Gå til innhold

Trygg solkrem over faktor 30- Finnes det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det trygge solkremer OVER faktor 30?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anjelika
Skrevet

Ja, de går vel helt opp til 50+. Det som før het sunblock, men nå er det ikke lov å kalle det for det lengre siden den "bare" beskytter mot 99,99% av UV-strålene.

Jeg har en fra Vichy (kjøpes på apotek), kjøpte den da jeg plutselig skulle dra rett fra vinter i Norge til sydligere strøk med ekstremt sterk sol. Funket bedre enn forventet, var i solen hele dagen og kom hjem like likblek som jeg var før jeg dro

Skrevet

Vichy har da dårlige ingrendienser. Min hyper sensitive hud klikket da jeg brukte vichy rense krem for 3 år tilbake.

NB. Det solkrem til ansiktet jeg er ute etter. Sorry, hvis det var uklart.

Skrevet

Alt over 30 skal visst være villedende. Dvs. de er nok bedre enn 30, men ikke så mye som de gir seg ut for å være. Det tryggeste er å smøre seg like ofte som en ville gjort ved 30, selv om solfaktortallet er oppgitt som mer.

Gjest Anjelika
Skrevet

Vichy har da dårlige ingrendienser. Min hyper sensitive hud klikket da jeg brukte vichy rense krem for 3 år tilbake.

NB. Det solkrem til ansiktet jeg er ute etter. Sorry, hvis det var uklart.

Ah, da så. Jeg ville ikke brukt Vichy i ansiktet selv, den jeg har er for kropp. Har solkremer fra MD Formulations og Declare til ansiktet, men ingen av dem er vel over solfaktor 30.

Skrevet

Hva mener du med trygg da kjære deg?

Skrevet

Hva mener du med trygg da kjære deg?

Normalt sett så tenker man at solkremen skal beskytte mot solen og ikke inneholde kreftfremkallende stoffer, men siden det er "Velvære, hud, hår og kosmetikk", så betyr det sikker at man ikke skal få kviser av den.

Skrevet

Hvis jeg bruker over faktor 20 til ansiktet blir jeg aldri brun. Ser dumt ut med bru kropp og blekt ansikt ja..

Skrevet

Man har gjerne klær på resten av kroppen, da... Man blir ikke så brun på kroppen da.

Skrevet

Normalt sett så tenker man at solkremen skal beskytte mot solen og ikke inneholde kreftfremkallende stoffer, men siden det er "Velvære, hud, hår og kosmetikk", så betyr det sikker at man ikke skal få kviser av den.

Priceless! :rulle: For min del er jeg mest opptatt av at en solkrem til bruk i ansiktet skal ha høyest mulig UVA-beskyttelse, og da taper de fleste solkremer fra salongmerkene. Jeg liker Bioderma (vanskelig å få tak i, litt klissete) og Vichy for høy beskyttelse (=gir ikke pigmentflekker), men skal teste Synchroline neste gang, for alt må jo testes. Decleors solkrem med spf 30 fikk for eksempel stryk i en solkremtest for et par år siden, men den gir jo ikke kviser, så da er den "trygg". :fnise:

Skrevet

Hvis jeg bruker over faktor 20 til ansiktet blir jeg aldri brun. Ser dumt ut med bru kropp og blekt ansikt ja..

Ser det enda dummere ut med pigmentflekker en med sensitiv hud lett kan unngå så lenge en bruker solkrem...

• Liker 1
Skrevet

La Roche Posay (apotek) har en for fet/ kombinert hud. Den forverrer ikke mitt kviseproblem i allefall, og det er et merke som presterer tilfredsstillende på beskyttelsesgrad i alle tester jeg har lest i alle fall. Trygg på både den ene og den andre måten altså. I tillegg er den uten parabener. Finnes i spf 30 og 50 mener jeg å huske...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...