Gå til innhold

FINN DIN KROPPSFASONG !

Hvilken kroppsfasong har du ?  

47 stemmer

1. 1. Hvilken kroppsfasong trudde du at du hadde før testen ?

• KJEGLE
      0
    • POKAL
      0
    • TIMEGLASS
    • EPLE
    • BJELLE
      0
    • MURSTEIN
    • CELLO
      0
    • SØYLE
    • KREMMERHUS
      0
    • LOLLIPOP
    • PÆRE
    • VASE
  2. 2. Hvilken Kroppsfasong fikk du i testen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har utviklet en quiz som hjelper deg å finne din kroppsfasong.

Denne quiz'en skal hjelpe deg til å bli en bedre utgave av deg selv. Ved å få hjelp til å finne din "riktige" kroppsfasong, vil det bli mye enklere å finne klær som passer din figur.

Du slipper mange bomkjøp og vil garantert se bedre ut i dine antrekk i tiden som kommer.

Quizen er basert på Trinny & Susannah's 12 kroppsfasonger som jeg også har skrevet om tidligere på bloggen.

Du vil "dessverre" aldri få en fasit ved å ta denne quizen, men den vil hjelpe deg langt på vei.Det er også fullt mulig å være en kombinasjon av flere fasonger, gå derfor ut ifra den fasongen som ligner deg mest.

Mine tips og ideer dreier seg i hovedsak om å få balanse i kroppen. Det er ikke min intensjon at man skal gjemme bort alt som ikke følger A-4 standarden

- i en del tilfeller; heller tvert imot.

Hvis man skal finne sin egen fasong, krever det at man ser på kroppen sin med ærlige øyne.. Jeg tror nok kvinner flest kan være for kritiske. Men, med ærlige øyne kommer også det som er positivt med kroppen din frem. Du har helt sikkert fått koplimenter fra andre om hva som er flott, men desverre drukner de ofte i dine kritiske øyne.

For å finne frem til sin egen kroppsfasong visuelt anbefaler jeg at du tar bilde av deg selv i mørke, tettsittende klær og helst med en lys bakgrunn, slik at konturene blir tydelige. Det er også en fordel å ha litt avstand i bildet, slik at formen blir lettere å tyde. Du kan evt. også basere deg på min "QUIZ", men jeg kan dessverre ikke gi noen garanti for riktig svar.

Uansett; DU ER UNIK !!

TESTEN FINNER DU HER.

Endret av Ann-Magritt
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Dette er en offentlig avstemning. Andre medlemmer vil se hva du stemmer på."

Neitakk!

• Liker 5
Skrevet

Erna solberg har liksom samme kropp som meg ja da var den selvtilliten borte :skratte:

• Liker 2
Skrevet

Kan man ikke bare se seg i speilet?

Skrevet

Du nevner så mange kroppsfasonger som jeg aldri har hørt om før. Blir vanskelig å svare da.

Fin test og veldig ok med utfyllende info på resultatet.

Skrevet

Du mangler noen fasonger på lista. Helikopterfasong, skifasong, kaffefasong og rekefasong.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Noe stemte, men langt fra alt. Tror en proff stylisk hadde vært det beste for å se hva en kler. Jeg krysset av for slanke legger men ifølge testen hadde jeg kjegleform med grove legger. Har heller ikke spesielt smale skuldre.

Og hvor i bloggen står alle kroppsfasongene forklart?

Endret av Vinnie
Skrevet

Den ble feil på meg. Jeg ble pære, og med H i bh, går man vel ikke helt under pære.

Skrevet

Veldig som du reklamerer for bloggen din her inne...

• Liker 1
Skrevet

Resultatet her stemte ikke på meg i det hele tatt, trolig fordi det var veldig mange spørsmål der ingen av svaralternativene stemte. Slår enda et slag for denne testen i stede, der man bruker målebåndet. Mye enklere.

Skrevet

Men den er jo i inches. Er det inches som er på baksiden av målbåndet eller er det fot?

Skrevet

Tror det er det som er på baksiden av målebåndet ja (fot og inches er samme målesystem, 12 inches i en fot). Eller, hvis du har målen dine i cm, bare å dele på 2,54 :)

Skrevet

Jeg trodde jeg var søyle og det stemte. Veldig fint med tipsene!

Skrevet

Jeg ble Cello. Passet meg ganske godt.

Skrevet

Resultatet her stemte ikke på meg i det hele tatt, trolig fordi det var veldig mange spørsmål der ingen av svaralternativene stemte. Slår enda et slag for denne testen i stede, der man bruker målebåndet. Mye enklere.

Ble timeglass med denne testen, noe jeg forsåvidt visste fra før da. Man måler jo bare tre steder.

Skrevet (endret)

Du mangler noen fasonger på lista. Helikopterfasong, skifasong, kaffefasong og rekefasong.

Hehe... De kommer i en oppgradert versjon til neste år

Endret av Ann-Magritt
Skrevet

:klem: til deg for at du delte den linken kanelsnurr, endelig fant jeg kroppsformen min, jeg er en skje! Har aldri passet helt til noen av "standardformene", de har bare frustrert meg :forvirret:

Tipsene var kjempefine, og jeg så til min overraskelse at alle favorittplaggene mine har en form som anbefales. Snakker om biter som faller på plass! :ler:

Til TS, jeg ble en pære i din test, som jeg pleier i slike tester. Det stemmer ikke helt optimalt, men er for all del ikke langt unna.

Egentlig har jeg litt for brede skuldre for begge formene, men det viktigste - og det som alltid har plaget meg, er den kraftige overgangen fra midje til hofter.

Skrevet

Jeg ble søyle, og det passer egentlig ganske godt! Flott med tips om hva man bør kle seg i, og jeg fant heldigvis ut at jeg ikke har noen av de uflatterende plaggene i min garderobe! :fnise:

Skrevet

Ble søyle i testen til til TS. Tror ikke det stemmer så godt.

I den måletesten fikk jeg "As a Top Hourglass Body Type, you have a beautifully defined waist and bust that is larger than your hips.". Det skjønner jeg heller ikke da jeg er litt bredere rundt hoftene enn brystet. Har heller ikke en spesielt markert midje (det er så fint, skulle ønske jeg hadde skikkelig innsving!! :) ), men er forholdsvis slank/normal.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ble Cello. Stemmer ikke helt fordi jeg er større i overkroppen enn rundt hoftene. Uansett var det en bra test. Fint at det var så mange ulike typer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...