Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra forbrukerkjøpsloven:

To sjanser til å rette samme feil

Hvis mangelen ikke er uvesentlig, kan du i stedet for prisavslag kreve å heve kjøpet. Du må da levere varen tilbake til selgeren mens selgeren må betale tilbake kjøpesummen pluss forsinkelsesrente fra det tidspunktet du reklamerte på feilen.

Jeg har mobilen min til reparasjon for tredje gang pga samme feilen nå. Hvis den ikke fungerer når jeg får den tilbake igjen, vil jeg vurdere å heve kjøpet.

Mobilen ble kjøpt for 1kr med et tilhørende abonnoment.

Hvordan er dette med tilbakebetaling da, vil det være den ene krona? Det er en touchskjerm, så jeg har satt på en beskyttelse på skjermen, vil jeg kunne kreve tilbake et slikt også? Hva med innholdet på mobilen, kan jeg kreve å få dette over på en ny mobil uten kostnader?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får refundert kjøpssummen, som i ditt tilfelle er 1 kr. Eventuelt ekstrautstyr du har kjøpt til mobilen vil du selvsagt ikke få noe for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...