Husplante Skrevet 4. februar 2011 #1 Skrevet 4. februar 2011 Jeg har tenkt til å sende en åpen søknad til noen klesbutikker rundt omkring i byen. Jeg er slik at jeg liker veldig godt å pynte meg når jeg har anledning og humør, men jeg har jo ikke penger fordi jeg er arbeidsløs, så jeg går jo noenganger kledd som en 'hobo', og for tiden har jeg sjeldent humør for det heller... Ellers så er jeg også litt 'slapp' når det gjelder å pynte seg, som sagt går det litt etter humør. Men jeg har fortsatt mine meninger og erfaringer innen mote, og er jo over middels interessert så mener jeg fint kunne jobbet på klesbutikk. Og tjener jeg penger kan jeg jo pynte meg oftere og lære meg mote bedre.... You get my point? Men hvordan skal jeg formulere meg for bedriften uten å 'vise meg fra min dårlige side'? "Jeg liker å pynte meg etter anledning og humør' er det nok, vil det si nok om meg uten at jeg trenger å utdype meg mer om det? og hvis jeg skulle kommet på intervju, hva skal jeg si da? Si det som det er?
Tullepia Skrevet 4. februar 2011 #2 Skrevet 4. februar 2011 Butikksjefen er interessert i dine evner til å holde orden, være serviceinnstilt, samarbeidsvillig og pliktoppfyllende, ikke hvordan du pynter deg. Kle deg ordentlig til intervjuet og når du leverer søknaden. Du kan ganske kort skrive en setning om at du er interessert i mote hvis du faktisk er det.
Husplante Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2011 ok! Det var det jeg håpet på. Syntes at om jeg gjør en god jobb burde være viktigere enn om jeg er pyntejente. Selv om de må jo ansette noen som kanskje har litt peiling, men jeg er ikke helt blank heller. Trenger ikke å være motetroll for å kunne litt:)
Bomullstrusa Skrevet 4. februar 2011 #5 Skrevet 4. februar 2011 Du trenger vel ikke være "pyntete" for å jobbe i klesbutikk. Jeg synes du skal droppe å nevne noe om pynting i det hele tatt i søknaden, og heller fokusere på egnethet. Skriv f.eks. at du er serviceinnstilt, interessert i å lære, interessert i klær og mote, punktlig, utadvendt, omgjengelig o.l. Det kan også være greit å henvende deg til hver enkelt butikk i søknaden; altså "skjule" at det er en åpen søknad. Søker du på Carlings, -skriv det. Og be om å få snakke med daglig leder sånn at det er h*n som mottar søknaden din. Altfor mange slenger bare innom og legger den på disken. Mange arbeidsgivere forkaster søknader de ikke har tatt imot selv. Og virk for all del glad og interessert når du møter sjefen, og kle deg på en måte som passer stilen i butikken. Førsteinntrykket har mye å si for om søknaden havner i hylla eller i søpla. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå