Gjest Ethereal Skrevet 24. oktober 2003 #1 Skrevet 24. oktober 2003 Nå som vinteren er kommet, blir den bare tørrere og tørrere, stakkar Jeg gjør så godt jeg kan for å holde den kresne stakkaren fornøyd, men det hjelper ikke. Den flasser og ser ikke ut. Jeg har tørr hud, og bruker Dermalogica. Jeg renser med Ultracalming Cleanser, bruker Daily Microfoliant ca annenhver dag, og Intensive Moisture Balance. I tillegg bruker jeg Multivitaminmasken. Nå eksperimenterer jeg med Decleors Aromessence Rose d'Orient under kremen, brukte den forrige vinter sammen med Nutri-Delice (Decleor) og hadde ingen prodblemer med flassete nese. Men jeg skulle gjerne fortsette med Dermalogica, det ser så pent ut med alt i samme serie.... Noen forslag? Burde jeg gå over til Decleor eller fortsette med Dermalogica?
Fru Fomle Skrevet 24. oktober 2003 #2 Skrevet 24. oktober 2003 Har du prøvd Dermalogica Barrier Repair? Mener å huske at det var du som sa du ikke likte den, men det er vel den av Dermalogicas kremer som er beregnet for svært tørr hud?
Gjest Étoile Skrevet 24. oktober 2003 #3 Skrevet 24. oktober 2003 Jeg blander Dermalogica og Decleor. Jeg har ultratørr hud og flasser til tider i hele ansiktet - nå har jeg endelig funnet noe som funker! Jeg bruker de samme produktene som deg fra Dermalogica og supplerer med olje under fuktighetskremen (bruker en tester fra Decleor nå, men tenkte jeg skulle kjøpe en Eve-et-eller annet hos hudpleieren når den er brukt opp, den var litt rimeligere). I tillegg bruker jeg litt av Decleors Night Balm Angelique i kinnene på dagtid ved behov. Etter at jeg begynte med den (ca 2mnd) har jeg ikke flasset i det hele tatt, og det er ny rekord! Håper det fortsetter å fungere hele vinteren!
Gjest Ethereal Skrevet 24. oktober 2003 #4 Skrevet 24. oktober 2003 Barrier Repair er egentlig ingen normal fuktighetskrem, men heller en slags beskyttelseskrem for hud som dårlig tåler miljøpåvirkning? Jeg har testet den to ganger, men den har bare gjort huden tørrere. Men kanskje den kan hindre fordamping som gjør huden enda tørrere? Det ser ut som om jeg må finne noe annet for vinteren, og heller ta fram Intensive-kremen min til våren? Jeg har to alternativer; Enten Nutri-delice fra Decleor (som har funket før), eller Revitalizer N-kremen til Shiseido (uforskammet dyr, over 600kr for 50ml). Hmm, får ta meg en tur innom en hudpleiesalong og mase (som så ofte før)
Gjest Ethereal Skrevet 24. oktober 2003 #5 Skrevet 24. oktober 2003 Etoile: vet du hva Angelique-balsamsaken koster? Jeg hadde en prøve av den, og den var nyyyydelig... Jeg har også testet Aromessence Angelique og den blir kjøpt når den med rose er tom. Dyr, men ultradrøy, tipper man kan bruke den hver dag i et halvt år før den er tom. Hmm, kanskje jeg må rett og slett tenke fornuftig, og bruke kremer fra Decleor i stedet for kun å tenke hva som gjør seg fint på badet?
Gjest Étoile Skrevet 24. oktober 2003 #6 Skrevet 24. oktober 2003 Du får gjemme produktene dine i skapet da, eller bare sette fram de som matcher og gjemme resten... Jeg kjøpte min på essentialday, betalte vel rundt 450 (hvis jeg ikke husker feil) for 30ml, og den er jo superdrøy som du sikkert vet. Tror den koster litt over 600 hos hudpleier. Er forøvrig litt sur for at essentialday har satt opp portoen, men får jo prøver da - et absolutt pluss! :D
Gjest Ethereal Skrevet 24. oktober 2003 #7 Skrevet 24. oktober 2003 De har tredoblet portoen :r: Men jeg tror jeg skal bestille både krem og nightbalmen derfra, og da sparer jeg masse i forhold til prisen her hjemme. Forresten er rensekremen knallbra, og jeg kommer aldri til å kjøpe noen annen håndkrem enn Decleor. Hmm, det høres ut som om min flørt med Dermalogica nærmer seg enden
Gjest Étoile Skrevet 24. oktober 2003 #8 Skrevet 24. oktober 2003 Hvilken rensekrem da? Vurderer nemlig overgang jeg også... Men er veldig glad i Soothing Protection Spay, og Daily Microfoliant tror jeg ikke jeg kan leve uten nå... Intensive m. b. er ok om sommeren, men fikk med en prøve på Nutri-Delice og den kjennes mye bedre ut til vinteren iallefall... Ulempen er at jeg tror den selges i krukke, og jeg vil ha tube-krem...
