Gå til innhold

Jenter med dårlig klessmak.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner du noen slike? Ja jeg skjønner at smaken er som baken, men noen skiller seg veldig ut at fleste parten vil si at det er stygt.

Dama til fetteren min er rundt 30 år og har så bad taste i klær, noe helt sykt og. Hun har ett barn også, men kler seg som om hun skulle vært prostituert noe ala superkul.no og illusion.no. Mamma spurte tante om mannen har sagt noe til henne om stilen for folk snakker mye om henne, men nei han tørr ikke sier hun.

Hvordan på en snill måte si at hun bør kle seg litt mer anstendig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreslå at dere kan ta en shopping tur, og prøve mange forskjellige klesstiler. Anbefal hva du syns er fint, og ta det derfra. Hvis hun ikke tar hintet/ ikke liker noen av de klærne du foreslå så la henne være. Hun må jo selv bestemme hva hun skal kle seg med, man kan ikke akkurat tvinge henne heller .

Skrevet

Takk for svar, nei man kan ikke tvinge hun heller. Hun blir sikkelig sur og fornærma i tillegg.

Skrevet (endret)

Ja jeg kjenner noen som kler seg stygt. En av de skryter fælt av at hun ikke er som alle andre, så da får hun nesten bare holde på. Det hun ikke skjønner er å kle seg etter kroppen sin, for hun ser forferdelig stor og formløs ut i det hun har på seg.

Ei annen har masse rare klær som jeg ikke fatter hvor hun får tak i. Det er de såkalte feminine klærne hennes som er verst, ellers kler hun seg for det meste i jeans og hettegensere, ofte en størrelse for lite.

Men jeg ville aldri sagt til noen av dem hvordan de egentlig ser ut i andres øyne...

Endret av Sunshine
Skrevet

Litt avhengig av hva slags person dette er snakk om (om hun er en type som faktisk ønsker å sjokkere litt i klesveien eller ikke), hvor drøyt/utfordrende hun kler seg og hvor mye folk faktisk snakker, ville jeg vurdert å ta en ganske direkte prat med henne. Hvis jeg var i posisjon til det, altså (jeg vet ikke hvor godt du kjenner henne). Tror jeg ville lagt fram at jeg visste at folk snakket om klesstilen hennes, og at du syns det er bedre hun vet det enn at de gjør det bak ryggen på henne. Kanskje si noe om at hun kan sende ut feil signaler om hvem hun er ved å kle seg så utfordrende.

Men altså lagt det fram på en omsorgsfull måte, framfor som en slags beskyldning eller latterliggjøring. Og respektert hennes valg om å evt. fortsette å kle seg sånn hvis hun vil det. Det kan jo være hun bare ikke har hatt tid og ork til å kjøpe nye klær etter at hun ble mamma og kanskje la på seg noen kilo sånn at klær som før passet nå blir uanstendige og også ser slitte ut? I så fall kan du jo tilby deg å hjelpe henne. Men det kan jo som nevnt også være hun syns klesstilen hun har er helt topp for henne også, og da gjelder det å rygge unna.

Skrevet

Litt avhengig av hva slags person dette er snakk om (om hun er en type som faktisk ønsker å sjokkere litt i klesveien eller ikke), hvor drøyt/utfordrende hun kler seg og hvor mye folk faktisk snakker, ville jeg vurdert å ta en ganske direkte prat med henne. Hvis jeg var i posisjon til det, altså (jeg vet ikke hvor godt du kjenner henne). Tror jeg ville lagt fram at jeg visste at folk snakket om klesstilen hennes, og at du syns det er bedre hun vet det enn at de gjør det bak ryggen på henne. Kanskje si noe om at hun kan sende ut feil signaler om hvem hun er ved å kle seg så utfordrende.

