler IKKE store lekkasjer. Hvis jeg har litt spreng på den andre puppen mens jeg ammer, blir hele ammeinnlegget fullt, og det renner utenfor . Får håper de duger bedre når jeg får mindre spreng, men inntil videre må jeg bytte underveis i ammingen. loer? det synes jeg var merkelig, har ikke merket noe luing..... oi det var jo synd da, har ikke opplevd lekkasjer igjennom utenom ved amming, men jeg bytter alltid ammeinnlegg ved amming, grunnen er at jeg lekker såpass under amming at jeg må for å ikke risikere sopp! første 3mnd brukte jeg jo ull utapå vanlig ammeinnlegg fordi jeg lakk mye, kunne ikke levd uten det da...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 30. mars 2011 #19 Del Skrevet 30. mars 2011 Skulle akkurat til å skrive at jeg ikke liker disse noe særlig. Dels fordi de er små, og dels fordi de loer masse, og henger seg fast i puppen... Jeg endte faktisk opp med ammeinnlegg i hamp... (har mye av samme egenskaper som bambus.) Har kjøpt denne typen, og er kjempefornøyd! http://www.clothdiaperoutlet.com/knickernappies_hemp_nursing_pads_seconds.html Har brukt dem i 8mnd, og de ser ikke brukt ut engang... Myke og gode er de og. (Selv om de ikke kjennes like myke ut som littlelamb sine. Men de bruker jeg mest som ansiktskluter til babyen nå...) Jeg har vel 9 par, og det går akkurat, men er nok litt lite. Men det går jo an å kjøpe tre, og teste, før du kjøper mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 30. mars 2011 #20 Del Skrevet 30. mars 2011 Eller, jeg har vel strengt tatt disse: http://www.clothdiaperoutlet.com/store/p/83-Nursing-Pads-Knickernappies-Stay-Dry-3-pairs.aspx siden jeg har de med flere farger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå