Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2003 #1 Skrevet 24. oktober 2003 Leste 1 innlegg her inne om at de som slanker seg burde ha 1 dag i uka der vi kan spise hva som helst..........stappe i oss masse godt. Det stod at dette vil være bra for kroppens forbrenning. Er det sant? Så jeg kan spise masse godt 1 gang i uka? Uten at det gir så særlig negativ resultat?
Salamandra Skrevet 24. oktober 2003 #2 Skrevet 24. oktober 2003 Jeg skal ikke uttale meg om det er greit å ha en spisedag utifra om man legger på seg/er bra for forbrenningen, men jeg kan si ut fra egen erfaring at det kan være veldig vanskelig å ta seg inn igjen når man først har gitt seg selv litt "fri".. En spisedag blir veldig for til to, og så blir det helg, og så har man igjen mat/godteri på mandag etter helgen.. og så.. Du skjønner sikkert tegninga.. Det finnes sikkert de med selvdisiplin nok til å ta seg inn igjen med en gang, men jeg er ikke en av dem, og du bør være litt obs på dette hvis du har tenkt å innføre en sånn dag.. Lykke til.. :D
Fru Fomle Skrevet 24. oktober 2003 #3 Skrevet 24. oktober 2003 Teorien med å ha en spisedag i uka er å trigge forbrenningen litt ekstra, for dermed å få høyere forbrenning i dagene etter (når man spiser mindre, dermed forbrenner man av kroppens reserver). Om det funker i praksis vet jeg ikke, har aldri prøvd det selv. Det jeg ser som den største fordelen med å ha en spisedag er at man ikke så lett mister motivasjonen med slankingen når man har noe å glede seg til en dag i uka. Dessuten er det et godt grunnlag for en livsstil man kan ha hele livet, som gjør at det blir lettere å holde vekta etter at slankekuren er over. Største problemet er jo å holde seg til en dag da....
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2003 #4 Skrevet 24. oktober 2003 Dersom man definerer spisedag som en dag der man hiver innpå absolutt alt man kommer over av det man har lyst på så er det nok ingen løsning for en som slanker seg. Jeg har hatt/har spiseforstyrrelse. Har nå kommet opp i normalvekt. Trener regelmessig (hver dag) spiser sunt 6(5) dager pr uke og hiver innpå godis/usunn mat en til to dager pr uke, med det resultat at jeg holder jevn vekt. Går verken opp eller ned. (trener en time ergometersykkel hver morgen på ganske høy intensistet, dvs. forbrenner ca 3000 cal pr uke) Men folk er forskjellige. Det som passer for en, fungerer kanskje ikke for en annen.
Gjest Lady-M Skrevet 27. oktober 2003 #5 Skrevet 27. oktober 2003 Forbrenningen blir veldig lav ved å spise lite over lang tid og derfor trenger kroppen en slik dag i uken for øke forbrenningen. Jeg har en slik spisedag i uken og har veldig god erfaring med det. I og med at man spiser sunt alle de andre dagene, blir det ikke til at man dytter i seg alt man kommer over, da blir man bare kvalm. Jeg koser meg litt ekstra med god mat og snop.
Gjest 1111 Skrevet 27. oktober 2003 #6 Skrevet 27. oktober 2003 Denne spisedagen er jo ikke ment til at man skal STAPPE i seg MASSE godteri og alt man kan finne i skapene. Det er jo snakk om å bare spise litt mer av det man har lyst på og overgå kaloribudsjettet, men ikke med flere tusen kalorier. Alt med måtehold.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå