Gå til innhold

trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne i dette innlegget men jeg prøver:

jeg ønsker et romantisk bryllup her på hjemmetraktene som blir relativt lite med 27 gjester. Lokale, tinghus og vertinne er bestilt til 19 november -11.

MEN min mann er ikke av den romantiske arten og er ikke glad i oppmerksomhet, heller ikke i å vise følelser foran andre. han derimot har sagt at han bare kunne tenke seg å gå på tinghuset etter jobb en dag og bare få det overgjort, altså at han ønsker ikke feiringen men bare det å være gift.

først tenkte jeg at det er han det er noe galt med men så leste jeg her på forumet og kom litt til vett igjen og tenkte "hallo!du har jo kjørt helt over han!han har jo ikke fått sagt noenting i denne saken!"

så da sitter jeg her da og tenker...hva gjør jeg nå?

jeg kunne tenke meg en liten fest med bryllupskake, first dance og avtaging av strømpebånd...men vet at dette ikke lar seg gjøres praktisk forsi min kommende mann ikke ønsker alt dette oppstyret.

jeg er vel egentlig åpen for kompromisser som feks reise til et sted i verden og gifte meg alene sammen med han men jeg må innrømme at jeg får litt vondt av det at min mor og far ikke får være med på vielsen...

så tenkte jeg at kompromisset gjerne kunne være at vi kunne ha en fest når vi kom hjem, men det blir jo det samme som om vi hadde hatt festen her i første omgang?så da er vi på scratch igjen...

hva kan vi gjøre for å bli enige?hva hadde dere gjort?

Endret av ^me^
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dere ender med å ta festen med 27 gjester som dere har planlagt så ville jeg iallefall la ham slippe å gjøre alle de tingene som setter ekstra fokus på dere etter vielsen. Dvs. ingen avtagning av strømpebånd, ingen første dans hvor alle står i ring og stirrer, ingen tale til bruden hvor han står og stotrer og stammer osv. Kanskje det blir lettere for ham å ta festen da? :)

• Liker 2
Skrevet

For meg er familie og venner viktig, og jeg er veldig glad for at mannen min var enig i at det skulle bli en ordentlig fest. Jeg ville også blitt skuffet hvis det skulle blitt bryllup uten engang nærmeste familie.

Jeg tror dere trenger å sette dere ned å diskutere. Si til han at du har tenkt på om han blir helt overkjørt i prosessen, men gi også uttrykk for hva som er viktig for deg. 27 mennesker er ikke et veldig stort bryllup, men for en som kanskje ikke liker oppmerksomhet, kan det være for mye f.eks. å holde en tale. Dere må snakke om hvilke kompromisser dere kan gjøre - begge to. Kanskje det betyr at dere gjør bryllupet enda mindre, eller at han slipper å holde tale. Kanskje det betyr at dere har en mer uformell fest (f.eks. bare kakelag og ikke middag). Tenk over noen forslag som du tror han kan like, men la han komme med forslag også.

Lykke til med å finne noe dere begge kan være komfortable med!

Skrevet

Jeg hadde det likedan som mannen din da vi skulle gifte oss. Jeg hater å få så mye oppmerksomhet og at folk skal holde taler og all slags drit som følger med i et bryllup. Etter mye frem og tilbake endre vi opp med et lite men veldig koselig bryllup med kun 14 gjester. Eneste som holdt tale var pappa for han ble så skuffet over at vi ikke ville ha noen taler. Vi inviterte da våre bestemødre, foreldre, søsken og våle aller aller nærmeste venner. Kan du halvere gjestelisten og som en annen skrev kutte ut første dans og taler og sånne ting?

Det viktigste er hvertfall og sette deg ned og snakke med han du skal gifte deg med og finne en ordning dere begge kan leve med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...