Gå til innhold

Jeg føler meg så dum i pene klær

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette høres sikkert ut som en tåpelig ting å plages over, men jeg klarer rett og slett ikke å kle meg i pene klær :(

Jeg har en haug av klær jeg elsker, garderoben min er stor og innholdsrik, men jeg klarer ikke å gå med det. Jeg føler meg som en stygg jente som prøver å se pen ut, og at klærne bare gjør utseende mitt skikkelig tydelig.

Innerst inne vet jeg at jeg ikke er stygg, jeg er nok helt gjennomsnitlig pen uten noen spesielle skavanker. Men jeg tar meg selv i å alltid velge det trygge og kjedelige. Jeans og en nøytral singlett med skinnjakke, eller joggebukse og singlett.

Jeg ser jenter hele tiden som kler seg i pene klær, og jeg har så lyst til å tørre det samme, men jeg føler at jeg bare ser kjempedum ut. Det er ikke et problem å sette sammen et antrekk, det er vel det at jeg føler meg så pynta og overdrevet uansett hva jeg gjør. At alle som ser meg ler på innsiden fordi jeg tror at jeg er noe.

Hvordan skal jeg klare å få en mer voksen stil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje lurt å begynne litt gradvis, slik at du ikke føler du bryter den vanlige stilen din totalt fra en dag til en annen? Jeg liker å pynte meg litt, men føler meg f eks mindre fin i skikkelige penklær og sminke enn jeg gjør til hverdags. Og det er en god del "fine" klær jeg absolutt ikke kler - eller føler meg hjemme i. F eks drakt, smale bukser, hvite skjorter og konservative bluser, lammeullsgensere med v-hals eller turtleneck etc. Kanskje du kan lete litt mer etter enkeltplagg og stiler du føler deg hjemme i. Og du trenger jo ikke bytte hele garderoben, det går an å gå i jeans med en enkel kjole eller fin bluse over uten at du er stivpynta, eller bare en fin genser med litt andre farger og bedre passform enn treningstøy liksom. Også må du ikke tenke at andre ler - det er da ingen som reagerer negativt på at man kler seg opp litt?

Skrevet

Hva med å "øve deg i skjul"? Dvs gå penere kledd når du skal på ferie eller reise bort til et annet sted for noen dager ol. Da kan du "venne deg til" å gå annerledes kledd uten å tenke på hva andre måtte tenke om forandringen.

Men om du bare hopper i det, så kan jeg forsikre deg om at tilbakemeldingene kommer til å være positive. Egentlig vil jeg helst oppfordre deg til å dra ut å kjøpe deg noen nye antrekk og så dra hjem og KASTE UT alle joggebuksene dine.

Jeans, singlet og skinnjakke høres fint ut, synes jeg. Hva med å beholde den delen av garderoben, men hive ut joggebuksene. Og heller kjøpe inn noen enkle kjolegensere i stedet. Like komfortable som joggebukser, men ser MYE bedre ut :)

Skrevet

Joggebukser er kun til jogging og knapt nok det. Eier ikke joggebukse.

Hva med å "øve deg i skjul"? Dvs gå penere kledd når du skal på ferie eller reise bort til et annet sted for noen dager ol. Da kan du "venne deg til" å gå annerledes kledd uten å tenke på hva andre måtte tenke om forandringen.

Men om du bare hopper i det, så kan jeg forsikre deg om at tilbakemeldingene kommer til å være positive. Egentlig vil jeg helst oppfordre deg til å dra ut å kjøpe deg noen nye antrekk og så dra hjem og KASTE UT alle joggebuksene dine.

Jeans, singlet og skinnjakke høres fint ut, synes jeg. Hva med å beholde den delen av garderoben, men hive ut joggebuksene. Og heller kjøpe inn noen enkle kjolegensere i stedet. Like komfortable som joggebukser, men ser MYE bedre ut :)

Skrevet

Jeg føler det litt på samme måte som deg. Men har bestemt meg for å drite i hva andre synes!

Har sjekket blogger og andre nettsider etter inspirasjon til en klesstil jeg synes er fin, og har tenkt til å kle meg i det jeg vil :)

Lykke til!!

Gjest Tigress
Skrevet

Du kan ta fatt med å kle eine halvdelen pent og den andre meir uformelt: pen bluse til jeans til dømes. Joggebukse går ein då verkeleg ikkje ute med, eller kva? Det er ikkje snakk om å kle seg for fint om joggebuksa blir heime, joggebukse bør ikkje ut av huset såsant du ikkje skal jogge! Jeans er fint å byrje med, så kan du øve deg på å bruke skjørt til ein dag eller to. Berre pass på beina dine, høge og/eller tronge sko er ikkje bra i lengda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...