Gjest Ethereal Skrevet 24. oktober 2003 #9 Skrevet 24. oktober 2003 Det finnes to typer Nutri-délice, en for tørr hud, og en for ultratørr hud. Den siste er i krukke, og er ganske seig i konsistensen. Den kremen jeg hadde forrige vinter er den for tørr hud, og egentlig må jeg innrømme at det er den aller beste kremen jeg noensinne har prøvd. Og den er på tube. Sjekket akkurat prisene på essentialdayspa: Nutri-delice 50ml 289,- Angelique Night Balm 332,- I tillegg til portoen på 15 kanadiske dollar. Men uansett mye billigere enn her hjemme. Rensekremen jeg mener på, er i den "nye" renseserien, den er hvit og er for tørr hud. Husker ikke navnet. Nutrivital rensekrem er også bra, men lukter litt rart. Og jeg Daily Microfoliant...
Gjest Étoile Skrevet 24. oktober 2003 #10 Skrevet 24. oktober 2003 Jeg har prøver på begge Nutri-Delic'ene og likte den feteste best... Men kanskje den på tube er ok allikevel? takler ikke krukkekrem, er mye på reisefot og blir sprø av at det lille "lokket" alltid er fullt av krem... Men Dermalogica-kremen er ikke bra nok for vinteren så den må nok uansett byttes ut.
Gjest Étoile Skrevet 24. oktober 2003 #11 Skrevet 24. oktober 2003 Vet du forresten hva tube-kremen koster hos hupleier? Er det penger å spare på essentialday selv om portoen er skyhøy?
Gjest Ethereal Skrevet 24. oktober 2003 #12 Skrevet 24. oktober 2003 Da jeg kjøpte den i januar, kostet den 460,- tror jeg. Det er nok mest å spare på de forholdsvis dyre produktene, som aromessensene og nightbalmen, tror jeg. Strawberrynet selger også Decleor, men etter at en pakke derfra ble stoppet i tollen, for så å forsvinne totalt, gidder jeg ikke handle mer der. Posten har den ikke, tollen har den ikke.... Heller ikke er den ankommet arbeidsplassen min. Tror jeg skal skifte til Decleor igjen. Krem og nightbalm med en gang, og så rensekrem når Dermalogica-en er tom. I mellomtiden skal jeg presse de siste restene ut av prøvetuben min med den rikeste Nutri-delicen. Den er seig, men funker.
Gjest Étoile Skrevet 24. oktober 2003 #13 Skrevet 24. oktober 2003 Tar ikke sjansen på strawberrynet lenger jeg heller. Siste pakken derfra tok en evighet fordi den ble stoppet i tollen...
Gjest Ethereal Skrevet 27. oktober 2003 #14 Skrevet 27. oktober 2003 Update: på lørdag stakk jeg innom hudpleieren for å få råd, og hun sa at jeg burde fortsette med Intensive Moisture Balance. Det ville ikke nytte å skifte til en rikere krem fra Decleor. I stedet skulle jeg bruke Facial Cream fra MD Formulations (med glykolsyre) under kremen, først en gang, deretter to ganger pr dag. Jeg kjøpte den minste krukken (15ml), og allerede etter to dagers bruk, kan jeg se en stor forskjell. Huden min er mye mykere og ikke lenger så flassete som før. Glykolsyre skal visst gjøre at huden bedre kan nyttegjøre seg andre kremer, og det ser faktisk ut til å stemme Jeg har vært "redd" for fruktsyreprodukter, men det var visst ubegrunnet, så lenge jeg fulgte de rådene jeg fikk. Så nå får jeg være tålmodig og holde ut.
Gjest Étoile Skrevet 27. oktober 2003 #16 Skrevet 27. oktober 2003 Men er ikke babyolje stort sett ren mineralolje? Har ikke lyst på sånt i ansiktet mitt... Ethereal: Jeg trodde MD produkter var ganske sterke jeg? Er det ikke de man skal være forsiktig med i solen og sånn? Men det hadde vært deilig å slippe flassefjes hele vinteren... Jeg lurer også på om har alder noe å si, jeg er redd for å bruke for aktive produkter, jeg er bare 21. Burde spørre hudpleieren om råd, men der jeg går tror jeg ikke de har MD. Sist jeg var der anbefalte de ansiktsolje, men det har jeg jo brukt et år allerede uten at det hjelper så veldig mye. Fikk du forresten noen forklaring på hvorfor en rikere krem ikke ville hjelpe? Oj, mye mas her nå... :oops:
Gjest Ethereal Skrevet 28. oktober 2003 #17 Skrevet 28. oktober 2003 Hudpleieren sa at Facial Cream-en får døde hudceller til å løsne, slik at huden lettere kan nyttegjøre seg den andre kremen og gjør huden mykere. Det hjelper lite å smøre masse fett og fuktighet på toppen av flassete hud, man trenger noe som virker i dybden. Men siden du er såpass ung, burde du høre med en hudpleier før du setter i gang. MD-kremen inneholder 14% glykolsyre, som er ganske sterkt, så på egen hånd ville jeg ikke sette i gang. Men etter å ha brukt den siden søndag, kan jeg si at det virker Jeg spurte om det med sol, men fikk ikke noe entydig svar. Uansett er det ikke mye sol ute nå for tiden, og solarium skal jeg prøve å holde meg unna så lenge jeg bruker denne kremen. Forresten fikk jeg prøve på en fantastisk selvbruningskrem fra Decleor. Den tørker IKKE ut huden slik alle andre selvbruningskremer gjør, og gir en fantastisk flott farge som ser helt naturlig ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå