Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt flaut spørsmål dette her, men jeg tar veldig sjelden taxi hehe. Men jeg lurer på om det er vanlig å kunne dele taxiregning i selve bilen (med kort)? Når jeg f.eks. har spist ute med andre har vi jo da kunne delt regningen og så betalt hver for oss med kort. Er dette vanlig i taxisammeheng?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vet jeg ikke. Men det problemet blir jeg vel aldri å få, siden mitt kort aldri funker i taxi :P Har funka en gang bare, og det var rett etter jeg hadde fått nytt kort.. Så jeg tørr ikke ta taksi uten kontanter mer :P

Skrevet

Det går. Men taxisjåførene er ikke alltid så keen på det.

Hadde jeg vært deg ville jeg sørget for å ha cash. i både sedler og mynter.

Også gir du ditt bidrag til den andre. Som da kan velge om h*n vil betale alt med sitt kort eller betale sin del kontant.

Skrevet

Pleier å ha et spleiselag med kontanter.

Jeg har alltid kontanter, og hvis noen ikke har det så tar de det på kortet, og jeg gir dem kontantene! :Nikke:

Skrevet

Jeg kjenner kun til systemet i Oslo Taxi - og her er dette fullt mulig å gjøre, men man må gi beskjed om dette før turen er avsluttet.

Gjest Anjelika
Skrevet

Høres litt knotete ut, jeg har aldri gjort det.

Det vanlige i min verden er at en person tar det på kortet og de andre kjøper en pils til han/henne eller gir kontanter. Eller driter i det, om man kjenner hverandre godt og ikke er gjerrigknarker så går spandering her og der opp i opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...