Gå til innhold

Er myten om SITRON sann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

I mange miljoer spesielt asiatiske (har mange asiatiske super slanke venninner som gjor dette) sier dem at om man drikker litt ferskpresset sitron i et litt lunket vann tidlig paa morningen starter dette forbrenningen.

Dette altsaa i tillegg til ett sunt kosthol og all annen aktivitet.

Noen som vet om dette stemmer evt har mer informasjon om dette?

Provde aa soke litt paa nettet men fant ikke noe relevant..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid drukket ferskpresset sitron i vann, og har flott forbrenning og slank atletisk kropp. Men om det er pga sitronen, tviler jeg på. Heller et meget aktivt liv ;)

Skrevet

Jeg har alltid drukket ferskpresset sitron i vann, og har flott forbrenning og slank atletisk kropp. Men om det er pga sitronen, tviler jeg på. Heller et meget aktivt liv ;)

hvorfor drikker du det? fordi du synes sitron i vann er godt? eller er det andre grunner om jeg kan sporre?

Skrevet

Så lenge man spiser normalt og ikke går over lengre perioder (lengre perider som i dagesvis, ikke noen timer) uten å spise nok, så trenger man ikke å starte forbrenningen om morgenen - den er allerede i gang. Det finnes heller ingen matvare som øker forbrenningen så mye at det vil ha noe som helst reell effekt på vekta di.

Ideen om "å øke forbrenningen" er i stor grad en myte. Man kan øke basalforbrenningen ved å bygge endel muskler bl.a., siden disse krever mer energi (ironisk nok får man også litt høyere forbrenning av å være meget overvektig, siden det krever endel energi å forflytte kroppen da).

Vil man ned i vekt er det kosthold og trening, kalorier inn og ut som har noe å si. Desverre finnes det svært få magiske triks.

• Liker 1
Skrevet

Myten er vel at sitronsaft vil få magesekken til å "skrumpe" litt sammen, slik at man blir fortere mett - etter hva jeg har hørt..

Nei, dette er nok ikke veien å gå! :)

Skrevet

min slanke vakkre venninne fra Pakistan drikker dette hver morgen, hun spiser sunt og trener regelmessig. Men hun sier at alle i familien drikker dette hver morgen..

Skrevet

min slanke vakkre venninne fra Pakistan drikker dette hver morgen, hun spiser sunt og trener regelmessig. Men hun sier at alle i familien drikker dette hver morgen..

Hva så?

Skrevet

Hvis du leser boka "ph-mirakelet" av Robert O. Young får du mye info om hvorfor det er lurt å starte dagen med et glass vann med sitron! Du kan jo også google "sitron-base-syre" eller noe sånt, så kommer det opp info rundt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...