Men altså lagt det fram på en omsorgsfull måte, framfor som en slags beskyldning eller latterliggjøring. Og respektert hennes valg om å evt. fortsette å kle seg sånn hvis hun vil det. Det kan jo være hun bare ikke har hatt tid og ork til å kjøpe nye klær etter at hun ble mamma og kanskje la på seg noen kilo sånn at klær som før passet nå blir uanstendige og også ser slitte ut? I så fall kan du jo tilby deg å hjelpe henne. Men det kan jo som nevnt også være hun syns klesstilen hun har er helt topp for henne også, og da gjelder det å rygge unna.

Nei ungen er 5 år og hun veier ikke mer en 45-50 kg og er 170 høy. Hun er altfor tynn og ser stakkarslig ut. Moren hennes sa en gang at hun er opptatt av å se bra ut og veldig opptatt av mote.Halloo liksom, jeg synes synd på henne egentlig og jeg kjenner henne ikke så godt til å ta det opp med hun. Her er ett eks på hvordan hun kler segMin lenke

Skrevet

Jeg lukter jantelov! Typisk nordmenn! :popcorn:

• Liker 6
Skrevet

Nei ungen er 5 år og hun veier ikke mer en 45-50 kg og er 170 høy. Hun er altfor tynn og ser stakkarslig ut. Moren hennes sa en gang at hun er opptatt av å se bra ut og veldig opptatt av mote.Halloo liksom, jeg synes synd på henne egentlig og jeg kjenner henne ikke så godt til å ta det opp med hun. Her er ett eks på hvordan hun kler segMin lenke

Var det antrekket så ille da? magekort er in igjen, shorts er in, støvletter er in.

Skrevet

synes ikke du har noe med hvordan hun kler seg, sannsynligvis liker hun klærne selv. hadde noen sakt jeg burde kle meg anderledes hadde jeg vært i tvil om jeg hadde ville hatt personen i livet mitt. men jeg tar meg aldrig nær av når folk sier jeg kler meg stygt, da jeg har helt anna smak enn andre, men jeg må si jeg har problemer med å skjønne hvorfor folk har behov for å fortelle meg det. jeg har ikke behov for å fortelle folk jeg synes de kler seg stygt....

• Liker 1
Skrevet

Jeg må le altså.... Hvorfor kan ikke alle få kle seg som de vil, uten at andre skal mene noe om det, dømme eller vurdere mennesket? Også i dagens samfunn, hvor det ikke har vært større individuell frihet og for ikke å snakke om hvor mange former for mote som finnes.

Jeezes, jeg må passe meg for å gå i svart hettejakke, lang svart frakk, store grå joggebukser, onepiece, trange syrebleika bukser eller rosa utringede topper. jeg kan jo risikere at noen TROR noe om meg :roll:

• Liker 5
Gjest Anjelika
Skrevet

Var det antrekket så ille da? magekort er in igjen, shorts er in, støvletter er in.

Men helst ikke alt samtidig, og i helt forferdelige utgaver :fnise:

Det antrekket der var fullstendig horribelt. Ekstra horribelt på ei som er 30.

Men folk som kler seg slik er ikke folk som har gitt opp eller ikke bryr seg om klær, det er folk som har en sterk personlig stil og smak. Problemet er bare at den smaken er helt elendig. Så jeg tror ikke det nytter å si til henne hvor harry hun ser ut, hun synes sikkert ikke du er noen å ta tips av om du har helt annerledes stil enn henne.

Uansett så synes jeg folk kan kle seg som de vil, klesstilen hennes er da ikke noe som vedgår deg? Tipper hun er typen som vet godt at folk reagerer på klesstilen hennes og driter i det, føler hun seg bra i slike klær så er vel ikke det noe å legge seg opp i.

• Liker 3
Skrevet

Ingen favoritt akkurat, men det må da være noe av det fineste de har på illusion.no...

• Liker 2
Skrevet

Men helst ikke alt samtidig, og i helt forferdelige utgaver :fnise:

Det antrekket der var fullstendig horribelt. Ekstra horribelt på ei som er 30.

Men folk som kler seg slik er ikke folk som har gitt opp eller ikke bryr seg om klær, det er folk som har en sterk personlig stil og smak. Problemet er bare at den smaken er helt elendig. Så jeg tror ikke det nytter å si til henne hvor harry hun ser ut, hun synes sikkert ikke du er noen å ta tips av om du har helt annerledes stil enn henne.

Uansett så synes jeg folk kan kle seg som de vil, klesstilen hennes er da ikke noe som vedgår deg? Tipper hun er typen som vet godt at folk reagerer på klesstilen hennes og driter i det, føler hun seg bra i slike klær så er vel ikke det noe å legge seg opp i.

Jeg er enig med deg. Om hun har en sånn klesstil, er det nok fordi hun faktisk ønsker å se sånn ut, og da syns jeg det stiller seg annerledes mtp. å si noe, sammenlignet med om hun hadde kledd seg dårlig og utfordrende uforvarende. Da syns jeg ikke man bør si noe - det kan også være hun liker oppmerksomheten hun får for det.

Skrevet

Nei ungen er 5 år og hun veier ikke mer en 45-50 kg og er 170 høy. Hun er altfor tynn og ser stakkarslig ut. Moren hennes sa en gang at hun er opptatt av å se bra ut og veldig opptatt av mote.Halloo liksom, jeg synes synd på henne egentlig og jeg kjenner henne ikke så godt til å ta det opp med hun. Her er ett eks på hvordan hun kler seg

La damen gå kledd som hun vil! Kanskje hun er stolt over kroppen sin. Syntes hun har sin fulle rett til å gå kledd som hun det uten at hun skal bli dømt som ''prostiturert, alfor tynn og stakkarslig'' Sikkert mange som ønsker og være så tynn som hun er og ha en kropp de er stolt over.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker nå mitt om folk som gidder å bruke tiden sin på å ergre seg over hvordan andre går kledd. :roll: Hadde vært fryktelig kjedelig om alle var like.

• Liker 2
Skrevet

Ingen favoritt akkurat, men det må da være noe av det fineste de har på illusion.no...

www.illusion.no/chelsea-tubekjole

Er denne kjolen stygg? Synes de har mye fint her jeg i forhold til f.eks ellos. Det er bare det at jeg ikke har kropp til å gå i mye av klærne deres....

Skrevet

Skal jeg være ærlig så syns jeg virkelig at folk skal drite langt i å bry seg om hvordan andre kler seg! Det fins jo situasjoner hvor klærne har stor betydning, f.eks. dresscodes i jobbsammenheng. Men bortsett fra det syns jeg at man skal holde kjeften å la folk kle seg som de vil. Noen liker å gå i klær fra Motehus, vær så god for dem. Det ser kanskje ikke pent ut på akkurat den personen, men hvem bryr seg, så lenge personen selv føler seg vel er det helt OK.

• Liker 1
Gjest Anjelika
Skrevet

Er denne kjolen stygg? Synes de har mye fint her jeg i forhold til f.eks ellos. Det er bare det at jeg ikke har kropp til å gå i mye av klærne deres....

Det er mange som har mye fint i forhold til ellos. Heldigvis finnes det andre alternativer enn pest eller kolera.

Den kjolen er ikke det verste jeg har sett i mitt liv da, særlig med tanke på at den er fra illusion.no. Men fin var den ikke.

• Liker 4
Skrevet

Nei, ikke direkte stygg, men den ser ut som sånne kjoler som du finner i alle bodene på strandpromenaden på Costa del Sol. Ikke noe spesielt ved den, bortsett fra at det lyser dårlig kvalitet lang vei. Jeg ser for meg paljetter som faller av, tyllunderskjørt som løsner når vinden blåser i det og passform som ikke sitter som den skal på noen. Er ikke meningen å rakke ned på folk som handler på illusion.no - eller som bare liker klærne og tror de ikke har kropp til å gå i dem:) Er forøvrig helt enig angående Ellos - makan til kjedelig utvalg.

• Liker 1
Skrevet

Kvaliteten på kjolene fra nelly.no er bra ihvertfall. Men vasker dem for hånd og de brukes jo sjelden, kanskje bare et par ganger i året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...