AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 Hei. Jeg og samboeren min har tenkt å flytte. Vi leier en leilighet, og har tenkt å flytte til ei leilighet som er ca. 20 minutter i gåavstand fra den vi bor i nå. Ingen av oss har bil eller sertifikat, og vi kjenner ingen som har det heller. Vi fikk hjelp fra foreldre da vi flytta hit vi bor nå, men de har ikke anledning å hjelpe oss nå. Jeg lurer bare på hvordan vi kan få flytta tingene våre på billigste måte. Hadde gjerne bært alt bort dit selv, hadde det ikke vært et stykke å gå og store ting som skal flyttes (sofa, diger seng, hyller, høytalere osv.). Er det noen som har tips til hvordan vi skal løse dette her? Har funnet et flyttebyrå her i byen, men har ikke fått svar enda på hvilke priser de opererer med. Jeg har ingen erfaring med flyttebyråer men ser for meg at det blir i dyreste laget for oss. Som sagt, tips mottas med stor takknemlighet!
HopelessFear Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 Det finnes diverse firma som tilbyr billig flytting. Og det som er lettest å bære kan dere jo gå med. 20 minutter er ikke så mye.
Hinata Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 Jeg leide bil fra et flyttebyrå, man kunne velge om man ville ha med sjåfør eller ikke. Jeg hadde heldigvis en som kunne hjelpe meg som hadde lappen (jeg hadde ikke), tror det kostet 700kr for 4-5 timer (Trondheim)
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #4 Skrevet 3. februar 2011 Det finnes diverse firma som tilbyr billig flytting. Og det som er lettest å bære kan dere jo gå med. 20 minutter er ikke så mye. Jepp, hvis vi hadde fått hjelp til de store tingene hadde jeg gladelig bært de mindre selv! Har tatt kontakt med de to flyttebyråene jeg har funnet i denne byen, håper de kan gi oss gode tilbud. Lurte egentlig på om å henge opp lapp på butikken eller noe sånt kunne være et alternativ, eller om det er en dårlig idé? Da tenkte jeg at vi kunne "søke etter" en mann eller dame med stor bil som kunne tenkt seg å hjelpe oss en dag med flyttinga, mot en viss sum penger. Har aldri sett noen gjøre dette, så vet ikke om denne idéen er helt på jordet.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #5 Skrevet 3. februar 2011 Jeg leide bil fra et flyttebyrå, man kunne velge om man ville ha med sjåfør eller ikke. Jeg hadde heldigvis en som kunne hjelpe meg som hadde lappen (jeg hadde ikke), tror det kostet 700kr for 4-5 timer (Trondheim) Åi, såpass billig altså?! Går utifra det ikke er så store prisforskjeller på disse byråene. Det ene jeg så på tilbyr forskjellige "pakker", på den billigste får man sjåfør og bil også pakker man og flytter selv - noe som kunne vært aktuelt for oss. Får håpe prisen på det ikke er så altfor gæli!
Gjest strykebrett Skrevet 3. februar 2011 #6 Skrevet 3. februar 2011 Lurte egentlig på om å henge opp lapp på butikken eller noe sånt kunne være et alternativ, eller om det er en dårlig idé? Da tenkte jeg at vi kunne "søke etter" en mann eller dame med stor bil som kunne tenkt seg å hjelpe oss en dag med flyttinga, mot en viss sum penger. Har aldri sett noen gjøre dette, så vet ikke om denne idéen er helt på jordet. Syns de thørtes ut som en god ide jeg, det verste som kan skje er vel at dere ikke får noen svar på lappen
LukaFrost Skrevet 3. februar 2011 #7 Skrevet 3. februar 2011 En gang jeg flytta leide jeg varebil fra et bilutleiefirma. No problem.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #9 Skrevet 4. februar 2011 Jeg flyttet ca 1-2 km. Godt under 5 min. med bil. Flyttebyrået tok rundt 4000 kr og da var det mer eller mindre kun store ting. Mange av eskene tok jeg selv. Har dere lappen eller kjenner noen som kan kjøre? Lei ein varebil for en dag.
Spiralis Skrevet 4. februar 2011 #10 Skrevet 4. februar 2011 Mye av det dere skal flytte er klær, sengetøy ++ og "dingser" som ikke er alt for store. Sykle/gå med ryggsekk eller en blå ikea-pose gir god trim dersom dere har litt tid. For de store tingene. Har dere litt venner så be om litt hjelp. En eller annen kompis/venninde med bil som har slepekrok. Dere skal vel ha innflyttingsfest? ... så da må jo folka gjøre seg fortjent til sin skjerv øl! Er dere nyinnflyttere og ikke har fått så mange nære venner enda så er et flyttesjau med påfølgende fest en fin anledning til å få et nettverk.
sofie777 Skrevet 4. februar 2011 #11 Skrevet 4. februar 2011 Kanskje dere kan høre med Frivilligsentralen i deres område om det er noen der som kan stille opp med en varebil og bærehjelp. Er selv med i Friv.s. og de kan hjelpe med det meste.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #12 Skrevet 4. februar 2011 Kirkens Bymisjon har flyttet ting for meg. Rimelige er de også.
hilli Skrevet 8. februar 2011 #13 Skrevet 8. februar 2011 Jeg leide bil hos Rent-A-Wreck, vanlig stasjonsvogn. Jeg hadde ingen møbler foruten seng så deg gikk bra. 1
Redbull Skrevet 10. februar 2011 #14 Skrevet 10. februar 2011 Eg skulle flytte bort til samboeren, og da gikk vi med alle tinga. Var da fem sterke mannfolk pluss meg, vi satte oss ned i sofaen/senga når det ble tungt, drakk en øl og koste oss
Kvist Skrevet 11. februar 2011 #15 Skrevet 11. februar 2011 Jeg har møtte to stykker som trillet hver sin sykkel. Og oppå syklene hadde de balansert en treseters sofa Komplett med pynteputer og pledd over armlenet Tror ikke de skulle flytte så langt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå