Gjest Diamant Skrevet 4. februar 2011 #1 Skrevet 4. februar 2011 Skrev tidligere i et forum at jeg er 170 og veier 50 kg og fikk da høre at jeg burde oppsøke hjelp og at jeg led av spiseforestyrrelser. Jeg jobber også som modell og dette er min begrunnelse for at jeg ønsker å være tynn. Det får meg videre til å lure på hvorfor det er slik at folk dømmer meg og sier at jeg har spiseforestyrrelser av den grunn? Håper noen kan gi meg noen synspunkter på dette!
Fluffe Skrevet 4. februar 2011 #2 Skrevet 4. februar 2011 Kan ha noe med at du vill veier 45 kilo. Du er 15 år og har mange år igjen før kroppen din er ferdigutvikklet. Undervekt kan ødlegge kroppen din. 4
Gjest Diamant Skrevet 4. februar 2011 #3 Skrevet 4. februar 2011 Det at jeg ønsker å veie 45 kg har vel ingen ting med spiseforestyrrelser å gjøre?
Fluffe Skrevet 4. februar 2011 #4 Skrevet 4. februar 2011 Når du er så opptatt med å gå ned i vekt kan det kalles spiseforstyrrelser. Du er 15 år jente. Du kan kan ikke gå ned mere i vekt. Tror ikke du vil oppleve det jeg opplevde da jeg var undervektig 1
Gjest Diamant Skrevet 4. februar 2011 #5 Skrevet 4. februar 2011 ... så alle som veier 50 kg har spiseforestyrrelser?
Fluffe Skrevet 4. februar 2011 #6 Skrevet 4. februar 2011 ... så alle som veier 50 kg har spiseforestyrrelser? Vi snakker om at du vil NED i vekt. Til og med din mor vil ikke at du skal gå ned mere.
Gjest Diamant Skrevet 4. februar 2011 #7 Skrevet 4. februar 2011 Vi snakker om at du vil NED i vekt. Til og med din mor vil ikke at du skal gå ned mere. men spm. mitt er om du synes 50 kg er lite for en på 170?
pink83 Skrevet 4. februar 2011 #9 Skrevet 4. februar 2011 hvis du ser bort fra vekta ..er du fornøyd med det du ser i speilet??? spiseforstyrrelse er en mental tilstand ikke en fysisk det er bare resultaset. man kan være overvektig og ha spiseforstyrrelse. det kommer ann på hvor mye man foksuserer på vekt og kroppsbilde om dette dominerer fokuset og er det viktigste jeg syntes du skal legge vekta bort 2
Gjest Diamant Skrevet 4. februar 2011 #10 Skrevet 4. februar 2011 Det er egentlig bare vekten jeg er misfornøyd med, vet ikke helt hvorfor men 50 kg høres skikkelig mye ut synes jeg! Er fornøyd med hvordan jeg ser ut, borsett fra at jeg vil veie 45 kg!
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #11 Skrevet 4. februar 2011 men spm. mitt er om du synes 50 kg er lite for en på 170? Det kan komme litt an på beinbygning og sånn, men jo det er i minste laget. Men grunnen til at folk reagerte var vel ikke nødvendigvis at du er 170 com og veier 50, men at du vil ned i vekt - og det raskt. Det høres veldig usunt ut! Husk at helsetilstanden til en person som er veldig undervektig vanligvis er nokså dårlig, du vil bli underernært, trøtt og kanskje benskjør, for å nevne noe. Og faren for å utvikle en spiseforstyrrelse er enorm, særlig fordi psyken blir brutt ned når man får i seg for lite næring, det skal veldig lite til å komme i den onde sirkelen som en spiseforstyrrelse er. Å jobbe som modell kan være ganske krevende, det er hardt arbeid som krever at man er både fysisk og psykisk sterk. Mange modeller ender opp med rusmisbruk for å kunne holde en vekt som i utgangspunktet er farlig lav. Jeg fraråder deg på det sterkeste å rote deg oppi dette!
Fluffe Skrevet 4. februar 2011 #12 Skrevet 4. februar 2011 Det er egentlig bare vekten jeg er misfornøyd med, vet ikke helt hvorfor men 50 kg høres skikkelig mye ut synes jeg! Er fornøyd med hvordan jeg ser ut, borsett fra at jeg vil veie 45 kg! Drit i vekta!! Ødlegg vekta i huset. Det er ikke sunt for deg
pink83 Skrevet 4. februar 2011 #13 Skrevet 4. februar 2011 sålenge du er fornøyd er det det viktigste. kast vekta den er ikke godt for noe. husk: muskler veier mer enn fett og det og veie 50 kg er lite nok. husk: som model er man også ett forbilde for andre( jeg har større respekt for "fyldige" ( hvis man kan kalle dem det)modeller enn de som sulter seg og ruser seg for å være tynn)
Gjest Diamant Skrevet 4. februar 2011 #14 Skrevet 4. februar 2011 Det er ikke enkelt å bare slutte å tenke på hva man veier.. itilegg jobber jeg som modell og lever i en verden full av tynne mennesker ( kjenner en som er 170 og veier 35 kg til og med ). Jeg har alltid vært tynn og har tynn beinbygging ) og å gå ned 5 kg høres ikke så veldig mye ut når man hører om de som slanker seg 20 kg!
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #15 Skrevet 4. februar 2011 Jeg er 168 og veier 48 kg. Spiser faktisk mer en de fleste, og er tidlig gravid. Jeg har absolutt ingen spiseforstyrrelser, men går bare ikke opp i vekt. Ts, jeg trur fint på deg at du ikke har noen spiseforstyrrelser, men slutt å tenk på vekten! Det er bare ett tall! Du som trener endel ellers også, husk at musker veier mer en fett.
Fluffe Skrevet 4. februar 2011 #16 Skrevet 4. februar 2011 Nå får jeg trolle følelse her. ingen på 35kilo og 170 klarer å gå oppreist.
Gjest Diamant Skrevet 4. februar 2011 #17 Skrevet 4. februar 2011 Nå får jeg trolle følelse her. ingen på 35kilo og 170 klarer å gå oppreist. Venninen min gjør det, men må sies at hun er ekstreeemt tynn!
Gjest Diamant Skrevet 4. februar 2011 #18 Skrevet 4. februar 2011 Jeg er 168 og veier 48 kg. Spiser faktisk mer en de fleste, og er tidlig gravid. Jeg har absolutt ingen spiseforstyrrelser, men går bare ikke opp i vekt. Ts, jeg trur fint på deg at du ikke har noen spiseforstyrrelser, men slutt å tenk på vekten! Det er bare ett tall! Du som trener endel ellers også, husk at musker veier mer en fett. Takk, endelig en som skjønner!
Fluffe Skrevet 4. februar 2011 #19 Skrevet 4. februar 2011 Takk, endelig en som skjønner! TS,ikke vær så utakknemmelig for at jeg sier deg virkeligheten. 1
bergans Skrevet 4. februar 2011 #20 Skrevet 4. februar 2011 Det er egentlig bare vekten jeg er misfornøyd med, vet ikke helt hvorfor men 50 kg høres skikkelig mye ut synes jeg! Er fornøyd med hvordan jeg ser ut, borsett fra at jeg vil veie 45 kg! Ja, du har et forvrengt syn på kropp og vekt som ikke stemmer overens med helse, sunnhet eller normal fornuft. Du er allerede syekig undervektig, men er overbevist om at en enda lavere vekt vil gi deg mer lykke. Du er proteindefisient, ligger i faresonene for amenorrhea (tap av menstruasjon), gir deg selv osteporose, jernmangel, kalsiummangel, sinkmangel, b-vitaminkompleksmangel og så viddere. Med en KMI på 17 allerede så er du underernært, uansett. Det hjelper ikke hva du har lyst til å tro, eller hva du tror du ser i speilet. At du i det hele tatt tenker å gå videre ned i vekt sier litt om hvor prioriteringene dine ligger, og hvor feil de er. Om dette er en ungpikefase som går over, eller om du sitter dypt i problemer som manifesteres via sykelige kroppsidealer, er ikke godt å vite. Jeg håper på det første, for din del og for de som er glad i deg. Livet er ikke verdt å kaste bort på lite mat og ulykkelig kroppsfiksering. 8
Anbefalte innlegg