Jade Skrevet 15. mars 2011 #41 Skrevet 15. mars 2011 Det ER ikke alle som er vant til at man betaler for alkohol i brylluper. Derfor opplyser man om det om man må ha betalbar. Hvis brudeparet synes det er pinlig å opplyse om det, så bør de heller vurdere om de skal skrenke inn på andre utgifter istedet. Har man bryllupsfesten et sted hvor man kan ha med egen drikke, så blir man faktisk ikke blakk av å servere gjestene alkohol. Det er et bryllup, ikke en fyllafest. Det er ikke sånn at hver gjest hiver innpå en flaske sprit, en halv kasse øl eller tre vinflasker.
cattaa Skrevet 15. mars 2011 #42 Skrevet 15. mars 2011 Men du har heller ikke forstått poenget. Jo, jeg har faktisk forstått at dere ønsker at det skal stå i invitasjonen hvis det ikke er fri bar. Det har jeg forsåvidt ikke noe i mot, men å mene at det er frekt eller flaut å ikke ha fri bar uten å ha opplyst om det, synes jeg er hårreisende.
Gjest Blondie65 Skrevet 15. mars 2011 #43 Skrevet 15. mars 2011 Jo, jeg har faktisk forstått at dere ønsker at det skal stå i invitasjonen hvis det ikke er fri bar. Det har jeg forsåvidt ikke noe i mot, men å mene at det er frekt eller flaut å ikke ha fri bar uten å ha opplyst om det, synes jeg er hårreisende. Frekt eller flaut? Det er uhøflig.
Lulilelu Skrevet 15. mars 2011 #44 Skrevet 15. mars 2011 Jeg som brud hadde blitt flau om gjestene ikke hadde hatt med seg penger fordi jeg ikke hadde opplyst om at det er betalingsbar. Det krever så utrolig liten innsats å bare skrive det i invitasjonene. Jeg skal ha fribar og kommer til å skrive det slik at gjestene slipper å ta med seg penger. Uansett så er det slik at hvis man har forhåpninger om at det er fri bar og kommer i bryllupet og får vite at det ikke er det så blir det litt nedtur desverre. Det har ikke noe med at man krever noe som helst og blir direkte skuffet. Men vi mennesker er slik at humøret fallet ett par hakk når forhåpningene ikke blir innfridd. Derfor er det bedre å vite slik på forhånd.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #45 Skrevet 15. mars 2011 [quote name='Tullepia' timestamp='1300031092' post='8997966' Det er frekt å forvente fri bar, og det er bare TULL at det må advares i invitasjonene om at man ikke får fri bar.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #46 Skrevet 15. mars 2011 Det er et bryllup, ikke en fyllafest. Det er ikke sånn at hver gjest hiver innpå en flaske sprit, en halv kasse øl eller tre vinflasker. Jeg håper og tror at man begrenser seg ganske kraftig når man drikker på brudeparets regning. 1
FruN Skrevet 16. mars 2011 #47 Skrevet 16. mars 2011 For at det ikke skal misforstås, vi ville opplyst i invitasjonen UANSETT hva slags løsning vi ville valgt ang drikke etter maten. Vi skal ha et alkoholfritt bryllup fra vår side, og vi ønsker selvfølgelig ikke at gjestene skal bli tørste etter middag. Det eneste vi sier, er at om man ønsker alkoholholdig drikke, må man betale dette selv. Er vi da uhøflige som vertskap? For det virker som mange mener dette.
Gjest Blondie65 Skrevet 16. mars 2011 #48 Skrevet 16. mars 2011 For at det ikke skal misforstås, vi ville opplyst i invitasjonen UANSETT hva slags løsning vi ville valgt ang drikke etter maten. Vi skal ha et alkoholfritt bryllup fra vår side, og vi ønsker selvfølgelig ikke at gjestene skal bli tørste etter middag. Det eneste vi sier, er at om man ønsker alkoholholdig drikke, må man betale dette selv. Er vi da uhøflige som vertskap? For det virker som mange mener dette. Nei jeg mener ikke at dere er uhøflige som vertskap.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå