Gå til innhold

Hvor mye nei-mat kan jeg spise med denne treningsmengden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har trent aktivt i snart to uker nå, styrketrening 2-3 ganger i uka (alt ettersom hva kroppen er i stand til med tanke på stølhet) også prøver jeg å gå/jogge en times tid hver dag. Jeg har også kuttet ut mye nei-mat og sukker, men kjenner at dette går utover humøret. Jeg er egentlig normalvektig og trener hovedsaklig for å bli kvitt en begynnende bilring og ikke minst komme i form! Derfor lurte jeg på hvor mye nei-mai (pizza, godteri, brus) jeg kan unne meg uten at det går veldig utover treningen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei-MAT skulle det selvfølgelig stå :)

Skrevet

Jeg ville holdt 'nei-mat' til helgene (enten lørdag eller søndag), og da likevel i begrensede mengder. Kroppen har ikke godt av all denne junk-fooden.

• Liker 3
Skrevet

Hei! Jeg har trent aktivt i snart to uker nå, styrketrening 2-3 ganger i uka (alt ettersom hva kroppen er i stand til med tanke på stølhet) også prøver jeg å gå/jogge en times tid hver dag. Jeg har også kuttet ut mye nei-mat og sukker, men kjenner at dette går utover humøret. Jeg er egentlig normalvektig og trener hovedsaklig for å bli kvitt en begynnende bilring og ikke minst komme i form! Derfor lurte jeg på hvor mye nei-mai (pizza, godteri, brus) jeg kan unne meg uten at det går veldig utover treningen?

Pizza behøver jo ikke være nei-mat. Du kan lage hjemmelaget pizza og enkelt gjøre det til ja-mat. Bruk skinke, karbonadedeig, kyllingfilet eller annet godt.

For å lette overgangen fra brus kan du drikke vann med kullsyre i.

For å lette overgangen til å unngå sjokolade kan du kjøpe sjokolademelk, som inneholder lite sukker og fett, men som gir den gode sjokoladesmaken. Et glass av denne drikken er veldig bra etter trening!

En god regel er å spise snop bare på lørdagen. Da holder du tennene friske og kroppen sunn.

Har du ikke noe ideal om å gå så mye ned i vekt kan du fint unne deg en liten sjokolade i ny og ne. Bare ikke spis 200grams plate daglig.

• Liker 4
Gjest white tiger
Skrevet

Jeg vil anbefale å ha en kosedag i uka hvor du unner deg litt ekstra. Men sikkert lurt å begrense seg litt denne dagen også. Ikke kaste i seg masse junk, men heller unne seg en sjokolade eller noe.

Jeg har lørdag som min kosedag, men det betyr i grunn bare at jeg spiser litt sjokolade på kvelden, ellers spiser jeg sunn mat. Kan også spise litt ekstra på søndagen hvis jeg er på besøk eller sånn.

Humøret blir nok bedre etter hvert. Du har jo tross alt bare holdt på i 2 uker :)

Skrevet

Du kan i utgangspunktet bare spise nei-mat om du vil det så lenge du holder deg under din kcalori grense for hva kroppen trenger for å vedlikeholde din kroppsvekt, dette er dog ikke anbefalt med tanke på andre helseproblemer. Men anbefaler det noen andre nevnte her med å ha 1 maks 2 spisedager i uken og spise sunt ellers i uken.

• Liker 1
Gjest Purple Haze
Skrevet

Såkalt nei-mat er ikke noe sunnere for deg selv om du er slank.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...