Gjest Om&men Skrevet 4. februar 2011 #1 Skrevet 4. februar 2011 Er det noen som har noen gode ideer til måter å få en inntektskilde, når jeg er en uerfaren 19 år gammel jente. Har jobbet i ett år før innenfor salg, men jeg fikk ikke så mye ut av det. Jeg har anoreksi og depresjon, og har vært innlagt for behandling over lengre tid. Er heldigvis ute nå, da jeg ikke er dødssyk lengre. Sliter også med å skulle være ute blandt masse mennesker, men noen situasjoner med mennesker går greit. Jeg trenger å ha det trygt rundt meg, for at ting ikke skal bli for vanskelig. Trenger en inntektskilde, for jeg har utgifter som alle andre. Får for tiden hjelp av min mor, men pengene strekker bare akkurat til. Snakk om å pante flasker for pålegg. Kanskje jeg kunna ha jobbet med å hjelpe enkeltpersoner i samfunnet eller lignende? Finnes det kanskje muligheter for å arbeide nært hjemmet. Bor i en liten by med bare 25 000 innbyggere, så det er ikke så utrolig mange muligheter føler jeg. Noen som har noen gode ideer, så tas de imot med ett stort takk.
Tears.of.the.Sun Skrevet 4. februar 2011 #2 Skrevet 4. februar 2011 De har jeg som regel forskjellige institutsjoner eller arbeidsplasser for nettopp folk som sliter med sykdom eller andre plager i hverdagen. Type produksjon-service næringer. Jeg ville tatt kontakt med Nav i kommunen du er i å spurt etter hjelp til å finne en jobb som passer akkurat dine kriterier. Du kan egentlig ikke forvente mye, og du får kanskje ikke akkurat det du skulle ønske, men noe arbeid må de da kunne ordne til deg.
runekki Skrevet 4. februar 2011 #3 Skrevet 4. februar 2011 (endret) . Endret 9. februar 2011 av runekki
Gjest Om&men Skrevet 4. februar 2011 #4 Skrevet 4. februar 2011 Hadde planer om å skulle gå Høyskole innen økonomi og ledelse, kanskje revisor. Tall er en ting som jeg alltid har tatt litt lettere enn annet. Skolen er også ett "trygt" sted. Men samtidig så trenger jeg penger for å kunne studere. Studielån er jo en mulighet, men ser for meg at jeg kommer til å bli stresset av presset bak å ha lånt store summer penger, og skal betale tilbake.
Tears.of.the.Sun Skrevet 4. februar 2011 #5 Skrevet 4. februar 2011 ALLE har studielån. Ja, kanskje ikke hver eneste person i verden, men de aller fleste. Studielån er det enkleste lånet du kan ha, da du ikke begynner å betale på det før du faktisk er kommet ut i jobb. Det er ikke noe mer press å betale studielån enn å betale f.eks. husleie eller billån Jeg vil absolutt anbefale deg å prøvde deg på et studie dersom du kunne tenkt deg det. Økonomi, f.eks. Siviliøkonom gjør jo at du kan velgen veien litt selv, og kan ta egne beslutninger i løpet av studiene og karrieren etterpå.
runekki Skrevet 4. februar 2011 #6 Skrevet 4. februar 2011 (endret) . Endret 9. februar 2011 av runekki
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #7 Skrevet 4. februar 2011 Hva med å prøve å bli støttekontakt i kommunen for barn og/eller funksjonshemmede? Da kommer du deg litt ut og sosialiserer, samtidig som at du kan velge litt hvem du er støttekontakt for, det blir jo den samme personen du møter hver gang også tjener du litt penger. Det er veldig mye forskjellige mennesker som har støttekontakt. Men selvfølgelig du blir ikke rik av denne jobben og det er vel forsåvidt ikke fulltids heller. Det går jo ann å prøve litt forskjellige jobber og se hva du føler du passer til og trives med.
runekki Skrevet 4. februar 2011 #8 Skrevet 4. februar 2011 (endret) . Endret 9. februar 2011 av runekki
Gjest Om&men Skrevet 6. februar 2011 #9 Skrevet 6. februar 2011 Takk for alle ideene. Skal sjekk mer ut om mulighetene for å jobbe litt som støttekontakt.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #10 Skrevet 6. februar 2011 Personlig assistent gjennom f.eks ULOBA er ganske greit betalt. Da er det som regel en voksen funksjonshemmet man er assistent for(som er din arbeidsleder) og det varierer veldig hva de trenger hjelp til, noen trenger følge og kjøring til aktiviteter, personlig pleie/stell, andre trenger hjelp til husarbeid, matlaging, bretting av tøy, handling , tilrettelegging av forskjellige aktiviteter,osv. Du kan lese mer om dette her: http://www.uloba.no/ Man får greit betalt synes jeg, mange studenter som jobber med dette. Og det er stor manko på folk ettersom jeg har skjønt. Veldig givende arbeid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå