Gjest döderlein Skrevet 4. februar 2011 #1 Skrevet 4. februar 2011 Hva steller dere med for å føle dere freshe? Har alltid vært nysgjerrig på hva andre jenter gjør for å alltid se så fine ut, haha. Hva er rutinene deres? Som... Hvordan steller dere med huden? Håret? Neglene? Sminke? Hva gjør dere for å føle dere vel? Og hvor ofte? Hvilke produkter funker for deg?
Gjest Dainty Skrevet 4. februar 2011 #2 Skrevet 4. februar 2011 Først og fremst så elsker jeg følelsen av å være skikkelig ren. Et par ganger i uka tar jeg meg ekstra god tid i dusjen - setter kur i håret (Fudge, Kérastase eller Joico), shaver, skrubber huden (gjerne med olivenolje og salt, eller L'Oreal Exfoliator), bruker deilig dusjolje (Jo Malone).. Herlig hverdagsluksus Setter også av litt tid hver uke til å stelle negler på hender og føtter. Liker å holde dem korte og naturlige, med lys eller transparent lakk på hendene og rødt eller rosa på tærne. OPI Altar Ego har vært en favoritt til hendene lenge, ellers har jeg mye forskjellig. Huden renser jeg morgen og kveld med en serie som passer min vintertørre hud. For tiden er det Dr. Hauschka, liker også Clinique. Ved å vaske med skrubbekrem et par ganger i uka får jeg fin glød. Kroppen skrubber jeg også jevnlig, som nevnt, og smører meg inn med bodylotion fra Biotherm. Når det gjelder makeup, er bryn det viktigste for meg. Jeg har fyldige og mørke bryn, som heldigvis krever lite napping, men jeg bruker litt bryngel og fyller på med brynskygge fra Browtech. Det hender ofte jeg kun fikser bryn og tar på litt mascara (Clarins, Dior eller Lancome), men ellers så bruker jeg concealer fra Dior og litt mineralpudder fra ID. En nøytral øyenskygge og kajal på øvre øyelokk (Lancome) er også standard. Bittelitt solpudder (Guerlain) og rouge (Dior) gir en fin glød. På leppene har jeg alltid Carmex nå på vinteren, pluss litt leppestift/gloss i en fin rosatone (mye rart, men for tiden Clarins). Håret mitt er ganske langt nå, og det er ikke alltid det blir like spennende.. Har alltid litt av den fantastiske, nye oljen fra Kérastase i lengdene, og gjerne litt spray i røttene fra Sebastian. Håret henger som oftest løst, i en rufsete sideflette eller i en høy og "tilfeldig" dult på late dager. Ellers bruker jeg parfyme fra Chanel, som dufter helt herlig. Lar meg alltid forundre over hvor langt jeg skriver når jeg skal ramse opp skjønnhetsrutiner, men jeg tilbringer ikke timesvis foran speilet hver morgen, altså! Det høres bare mye ut, men mesteparten er jo ren rutine og er gjort på 1-2-3 1
Gjest Nanne70 Skrevet 4. februar 2011 #3 Skrevet 4. februar 2011 Nyvasket hår og kropp, god hupleierutine, lett, naturlig makeup og velstelte hender - og en dæsj parfyme!
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #4 Skrevet 4. februar 2011 Jeg føler meg skikkelig ren når: -Jeg har shavet og skrubbet kroppen, og smører inn med fuktighetskrem -Skrubbe og file under føttene! Så et fotbad med babyolje + smøre inn med fuktighetskrem Ellers, så føler jeg meg fresh når -mitt lange hår er rettet ut, og ikke i en knute i nakken -jeg har på lipgloss, parfyme, neglelakk -jeans (går alltid med joggis hjemme )
Rexina Skrevet 4. februar 2011 #5 Skrevet 4. februar 2011 (endret) Hei:) Hva gjør at man føler seg fresh, ja. Godt spørsmål! For meg er det mye mer enn sminke og produkter.. Å få nok søvn, trening og matvarer har mye å si. MÅ ha grønnsaker til alle måltider og drikker vann hele dagen.. Da jeg bodde hjemme brukte jeg mange tusen kroner på sminke og hudpleie, uten å føle meg veldig mye bedre. Nå har jeg bodd med kjæresten et år og går på skole, har lite penger til overs, men føler meg fresh nesten hver dag fordi jeg spiser riktig, omgås mennesker jeg liker, og gjør alt som er gøy:) Produkter i dusjen: - Aderma dusjolje (til ansikt, kropp og til barbering. SUVEREN!) - En "svamp" som gjør at oljen skummer.. - Lactacyd - Nivea Shampoo og balsam (yndlingsserien, minst like bra som Redken og Kerastase) Ellers: - Jojobaolje med noen dråper eteriske oljer som "ansiktskrem" (gir nydelig glød og bekjemper acne) - Kroppsolje eller bodylotion på kroppen - Eyeliner, maskara, kremrouge og EOS leppepomade. Flere som føler seg ufresh rundt menstider? Et godt tips: LadyCup. Det har forandret livet mitt! Endret 4. februar 2011 av Rexina 1
Gjest Airi Skrevet 4. februar 2011 #6 Skrevet 4. februar 2011 Hver kveld fjerner jeg sminke med olje (den som står nærmest, all matolje funker) og vasker ansiktet i kaldt vann. Håret kjemmes og settes opp. Jeg bruker bare sjampo én gang i uka, men vasker med vann og balsam ellers. Sukker/saltskrubb i dusjen - den gir meg alt jeg trenger av fuktighet, så jeg trenger ikke å smøre meg etterpå. Oljen i den fjerner også sminkerester og slikt. Bruker badstue når jeg har trent, fordi det er så deilig - og fjerner død hud med samme type skrubb som jeg bruker når jeg dusjer til vanlig. Skrubber leppene med honning og sukker. Smaker godt gjør det og Tar gjerne noen dråper lavendelolje på halsen, fordi det lukter så godt. Det er egentlig alt jeg trenger. Sminker meg gjerne med mascara, øyenskygge og leppestift, men jeg føler meg like fresh uten.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #7 Skrevet 4. februar 2011 Holder neglene korte og velstelte, bruker Chanels "Ballerina", naturlig og delikat. Går til hudpleier og vokser øyenbrynene regelmessig, klarer ikke nappe like jevnt og fint. Stusser håret hver 3. mnd, og bruker maroccanoil slik at det blir glansfullt. Pleier ikke stripe eller farge håret, jeg har en "sjelden" brunfarge som ikke må ødelegges iflg mine nærmeste. Bruker lite sminke, less is more, gjelder her i gården. Tar ellers vare på huden og renser den hver kveld, trener et par ganger i uka og lever normalt sunt.
sophiaM Skrevet 4. februar 2011 #8 Skrevet 4. februar 2011 Håret mitt er ganske langt nå, og det er ikke alltid det blir like spennende.. Har alltid litt av den fantastiske, nye oljen fra Kérastase i lengdene, og gjerne litt spray i røttene fra Sebastian. Håret henger som oftest løst, i en rufsete sideflette eller i en høy og "tilfeldig" dult på late dager. Skulle gjerne likt å visst hva den oljen fra Kerastase heter, og hvor mye den koster:) ________ Jeg føler meg fresh hvis jeg får trent mye, sovet godt og drukket nok med vann. Ellers er jeg avhengig av Redken Extreme produkter til håret, for jeg takler ikke at det fliser seg opp. DET er ufresht... Pleier også å lage min egen kroppskrubb ved å blande litt jojobaolje og sukker, og skrubber godt før jeg f.eks barberer leggene. Da blir huden ekstra silkemyk ^^ Hvis det dukker opp en stor/vond kvise pleier jeg å ta på en dråpe med tetreolje. Ansiktet for også frisk glød av å dampe med vann med tre-fire dråper tetre som trekker inn i porene og frisker opp ! Hvis håret mitt er litt ekstra frizzete før jeg skal ut, pleier jeg å ta et par dråper med håroljen fra BioSilk. Lukter ikke den himmel, så vet ikke jeg.. ¨ Også bruker jeg parfyme fra Versace Bright Crystal, blush fra Clinique, tar vitamintabletter, pusser tenner/tanntråd hver dag og bruker dopapir fra ... (neida)
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #9 Skrevet 4. februar 2011 Til hverdags føler jeg meg fresh hvis jeg er nydusja (koster på meg litt gode dusjsåper - for tiden mandeldusjoljen til L'Occitane) og har smurt meg med god bodylotion (Jason eller Burt's Bees) og ansiktskrem (trilogy og A-creme...). Shaving av legger osv hjelper også på. Utover det gjør jeg egentlig lite, napper brynene litt og passer på lengden på neglene, men ikke akkurat avansert manikyr, spesielt ikke etter at jeg rotet bort neglefilen Også går jeg til frisøren og farger og klipper håret ikke altfor sjelden. Bruker ofte ikke sminke til hverdags, men når jeg gjør det er jeg fornøyd med foundation og maskara fra Kanebo, clear radiance all over face mineral pudder fra i.d, øyenskygger fra Chanel og Sisley og rouge fra Body Shop. Også kler jeg meg i klær jeg liker og har det stort sett bra i livet mitt for tiden. Spiser relativt sunt, lager det meste fra bunnen. Burde absolutt trent mer, men går i hvert fall ganske mye utendørs hver dag.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #10 Skrevet 5. februar 2011 Jeg skrubber huden minst en gang i uka, før jeg tar på en god fuktighetskrem. Dett er på den dagen som jeg har fast i uka der jeg gjør litt forskejllige spating Pleier å være søndager, da jeg lakker neglene, kurer håret, hjemmelaget ansiktsmaske osv. Elsker forresten biosilk silk therapy som nevnt over meg her :D
nickless Skrevet 5. februar 2011 #11 Skrevet 5. februar 2011 Hei:) Hva gjør at man føler seg fresh, ja. Godt spørsmål! For meg er det mye mer enn sminke og produkter.. Å få nok søvn, trening og matvarer har mye å si. MÅ ha grønnsaker til alle måltider og drikker vann hele dagen.. Da jeg bodde hjemme brukte jeg mange tusen kroner på sminke og hudpleie, uten å føle meg veldig mye bedre. Nå har jeg bodd med kjæresten et år og går på skole, har lite penger til overs, men føler meg fresh nesten hver dag fordi jeg spiser riktig, omgås mennesker jeg liker, og gjør alt som er gøy:) Produkter i dusjen: - Aderma dusjolje (til ansikt, kropp og til barbering. SUVEREN!) - En "svamp" som gjør at oljen skummer.. - Lactacyd - Nivea Shampoo og balsam (yndlingsserien, minst like bra som Redken og Kerastase) Ellers: - Jojobaolje med noen dråper eteriske oljer som "ansiktskrem" (gir nydelig glød og bekjemper acne) - Kroppsolje eller bodylotion på kroppen - Eyeliner, maskara, kremrouge og EOS leppepomade. Flere som føler seg ufresh rundt menstider? Et godt tips: LadyCup. Det har forandret livet mitt! Hva er LadyCup og hvor får jeg tak i det?
Gjest Airi Skrevet 5. februar 2011 #12 Skrevet 5. februar 2011 Hva er LadyCup og hvor får jeg tak i det? http://www.bleieboden.no/kategori.php?kategori=108&subkategori=104
Gjest Dainty Skrevet 5. februar 2011 #13 Skrevet 5. februar 2011 Skulle gjerne likt å visst hva den oljen fra Kerastase heter, og hvor mye den koster:) http://www.feelunique.com/p/Kerastase-ELIXIR-ULTIME-Versatile-Beautifying-Oil-125ml Denne! Den er ganske dyr, men utrolig drøy, så over tid er det faktisk ikke spesielt dyrt i det hele tatt. Jeg bruker et par dråper i hårlengdene etter vask, og det blir skinnende og pent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå