Gå til innhold

Kvinner og menn - vennskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i en situasjon hvor jeg trenger ro og fred. Ingen sjekking og ingen menn.

Men man blir kjent med nye mennesker stadig og da lurer jeg på om det i det hele tatt er mulig for en gutt og en jente og bli venner uten baktanker? Jeg er ærlig med hva jeg fokuserer på (som nevnt i første linje).

Har opplevd litt styr enda jeg har vært ærlig.. derfor sitter jeg her og lurer med et sukk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av runekki
Skrevet

Jeg er i en situasjon hvor jeg trenger ro og fred. Ingen sjekking og ingen menn.

Men man blir kjent med nye mennesker stadig og da lurer jeg på om det i det hele tatt er mulig for en gutt og en jente og bli venner uten baktanker? Jeg er ærlig med hva jeg fokuserer på (som nevnt i første linje).

Har opplevd litt styr enda jeg har vært ærlig.. derfor sitter jeg her og lurer med et sukk.

Alle mine jentevenner har jeg først sett på som mulige partnere. når jeg først møter en jente jeg synes er kjekk, så lurer jeg selvfølgelig på om det kan være noe mer mellom oss. Men etter hvert som vi blir bedre kjent kan det vise seg å bli vennskap, eller det kan være mer.

Jeg tror at få menn(og damer) møter en av det motsatte kjønn de liker, uten å lure på og utforske om det kan være noe mer..

Skrevet

Ja, det er mulig.

Og at man skal ha noen behov fordi man prater med menn... man har vel behov om man ønsker å prate med andre mennesker generelt, uavhengig av kjønn.

At man ofte i en startfase bare vet man liker hverandre, uten å vite hvordan inntil man blir bedre kjent, kan nok skje ja. Det er litt opp og ned tror jeg, det er ihvertfall det for meg, så regner med at mannfolk kan ha det likedan.

noen av mine mannlige venner har alltid kun vært venner, og jeg har aldri følt noe ønske fra den andre part heller, så de har skjult det godt om de var interessert på noe tidspunkt, andre vet jeg har vært nysgjerrig i starten, som noen ganger har vært begges nysgjerrighet, før vi har blitt skikkelig kjent og slått oss til ro med at det er vennskap det skal være.

Skrevet

Ja, det er absolutt mulig.

Selv har jeg (som mann) flere kvinnelig nære venner. Jeg har ingen baktanker med å være venner med dem, og har heller aldri tolket det til at de har noen slike tanker heller.

De er rett og slett ikke mine typer, da de alle har barn og endatil i forhold.

Skrevet

Ok. Takk for deres mening.

Selv ser jeg hvor enkelt det kan gå hvis begge vet at det ikke er noen tiltrekninger tilstedet. Noen er jo ikke ens type hvor det da blir et vennskap.

Andre veien, hvor en kommer overens på forskjellig plan og tiltrekninger er tilstedet: går det kanskje over etter en tid hvor spenningen dapper av. "Her er det ikke spennende, her er det bare vennskap". Hvertfall hvis den ene ikke viser noe annet enn vennskap.

Da lurer jeg på hvordan man viser dette.

Jeg pleier ikke å vise noe annet enn vanlig høflighet, vennlighet, ærlighet og oppfører meg ganske vennskapelig. Ingen flørting fra min side: glimt i øyet, viser ikke spesiell interesse bortsett fra det normale. Så hvis det går ille, er det ikke mitt problem?

Isåffall skal jeg fortsette som før og la være å tenke over det ofte.

Lurer bare på om jeg ikke har blitt tatt helt seriøs når jeg sier at jeg ikke er ute etter noe. Ikke engang flørting. Er visst ikke alle som helt skjønner at det går an, kanskje. Og da er det ikke mitt problem?

Skrevet

Ok. Takk for deres mening.

Selv ser jeg hvor enkelt det kan gå hvis begge vet at det ikke er noen tiltrekninger tilstedet. Noen er jo ikke ens type hvor det da blir et vennskap.

Andre veien, hvor en kommer overens på forskjellig plan og tiltrekninger er tilstedet: går det kanskje over etter en tid hvor spenningen dapper av. "Her er det ikke spennende, her er det bare vennskap". Hvertfall hvis den ene ikke viser noe annet enn vennskap.

Da lurer jeg på hvordan man viser dette.

Jeg pleier ikke å vise noe annet enn vanlig høflighet, vennlighet, ærlighet og oppfører meg ganske vennskapelig. Ingen flørting fra min side: glimt i øyet, viser ikke spesiell interesse bortsett fra det normale. Så hvis det går ille, er det ikke mitt problem?

Isåffall skal jeg fortsette som før og la være å tenke over det ofte.

Lurer bare på om jeg ikke har blitt tatt helt seriøs når jeg sier at jeg ikke er ute etter noe. Ikke engang flørting. Er visst ikke alle som helt skjønner at det går an, kanskje. Og da er det ikke mitt problem?

Hvis du er med på leken så er det både ditt ansvar og ditt problem. Selvfølgelig.

• Liker 1
Skrevet

Det ville vært mest naturlig å si "jaaa selvfølgelig kan kvinner og menn bare være venner", men ærlig talt tør jeg ikke si det. For det har alltid blitt krøll mellom meg og mine guttekompiser. Enten ble vi kjent fordi en av oss var betatt, ellerså startet vi som venner og ble betatt etterhvert. Hvis det ikke var gutten var det jeg, og var det ikke jeg var det gutten. En gang var det til og med begge to.

Mens nå som jeg har kjæreste, er det kjempe lett for meg å ha guttevenner :) For da er all den spenningen borte, og gutter er som jenter, rett og slett.

Skrevet

Hva skal jeg med en jentekompis?.....

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig går det ann for en gutt/mann å ha venninner. Har 3 jenter som jeg er svært gode venner med. Vi er kun venner og ikke noe mer. Disse tre har jeg aldri hatt noe seksuellt samkvem med heller aldri vært forelsket i :jepp: Ville ikke vært foruten disse herlige fjollete jentene. En god miks av begge kjønn er bare sundt :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Hvis du er med på leken så er det både ditt ansvar og ditt problem. Selvfølgelig.

Politi og røver lekte man når man var barn: ikke i trassaldern! :lur:

Det ville vært mest naturlig å si "jaaa selvfølgelig kan kvinner og menn bare være venner", men ærlig talt tør jeg ikke si det. For det har alltid blitt krøll mellom meg og mine guttekompiser. Enten ble vi kjent fordi en av oss var betatt, ellerså startet vi som venner og ble betatt etterhvert. Hvis det ikke var gutten var det jeg, og var det ikke jeg var det gutten. En gang var det til og med begge to.

Mens nå som jeg har kjæreste, er det kjempe lett for meg å ha guttevenner :) For da er all den spenningen borte, og gutter er som jenter, rett og slett.

Selvfølgelig går det ann for en gutt/mann å ha venninner. Har 3 jenter som jeg er svært gode venner med. Vi er kun venner og ikke noe mer. Disse tre har jeg aldri hatt noe seksuellt samkvem med heller aldri vært forelsket i :jepp: Ville ikke vært foruten disse herlige fjollete jentene. En god miks av begge kjønn er bare sundt :gjeiper:

Takk for seriøse svar :)

Jeg skjønner at det ikke finnes et eneste enestående svar på dette spørsmålet. Da ender man opp med å tolke situasjonene litt individuelt og hver for seg. Det er nok slik det er: Av og til funker det dårlig, av og til funker det!

Skrevet

Min erfaring er at det går bra-jeg er der selv. Er nylig blitt singel, og tok det rimelig tungt, men sitter ikke hjemme og gråter lengre, og har truffet mange nye folk siden bruddet. Jeg greier å få frem veldig tidlig at jeg ikke er ute etter noe annet enn vennskap. Det har fungert greit-dvs, jeg vet jo ikke om disse mennene tenker noe helt annet, men de har ihvertfall ikke gitt uttrykk for at de venter på at jeg skal bli klar for dem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...