Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å ta bachelor i folkehelsearbeid. Men lurer jo på noen ting..

Er det bare for de som er super treningsinteresserte - altså for de som er superaktive? Jeg er aktiv, men ikke på noe høyt nivå. Vil ikke bli gymlærer for å si det sånn.

Men er interessert i fagområdet. Hvordan er alderssammensetning på dette studiet vil dere si? jeg er "ganske" voksen - 37 år....vil det være noen hindring i å trives på studiet tror dere?

På forhånd takk for svar :-)

Skrevet

Jeg tok en lignende bachelor, hvor hovedfokuset lå på folkehelse siste studieåret. Jeg syntes det var kjempeinteressant, samt at det er jo veldig fokus på folkehelse nå. Det varierer nok fra både studiested og fra kull til kull hva alderssammensetningen er. Så lenge du er litt aktiv, og interessert i å lære mer om trening, så holder nok det. Husk, det er mest fokus på forebyggende og helsefremmende arbeid, ikke idrett på høyt nivå. Hvis det ikke er noe pedagogikk i studiet, så er det lite sannsynlig at du kommer til å jobbe som gymlærer. Aktuelle jobber er feks på frisklivssentraler/fysaksentraler i kommunene og som rådgiver i feks. bedriftehelsetjenester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...