HvittHus Skrevet 5. februar 2011 #1 Skrevet 5. februar 2011 Sønnen min skal ut i boligmarkedet og by på sin første bolig mandag. I den forbindelse håper vi noen kan komme med gode råd om hvordan man best legger inn bud og får tilslag på dette. Noen opplysninger: Leiligheten ble første gang lagt inn 05.01, og det var visning to uker senere. Det var tydligvis ikke mye interesse på visningen, for selger senket deretter prisen med 100.000 Nå har vi sett på leiligheten og den passer perfekt for min sønn og hans kjæreste. Det er satt opp ny visning om to uker, men vi håper jo at vi får kjøpt leiligheten før den tid. Hva mener dere er best fremgangsmåte for å få tilslag på leiligheten? Gi bud på prisantydning, og så gå videre oppover, eller by 10-20-30 tusen over prisantydning, og så gi beskjed om at det ikke er aktuelt å høyne summen mer. Sønnen min har finansieringen klar, men har selvfølgelig en limit, og den ligger på maks 50000 tusen over prisantydning. Dokumentavgift og gebyrer kommer jo på toppen, så han må være edruelig i sine bud. Vi kommer også til å tilby selger å slippe nedvask og maling, hvis dette kan hjelpe på salget.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #2 Skrevet 5. februar 2011 Litt vondt å svare, da det nok avhenger en del. For det første, hva selges boligene i området stort sett for. Over takst, til takst eller under takst, og i såfall hvor mye? For det andre, hvordan er prisantydning i forhold til taksten? Tror jeg ville lagt meg litt lavt siden den har stått ute en måned. Så spurt om selger kunne komme med motbud dersom h*n ikke aksepterte budet mitt.
HvittHus Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2011 Litt vondt å svare, da det nok avhenger en del. For det første, hva selges boligene i området stort sett for. Over takst, til takst eller under takst, og i såfall hvor mye? For det andre, hvordan er prisantydning i forhold til taksten? Tror jeg ville lagt meg litt lavt siden den har stått ute en måned. Så spurt om selger kunne komme med motbud dersom h*n ikke aksepterte budet mitt. De selges nok i hovedsak litt over takst i den prisgruppen min sønn ser på. Prisantydning er 210000 tusen under takst faktisk. Selger fortalte at han hadde lagt seg 100000 tusen under takst med vilje da han ikke regnet med å få igjen det takstmann hadde satt. Og nå har han da gått ned enda 100000 tusen.
Gjest Blondie65 Skrevet 5. februar 2011 #4 Skrevet 5. februar 2011 Vi kommer også til å tilby selger å slippe nedvask og maling, hvis dette kan hjelpe på salget. Maling? Det er da ikke vanlig å male leiligheten etter at den er lagt ut for salg. Når det gjelder taktikk: jeg hadde lagt meg godt under priantydningen - kanskje så mye som 100.000. Husk at når den ikke er solgt enda betyr det at kjøper har en limit også.
HvittHus Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2011 Maling? Det er da ikke vanlig å male leiligheten etter at den er lagt ut for salg. Leiligheten står tom nå, så selger hadde planer om å male om stuen og sikkert noen lister som var litt oppskrapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå