Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan skal jeg få mer kontroll på mitt temperament? Jeg har litt problemer med å kontrollere det av og til.

Jeg har funnet ut at det ikke nytter å gjøre noe med måten samboeren min takler situasjoner på, jeg får heller jobbe med meg selv å kontrollere situasjonene bedre.

Hvordan klarer jeg å la være å bli fort sint i en situasjon der jeg kjenner jeg blir det? Noen tips? Vær så snill...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Spør deg selv: Hvorfor er jeg sint?

2. Spør deg selv: Kan jeg gjøre noe det som er grunnen til sinnet?

3. Spør deg selv: Hvordan kan jeg forandre det som gjør meg sint?

4. Gjøre det som skal til.

5. Hvis ikke det virker, aksepter det du ikke kan forandre.

Livet har ALDRI vært rettferdig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Velg bevisst å IKKE reagere med sinne!!!!!!!!!!!!!!!!! :blunke: Gå vekk fra situasjonen, eller hold munnen lukket. Pust rolig, Lukk øynene, tell sakte til 10, drikk et glass vann............Gå rundt huset, eller blokka noen minutter, så ser du nok litt kjøligere på situasjonen før du velger å reagere på den.

Du er da en voksen kvinne...Dette klarer du! Og husk at den eneste du kan forandre, er deg selv. Du skal ikke engang endre deg, bare stagge aggresjonen din litt!

Jeg krysser fingrene for deg. Hvis du ikke takler dette alene, anbefaler jeg deg å søke proffesjonell hjelp. :wink:

Men husk at sinne kan også være noe positivt i blant. Det er nemlig mange kvinner som aldri tør å tillate seg selv å kjenne på sinnet sitt, eller LATER som om alt er i sin skjønneste orden.

Derfor vil jeg samtidig annerkjenne deg for at du tør å kjenne på følelsene dine, og ikke finne deg i hva som helst. før du sier i fra.....! :rosasmil:

Jeg ønsker deg massevis av lykke til jeg!

Og husk samtidig at det finnes mange måter å reagere på.....Du har mange alternativer å velge i. Ikke gi deg sinnet helt i vold. Ingenting er egentlig så veldig høytidelig, ,,,,,,,,om 1 år er alt glemt! :blomst:

Gjest Anonymous
Skrevet

Av og til har sinne også en medisinsk grunn. F.eks hypertyreose. Bare et lite tips :sinnatagg:

Men det er vel ikke sååå vanlig.

Skrevet
Av og til har sinne også en medisinsk grunn. F.eks hypertyreose. Bare et lite tips :sinnatagg:

Men det er vel ikke sååå vanlig.

Eller mangel på vitamin B12.

Skrevet

Flott om du klarer å jobbe med temperamentet ditt, men vær forsiktig med å prøve å endre deg for mye. Noen har faktisk mer temperament enn andre, og det bør ikke bare være en negativ ting!

Lykke til! :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for god støtte! Godt å vite at noen har troen på meg :D

Jeg skal klare det, jeg skal prøve alt.

Jeg får prøve å stille meg de spørsmålene og prøve å vri sinne mitt til noe positivt jeg kan bruke i andre situasjoner.

Det er klart jeg ikke skal forandre meg for mye, men akkurat denne uvanene her har tatt litt overhånd i det siste.

Må bare komme med flere råd hvis noen har noen gode erfaringer å dele.

Skrevet

Som regel er det ikke verdt det......å fyre seg opp, heve stemmen, skrike og slenge ukvemsord!!! I den store sammenhengen er det som regel bagateller som utløser disse reaksjonene. Hvis det er noe samboeren din gjør el sier som fremprovoserer sinne, lær deg og vente litt før du buser ut.....etter at du har telt til ti vil du vite om dette virkelig er verdt en konfrontasjon el om du skal drite i det! Hvis du fortsatt kjenner at du vil reagere, snakk på en ordentlig/saklig måte slik at han har en sjans til å forstå hva problemet ditt er ......Hvis man skriker og hyler, hører motparten nettopp bare det; støy, og ser det sinte fjeset. Han vil gå i forsvarsposisjon, og så er man like langt.

Dette greier du hvis du vil! Det er kun en treningssak!

Lykke til! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...