Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som det står i overskriften. Hva er dine beste tips for å holde trening å kosthold vedlike? Er jo ganske vanlig at det for mange er forholdsvis enkelt å gå ned i vekt men vanskeligere å holde vekten vedlike.

Har ikke noe vektproblem selv, men skulle gjerne hatt bedre motivasjon for å trene og ha et litt bedre kosthold.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Google the benefits of exercise. Mer trengs ikke.

Skrevet

I tillegg til alle de åpenbare fordelene både fysisk og psykisk med å trene:

Belønning, gjerne økonomisk :lur:

Jobben min tilbakebetaler hele eller deler av treningsavgiften om jeg trener så og så mye i løpet av 6 mnd, det pusher meg definitivt litt i riktig retning.

Gjøre det til en vane, få rutine på det om mulig. Er du vant til at mandag er treningsdag - ja da er mandag treningsdag da ;)

Ha et eller annet formmål du jobber mot, om det er å overleve monsterjoggeturen, eller å løfte ørten kilo i benk eller hva det er, finn noe du har lyst til å klare :tommelsmil:

Skrevet

Ikke spørre seg selv om man skal trene, bare gjøre det. Hvis ikke finner man allverdens unnskyldninger

• Liker 1
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg synes definitivt det er lettest å opprettholde den sunne livsstilen hvis mine venner også gjør det samme, for jeg vil jo ikke være dårligere enn dem, haha.

Hvis du har venner som liker å se på tv og spise godteri, kan du prøve å få noen nye, aktive venner. Friskuser pleier gjerne å invitere hverandre med på skravlegåtur i skogen, og vips har du både fått trim og sosialisert deg samtidig :)

Belønninger fungerer også godt.

Jeg pleier å tenke "hvis jeg følger treningsprogrammet slavisk og trener mandag, onsdag og fredag, skal jeg belønne meg med den fine genseren på H&M når lørdagen kommer"

Så jogger jeg som en jævel mens jeg ser for meg genseren.. Haha.

• Liker 1
Skrevet

Godt tips det der med å ha venner som trener og er interessert i trening. Da har man noe å snakke om, og for å ha noe å snakke om, må man trene. En relativt god sirkel.

Gjør treningsavtalene til en ubrytelig avtale med deg selv. For å bli litt metaforisk her: Hvis treninga hadde vært venninna di, så kan du ikke bare gjøre avtaler og så bryte dem hele tiden. Da er hun (treninga) ikke venninna di særlig lenge.

Personlig trenger jeg å sette meg mål og jeg elsker å kvantifisere ting. F. eks. hadde jeg som mål at jeg skulle trene 2000 cal. på pulsklokka mi på kondis i løpet av uken. Så det betydde jogging, spinning, fjellturer, sykle/jogge/gå til jobben, rotex, romaskin osv. Og så fikk styrketrening komme som bonus.

Og så ser jeg i filofaxen min hvor mange treninger jeg har hatt på en uke. Dersom jeg kommer til torsdag og har vært litt slapp, ja da vet jeg at det blir en ekstra økt i helgen.

Jeg tror kostholdet mitt er bedre enn gjennomsnittet i form av friske grønnsaker, ubearbeidede produkter osv. Men det har vært en overgang der vi har det i huset som er sunt. Og dermed er det kun det å spise. Et tankekors er at det tar like lang tid å steke frosne laksefileter i ovnen som en grandiosa. Dessuten er jeg ikke kresen på mat, så jeg kan godt ha tosk og smør til middag, og bare det. Eller bare 1,5 kyllingfilet med litt italiensk salat eller pesto. Trenger ikke tilbehøret i form av pasta, brød, ris eller poteter. Synes det er det som tar lengst tid å tilberede ved et måltid. Trenger ikke sauser heller.

Skrevet

Ja, som det står i overskriften. Hva er dine beste tips for å holde trening å kosthold vedlike? Er jo ganske vanlig at det for mange er forholdsvis enkelt å gå ned i vekt men vanskeligere å holde vekten vedlike.

Har ikke noe vektproblem selv, men skulle gjerne hatt bedre motivasjon for å trene og ha et litt bedre kosthold.

Trening er for det meste en jobb. Noen dager er det utrolig gøy, andre dager vil man helst ikke. Faste rutiner, jernvilje, venner som heier og en gulrot som premie er det som funker.

Eksempel:

Sett av mandag, onsdag og fredag som treningsdager, til fast tidspunkt.

Gå på trening også når du slett ikke vil.

Tren gjerne sammen med venner, da kan dere pushe hverandre (vanskeligere å skulke når du vet du har en avtale)

Skaff en personlig trener en gang i halvåret som kan hjelpe deg å fornye treningsprogrammet.

Gå i badstu etter trening som en form for belønning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...