Stinkerbell Skrevet 4. februar 2011 #1 Del Skrevet 4. februar 2011 Jeg blir ofte i tvil når jeg skal kaste plast: kildesortere eller ikke? Må det stå kildesorteringsmerke på plastemballasje for at den skal være egnet for gjenvinning? Jeg har jo hørt at det ikke er all plast som egner seg - men hvilken plast gjelder det egentlig? Det jeg er i tvil om er de gule plastbegerne som priorkyllingen ligger i, youghurtbegre og plastemballasje (poser) som det har vært frysevarer, f.eks grønnsaker i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 4. februar 2011 #2 Del Skrevet 4. februar 2011 Plast som det har vært mat i (som yoghurtbeger og kyllingemballasje) bør skylles godt før de kastet i plastavfallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinkerbell Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 4. februar 2011 Ok, så de kan altså gjenvinnes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 4. februar 2011 #4 Del Skrevet 4. februar 2011 Ja, det tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 5. februar 2011 #5 Del Skrevet 5. februar 2011 All plastemballasje kan vel kildesorteres. Selv chipsposer skal oppi der. Har aldri vært i tvil om den gule kyllingemballasjen iallfall. Alt du nevner er ting jeg skyller og kaster i plastgjenvinningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fimbrethil Skrevet 22. mars 2011 #6 Del Skrevet 22. mars 2011 De som organiserer kildesorteringen har også klar informasjon om hva som skal hvor. I Oslo står det på de blå posene, ellers bør det være uproblematisk å finne det på internett, på hjemmesidene til kommunen eller renholdsverket der du bor. All mykplast kan kildesorteres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 22. mars 2011 #7 Del Skrevet 22. mars 2011 For Oslo finnes det informasjon her: http://www.renovasjonsetaten.oslo.kommune.no/kildesortering_i_oslo/startpakke_til_deg_som_starter/ Klikk på sorteringsguide så kommer det opp en fin "brukanvisning". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå