Gjest miriam78 Skrevet 5. februar 2011 #1 Skrevet 5. februar 2011 Snuppa vår bli 2 år i juli. Hun har gått i barnehage siden hun var 13 måneder, og det går kjempefint! Vi kommer til å flytte, slik at hun må i ny barnehage. Flyttingen skjer nok i juni- juli. Jeg har termin 8. august. Er usikker på hvordan vi skal gjøre det; prøve å rekke barnehagetilvenning før fødselen? (forrige gang gikk jeg 10 dager på overtid og ble satt i gang). Eller la mine foreldre passe henne gjennom august måned, og så begynne barnehagetilvenning i september? Er redd det kan bli mye; å bli storesøster og begynne i ny barnehage samtidig..I tillegg får jeg jo ikke akkurat fulgt henne i tilvenningen hvis jeg ligger på sykehuset/har en helt nyfødt baby? Noen som har erfaring?
Muscae Skrevet 5. februar 2011 #2 Skrevet 5. februar 2011 Det første jeg tenker er at det kan være vanskelig med tilvenning midt i sommerferien, da ikke alle faste vil være til stede og kanskje de har slått sammen noen av avdelingene. Ellers vil jeg tro at det ikke er noe problem å begynne før babyen kommer. I og med at hun er vant til å gå i barnehagen kan det muligens være vanskeligere å bare gå hjemme i stedenfor å holde seg i aktivitet i barnehagen. Altså, for å ta kritikken på forhånd: Jeg mener ikke at barn har vondt av å "bare" gå hjemme, og heller ikke at det er skadelig å ikke være i barnehage, men barnehage er noe hun er vant til nå. Fra å være i barnehagen hver dag med jevnaldrende og høyt aktivitetsnivå, til å være hjemme hver dag med besteforeldre kan bli en større overgang, enn overgangen til ny barnehage.
Redbull Skrevet 5. februar 2011 #3 Skrevet 5. februar 2011 Orker du tilvenning så kort tid etter fødsel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå