Gjest asanti Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 La merke til at en i familien har latt datteren på 10 år skaffe seg en fb-profil. Jeg la henne til som venn, men nå angrer jeg. I ettertid synes jeg det er drøyt å la en 10-åring ha fb. Det er ikke det en skal drive med om dagene. Lar dere barna deres ha fb, egen mobil, data, tv og alt det der? Er det blitt "vanlig" å få det i så ung alder? Husker for et par år siden denne jenta ble skuffet og sint da hun ikke fikk laptopen hun ønsket seg til bursdagen. Er foreldre blitt for redde for hva andre barn/foreldre skal mene å gir seg bare etter barnas drøye ønsker?
Gjest me Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 Ja, det har visst blitt vanlig, unger lyver på alderen selv og registrerer seg uten foreldrenes viten. Mens mange foreldre hjelper barna med å lyve sånn at de får vært på Facebook. Mulig jeg er sær og streng men jeg syns ikke noe om sånt. Jeg har ikke noe imot facebook for FB blir det man gjør det til selv. Jeg har bruker der og min sønn måtte vente til han var 13.
Gjest asanti Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 Bra oppdragelse å lære en 10-åring at det er greit å lyge. Kjempejobb!
Jade Skrevet 3. februar 2011 #4 Skrevet 3. februar 2011 Vår 10 år gamle sønn fikk mobil når han var 8. Han fikk egen PC når han var 10 år. Blir mye brukt i skolesammenheng. Facebook har han ikke fått. Vi har sagt at det er 13-årsgrense. Og det er noe han respekterer. Han er vant til at vi ikke bryter slike grenser, så det blir en selvfølge. Hadde vi blåst i aldersgrenser på f.eks. Facebook, hvordan skulle vi da forventet at han skulle ta oss seriøst når vi senere skulle håndheve andre aldersgrenser?
cilja Skrevet 3. februar 2011 #5 Skrevet 3. februar 2011 Vår sønn får ikke opprette fb profil før han er 12 (som jeg mener er den aldersgrebseb fb anbefaler).
litle_my Skrevet 3. februar 2011 #6 Skrevet 3. februar 2011 Vår sønn får ikke opprette fb profil før han er 12 (som jeg mener er den aldersgrebseb fb anbefaler). Sakset fra vilkårene til FB: Registration and Account Security Facebook users provide their real names and information, and we need your help to keep it that way. Here are some commitments you make to us relating to registering and maintaining the security of your account: 1. You will not provide any false personal information on Facebook, or create an account for anyone other than yourself without permission. 2. You will not create more than one personal profile. 3. If we disable your account, you will not create another one without our permission. 4. You will not use your personal profile for your own commercial gain (such as selling your status update to an advertiser). 5. You will not use Facebook if you are under 13.
Gjest asanti Skrevet 4. februar 2011 #7 Skrevet 4. februar 2011 Vår 10 år gamle sønn fikk mobil når han var 8. Han fikk egen PC når han var 10 år. Blir mye brukt i skolesammenheng. Facebook har han ikke fått. Vi har sagt at det er 13-årsgrense. Og det er noe han respekterer. Han er vant til at vi ikke bryter slike grenser, så det blir en selvfølge. Hadde vi blåst i aldersgrenser på f.eks. Facebook, hvordan skulle vi da forventet at han skulle ta oss seriøst når vi senere skulle håndheve andre aldersgrenser? Det er akkorat dette jeg tenker. Hvordan kan man forvente at et barn tar foreldre seriøse ved en senere anledning om aldersgrenser om man i tidlig alder hjelper barne å lyge om sin alder?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå