Gjest Pet Skrevet 4. februar 2011 #1 Skrevet 4. februar 2011 Jeg skal male stua og synes fargen Aprilgrønn fra Jotun ser fin ut. Stua er gjennomgående men den delen som vender mot nord kan bli litt mørk. Er det noen her som har malt stua i denne fargen? Blir den mørk? Fargen kan ses her: http://colouradvisor.jotun.com/countrys/no/
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #2 Skrevet 4. februar 2011 Jeg tror den blir veldig pen. Er ikke nøye om den blir litt mørk, for de fleste stuene nå til dags er veldig lyse. Fargen var lun og god.
Gjest Blondie65 Skrevet 4. februar 2011 #3 Skrevet 4. februar 2011 Skal du ha samme farge på alle veggene? Da synes jeg kanskje denne er litt mørk. Men den var veldig fin. Hvis du har en stue med mye lys så tror jeg kanskje dette kan bli veldig fint.
Gjest Pet Skrevet 5. februar 2011 #4 Skrevet 5. februar 2011 Skal du ha samme farge på alle veggene? Da synes jeg kanskje denne er litt mørk. Men den var veldig fin. Hvis du har en stue med mye lys så tror jeg kanskje dette kan bli veldig fint. Ja, jeg tenkte det. Jeg tenker også å ha en nyanse lysere i den mørkeste delen. Kan man da bare be de på malerforetningen om å ha i mere hvitt? Jeg synes det er veldig vanskelig å få gode råd om farger av de som jobber på disse stedene.
Gjest Blondie65 Skrevet 5. februar 2011 #5 Skrevet 5. februar 2011 Ja, jeg tenkte det. Jeg tenker også å ha en nyanse lysere i den mørkeste delen. Kan man da bare be de på malerforetningen om å ha i mere hvitt? Jeg synes det er veldig vanskelig å få gode råd om farger av de som jobber på disse stedene. Jeg ville prøvemalt først. Og ja de kan lysne den i fargehandelen. Men jeg ville gått til en fargehandel der man fikk gode råd av noen som kan det.
Gjest Pet Skrevet 5. februar 2011 #6 Skrevet 5. februar 2011 Jeg ville prøvemalt først. Og ja de kan lysne den i fargehandelen. Men jeg ville gått til en fargehandel der man fikk gode råd av noen som kan det. Ja, det vil gjerne jeg og. Men hvor går man da? Sist jeg spurte fikk jeg til svar: "Du måkke spørre meg om åssen du skal male stua di da, vøttu!"
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #7 Skrevet 7. februar 2011 Hvor er det du bor hen? vet om en veldig flink butikk...
Gjest Blondie65 Skrevet 7. februar 2011 #8 Skrevet 7. februar 2011 Her i Bergen har vi flere faghandler for slikt der det er voksen betjening som svarer skikkelig. Hadde jeg fått et slikt svar i en fargerike, jernia eller Wallendahl butikk hadde jeg tatt det opp med kjeden da de reklamerer med at de er fagfolk.
Gjest Pet Skrevet 8. februar 2011 #9 Skrevet 8. februar 2011 Hvor er det du bor hen? vet om en veldig flink butikk... Jeg bor i Oslo. Har ikke funnet en fargehandler her som har kunnet gi meg gode råd ang fargevalg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå